اجتماعی استان اصفهان اقتصادی ایلام تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

نشست دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور با دبیران انجمن های ادبی استان ایلام / تلاش برای رفع مشکلات آموزش و پژوهش

نشست دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور با دبیران انجمن های ادبی استان ایلام / تلاش برای رفع مشکلات آموزش و پژوهش

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، دکتر مهرناز آزاد دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور ، صبح روز یکشنبه هفتم مهرماه با جمعی از دبیران انجمن های ادبی استان ایلام با حضور عمران خود آموز مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در نشستی صمیمی به بحث و گفتگو در خصوص مشکلات و دغدغه های انجمن های ادبی استان ایلام پرداختند .
در ابتدای این نشست ، یونس قیطانی معاون فرهنگیاداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گزارشی از عملکرد و حمایت حوزه معاونت فرهنگی اداره کل در خصوص انجمن های ادبی استان ارائه نمود.
در ادامه هر یک از دبیران انجمن های ادبی استان ایلام به معرفی فعالیت های انجمن خود  پرداخته و انتظارات و خواسته های خود را از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور عنوان نمودند.
عمران خود آموز نیز ضمن اظهار خوشحالی از حضور دبیرمجمع انجمن های ادبی کشور در استان ایلام آن را به فال نیک گرفت و عنوان کردند، با توجه به این که بیشتر مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام هنرمند هستند و دغدغه های اهالی فرهنگ و هنر را به خوبی می شناسند،  تمام تلاش خود را برای بهتر نمودن اوضاع این انجمن ها خواهند نمود.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از انجمن ها خواست تا مشکلات خود را به این اداره کل اعلام تا نسبت به حل آنها اقدام کنند.
دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور نیز با تشکر از مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از برگزاری این نشست گفت، آمده است تا مثل تمام استان هایی که تاکنون فرصت حضور در آنها را پیدا کرده است از  نزدیک با دبیران انجمن ها و توانمندی های آنها آشنا شود، همچنین مشکلات آنها را از زبان خودشان بشنود و با همفکری و هم افزایی و یاری گرفتن از تجربیات مسئولان استان و دبیران انجمن ها در رفع آنها بکوشد.
مهرناز آزاد دربخش دیگری از سخنانش گفت، تلاش برای رفع مشکلات آموزش و پژوهش در ادارات کل آموزش و پرورش همچنین دانشکده های ادبیاتهمه استان ها درحال پیگیری است.
وی در ادامه گفت بخشی از مشکلات چاپ ونشر آثار مولفان حوزه ادبیات نیز با تفاهم نامه هایی که بین دبیرمجمع انجمن های ادبی کشور و بیش از هشت ناشر در سراسر کشور بسته شده و یا درحال انعقاد است حل خواهد شد و اظهار امیدواری کرد با یکی از ناشران استان نیز در این خصوص تفاهم نامه همکاری منعقد شود.
دبیر مجمع انجمن های ادبی کشوربا اظهار خوش بینی به آینده مجمع انجمن های ادبی یاد آوری نمود ، این مجمع وظیفه ای سنگین اما بسیار ارزشمند را بر دوش گرفته که به صبر و بردباری نیاز دارد تا در طولانی مدت و با حمایت یکدیگر هر روز ریشه دارترشده و هویت واقعی خود را به دست آورد.
مهرناز آزاد با اشاره به اینکه در مجامع ادبی کشور توانمندی های بالقوه بسیاری مانند ویراستار،مترجم، پژوهشگر،گوینده،مجری،موسیقی دان و….وجود دارند که با کارهای تیمی ومشارکت می توانند فعالیت های فرهنگی فاخری ارائه دهند گفت: ضمن اینکه با تمام قدرت درپی مطالبات به حق انجمن های ادبی کشور هستم معتقدم ،این وظیفه همه ماست که تلاش کنیم با درایت و تلاش ،این نهال نو پا را بیشتر مراقبت نموده تا از آسیب های جدی دور بماند و با یاری خداوند جایگاه مدنی ،حقوقی و هویت واقعی خود راپیداکند.
وی درپایان از مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام خواست تا از طرف آن اداره کل دفتری برای فعالیت های اداری و نشست های دبیر استان با دبیران انجمن های ادبی در نظر بگیرند تا به عنوان خانه انجمن های ادبی استان ایلام به بهره‌برداری برسد.
عمران خودآموز مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام قول مساعد داد که این خانه به زودی در استان ایلام نیز راه اندازی گردد.
الهه کمالی
انتهای خبر/*
نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x