اجتماعی استان اقتصادی تصاویر تهران چندر رسانه حوادث دسته‌بندی نشده فرهنگ و هنر

مجبوریم حکم تخلیه ۶ مدرسه تهران را اجرا کنیم!ما هم مجبوریم حکم تخلیه ۶ مدرسه‌ای که برای آنها دستور قضایی داریم، اجرا کنیم.

مجبوریم حکم تخلیه ۶ مدرسه تهران را اجرا کنیم!

معاون حقوقی سازمان اموال و املاک کوثر در پاسخ به این پرسش که چرا تا این حد بر تخلیه مدارس اصرار دارید، گفت: مگر ما می‌خواهیم بحران ایجاد کنیم، آموزش و پرورش همراهی نمی‌کند؛ ما هم مجبوریم حکم تخلیه ۶ مدرسه‌ای که برای آنها دستور قضایی داریم، اجرا کنیم.

پایگاه خبری احوال نیوز ، به نقل از خبرگزاری اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ در آستانه بازگشایی مدارس و در حالیکه تا اول مهر چند روزی بیشتر باقی نمانده است، وضعیت دو مدرسه پلمب شده پایتخت یعنی “دبیرستان شهدای هسته‌ای منطقه ۳ و دبستان زیوری منطقه ۲” بلاتکلیف باقی مانده است.

تیر ماه امسال ماجرای پلمب دو مدرسه در شهر تهران آن هم به‌فاصله چند ساعت، خبرساز شد؛ مدارسی که جمعیت دانش‌آموزان آنها به بیش از ۶۰۰ نفر می‌رسد و نکته قابل‌تأمل ماجرا اینکه بنیاد شهید به‌عنوان مالک حقوقی این مدارس، حکم پلمب آنها را از محاکم قضایی دریافت و اقدام به اخراج دانش‌آموزان و کادر مدارس کرده بود!

در کشاکش اختلاف میان بنیاد شهید و آموزش‌وپرورش و پلمب دو مدرسه پایتخت، مسئولان آموزش‌وپرورش از جمله سید جواد حسینی سرپرست این وزارتخانه و در طرف مقابل حجت‌الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید از برگزاری جلسه مشترک و توافق برای حل مشکل خبر دادند.

در حالی که براساس توافق این دو نهاد و حتی اعلام انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران مبنی بر آمادگی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران برای کمک به حل مسئله به‌نظر می‌رسید ماجرای پلمب مدارس فعلاً متوقف شده باشد و امسال با پرداخت اجاره از سوی آموزش‌وپرورش به بنیاد شهید طی شود تا سال ۹۹ بودجه لازم برای خرید این مدارس تأمین شود اما بنیاد شهید به چاپ آگهی و نصب بنر مقابل دو مدرسه با عنوان آگهی مزایده فروش املاک اقدام کرد.

معاوضه مدارس پلمب‌ شده با املاک آموزش‌وپرورش

در همین رابطه عبدالرضا فولادوند؛ مدیرکل‌ آموزش‌وپرورش شهر تهران در پاسخ به پرسش تسنیم درباره آخرین وضعیت دو مدرسه پلمب‌ شده پایتخت و اینکه آیا از اول مهر پذیرای دانش‌آموزان خواهند بود؟ گفت: این دو مدرسه را دیگر بنیاد شهید در اختیار گرفته است البته تلاش می‌کنیم آنها را با املاکی که داریم معاوضه کنیم و سه یا چهار ملک داریم که می‌توانیم آنها را با مدارس معاوضه کنیم اما هنوز به طور قطع مشخص نیست.

آموزش‌وپرورش فقط نامه خرید مدارس را ارائه کرد اما اقدامی انجام نداد

علی امینی، معاون حقوقی سازمان اموال و املاک کوثر نیز در گفت‌وگو با تسنیم درباره وضعیت دو مدرسه پلمب‌شده شهر تهران در آستانه اول مهر عنوان‌ کرد: آموزش‌وپرورش طی نامه‌ای اعلام کرد، دو مدرسه را خریداری خواهد کرد اما تا به امروز اقدام عملی خاصی را انجام نداده‌اند یعنی باید قرارداد خرید را نوشته و  ۳۰ درصد قیمت ملک را پرداخت می‌کردند که این اتفاق نیفتاده و تمام مسائل در حد حرف است.

وی در پاسخ به این پرسش “آموزش‌وپرورش می‌گوید قیمت باید براساس اعلام نظر کارشناسی و به صورت ملک آموزشی تعیین شود که این اتفاق از سوی بنیاد شهید نیفتاده است، ”  گفت:‌ قیمت ملک این دو مدرسه به شکل آموزشی به مبلغ ۱۸ میلیارد و ۸۰ میلیارد تومان اعلام شده است، آموزش‌وپرورش به ما اعلام کرد مدارس را می‌خرد و ما نیز دست نگه داشتیم چون اولویت با این وزارتخانه است اما هنوز هیچ اقدامی انجام نداده‌اند.

نمی‌دانیم آموزش وپرورش شهر تهران منتظر چیست؟!

معاون حقوقی سازمان اموال و املاک کوثر با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران قرارداد ۱۰ مدرسه را نهایی کرده و آماده امضا است اما آموزش‌وپرورش شهر تهران کاری انجام نداده و ما هم نمی‌دانیم منتظر چه هستند، افزود: شرایط فروش دو مدرسه پلمب‌شده پایتخت، ۳۰ درصد نقد و بقیه اقساط ۲۴ ماهه است و آموزش‌وپرورش تهران فقط نامه خرید را ارسال کرده و اقدام عملی انجام نداده است.

حکم تخلیه برای ۶ مدرسه دیگر!

امینی یادآور شد: دو مدرسه پلمپ شده در سامانه فروش بنیاد شهید قرار گرفته است و دیگر در اختیار آموزش و پرورش قرار نمی‌گیرد و برای ۶ مدرسه دیگر  شهر تهران نیز از طریق محاکم قضایی حکم تخلیه گرفته‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که “چرا تا این حد بر تخلیه مدارس اصرار دارید این کار با توجه به جمعیت دانش‌آموزی پایتخت موجب ایجاد بحران و دردسر خانواده‌ها می‌شود” گفت:  مگر ما می‌خواهیم بحران ایجاد کنیم، آموزش و پرورش همراهی نمی‌کند؛ ما در دو بند توافق کردیم یا برای مدارس اجاره بدهند یا آنها را بخرند که متأسفانه انجام ندادند حالا نمی‌توانیم به زور دست آنها را بگیریم و بگوییم برای اجرای توافق اقدام کنند، ما هم مجبوریم به دلیل خلف وعده آموزش‌وپرورش و اطاله در انجام تعهدات قبلی، حکم تخلیه ۶ مدرسه‌ای که برای آنها دستور قضایی داریم، اجرا کنیم.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x