اجتماعی استان بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی ، در خصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی به بهانه ثبت نام زوار اربعین حسینی از طریق سایت‌های جعلی هشدار داد

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی ، در خصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی به بهانه ثبت نام زوار اربعین حسینی از طریق سایت‌های جعلی هشدار داد

کلاهبرداری اینترنتی این بار به بهانه ثبت نام زائران اربعین

پایگاه خبری احوال نیوز، رئیس پلیس فتا استان در خصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی به بهانه ثبت نام زوار اربعین حسینی از طریق سایت‌های جعلی هشدار داد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: مجرمان با طراحی سایت های جعلی و اخذ اطلاعات کارت بانکی کاربران را به درگاه های جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ هدایت و اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آن ها می کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: زائران گرامی برای ثبت نام حتما در سامانه سماح به نشانی https://samah.haj.ir اقدام به درج اطلاعات کرده و از مراجعه به سایت‌های متفرقه پرهیز کنند.

وی افزود: شهروندان باید مراقب باشند تا در دام فیشر‌ها و سایت‌های جعلی که فقط برای سرقت اطلاعات بانکی افراد راه اندازی شده اند، نیفتند و در هنگام ثبت نام اینترنتی نکات امنیتی را حتما لحاظ کرده و ارز‌های مورد نیاز خود را از مبادی اعلام شده از سوی ستاد مرکزی اربعین و بانک مرکزی تهیه و بلیت سفر را نیز از دفاتر هواپیمایی مجاز تهیه کنند.

سرهنگ مرتضوی توصیه کرد: شهروندان عزیز اخبار و اطلاعات مربوط به اربعین حسینی را از مراجع رسمی کشور پیگیری کنند و از توجه به شایعات بی پایه و اساس که بعضاً در فضای مجازی منتشر می شود اجتناب کنند، همچنین برروی گوشی و سایر تجهیزات هوشمند نیز برنامه‌های کاربردی و مفید ضد سرقت نصب کنند تا در صورت گم شدن امکان ردیابی گوشی وجود داشته باشد.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا نیز به صورت ۲۴ ساعته به نشانی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارشات شهروندان در فضای مجازی است.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x