اجتماعی استان بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

حراست از کشور با دیده بانان سجام / هدف اجرای برنامه های پیشگیرانه در عرصه مشارکت های مردمی

حراست از کشور با دیده بانان سجام / هدف اجرای برنامه های پیشگیرانه در عرصه مشارکت های مردمی

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، سامانه سجام توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و با هدف اجرای برنامه های پیشگیرانه در عرصه مشارکت های مردمی، امکان حضور آحاد مردم، گسترش ارتباط و تعامل بیشتر با سازمان ها، دستگاه های دولتی و خصوصی با همکاری و مشارکت ظرفیت های مردمی ایجاد گردیده است.

سامانه جامع اطلاعات مردمی سجام باقابلیت های ثبت نام متقاضیان عضویت، گزینش، سازماندهی، آموزش مجازی، دریافت گزارش اعضاء و ارسال آن برای دستگاه های ذیربط با هدف بیان تخلفات درون شبکه ای دستگاه ها، سازمان های دولتی و خصوصی و جلوگیری از تبدیل شدن آن ها به جرم همچنین مشارکت و توجه به نقش مردم در پیشگیری و کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی همواره در حال رصد

جرائم و پیگیری درخواست ها می باشد .

گزارشاتی که از افراد دریافت می‌شود به صورت محرمانه و ناشناس در سیستم ثبت می‌شود و پس از ثبت و تایید مسئولین هسته‌ای و استانی برای دستگاه‌های دولتی ارسال و مطالبه‌گری خواهد شد تا دستگاه‌های دولتی نواقص را برطرف کنند.

ورود دستگاه قضایی به گزارشات ارسالی صرفا رسیدگی قضایی نیست بلکه اولین راهکار ارسال گزارشات تایید شده مردمی به دستگاه مورد نظر است که با تعامل و همکاری نسبت به رفع مشکل و معضل اقدام صورت گیرد.

یعنی گزارشات ارسالی منحصر به افراد و موضوعات شخصی نیست بلکه حقوق عامه هم جزو اولویت‌های این سامانه است. مثلا در این سامانه مباحث زیست محیطی و منابع طبیعی از اهمیت زیادی برخوردار است.

هسته های عضو سامانه الکترونیکی سجام با معرفی جرائم در بدو یا حین پیدایش برای پیشگیری از تبدیل شدن آن ها به جرم، افزایش امنیت، تضمین سلامت اخلاقی و اجتماعی در مقیاس جغرافیای انسانی کشور در حال فعالیت هستند.

سامانه سجام با آدرسwww.sajam.scpd.ir  طراحی و آماده بهره برداری شده و نقش مهمی در مسئول ساختن غیر مستقیم مردم در تأمین و پایداری امنیت کشور دارد.

 

 

 

 

 

نازیلا انصاری پور

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x