اجتماعی استان اقتصادی تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده فارس فرهنگ و هنر

۱۰ هکتار از انگورستان‌های استهبان در آتش بی‌توجهی گردشگران سوخت / خسارت وارد شده در این آتش سوزی ۱۳۰ میلیون تومان

۱۰ هکتار از انگورستان‌های استهبان در آتش بی‌توجهی گردشگران سوخت

 آب و هوای خوب کوه تودج شهرستان استهبان، گردشگران را فرا خواند اما این افراد آتش بی‌توجهی خود را بر طبیعت افکندند و موجب سوختن محصول ۱۰ هکتار انگورستان دیم منطقه شدند.

مسئول اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استهبان گفت: به دلیل آب و هوای خوب و مطلوب کوه تودج ، گردشگران بسیاری از گرمای تابستان می گریزند و به چشمه سارها و طبیعت بکر این کوه پناه می برند اما به هشدارها و  اطلاعیه های مختلف برای حفاظت طبیعت در برابر آتش سوزی توجه نمی کنند.

مجاهد مهدی علیشاهی افزود: پس از شروع آتش سوزی که یکشنبه رخ داد، باغداران حاضر در منطقه بعد از آنکه خود را یارای مقابله با آتش ندیدند با اداره منابع طبیعی تماس گرفتند و دقایقی بعد گروه‌های سازمان یافته با تجهیزات مناسب خاموش سازی آتش در منطقه دست به کار شدند و خاموش کردن آتش ۸ ساعت طول کشید.
این مسئول اظهار داشت: امدادگران از گروه های دوستداران طبیعت، گروه مردمی دیده بان و ادارات و ارگان های شهرستان بودند، تعداد آنها بیش از ۲۰ نفر می رسید که در بین آنها یک خانم و نوجوان ۱۰ ساله هم حضور داشتند.
وی از باغداران و گردشگران خواست تا ضمن استفاده از طبیعت بکر منطقه نکات ایمنی را رعایت کنند و در پایان تفریح حتما اگر آتش روشن کرده اند از خاموش کردن کامل آن اطمینان حاصل کنند و زباله های خود را  کامل جمع آوری کنند تا شاهد از بین رفتن طبیعت در چنین حادثه هایی نباشیم.
علیشاهی گفت: میزان خسارت وارد شده در این آتش سوزی  ۱۳۰ میلیون تومان برآورد شده است.

استهبان  ۱۶۰ کیلومتر با شیراز  فاصله دارد و از شهرستان های شرقی فارس است.

روح الله سعادتمند

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x