بین الملل حقوق بشر حوادث سیاسی

عقب‌نشینی بی‌سروصدای آمریکا از خاورمیانه؟ / ناو باکسر از خلیج‌فارس خارج شد

روزنامه رأی الیوم گزارش داد؛

برخی رسانه‌ها اعلام کردند علی‌رغم تهدید‌های کلامی آمریکا علیه ایران، ناو‌های این کشور بدون توجه رسانه‌ها آب‌های خلیج فارس را ترک کردند.

عقب‌نشینی بی‌سروصدای آمریکا از خاورمیانه؟/ناو باکسر از خلیج فارس خارج شدبه گزارش پایگاه خبری احوال نیوز روزنامه رأی الیوم در گزارشی فاش کرد ناوشکن «یواس‌اس باکسر» آمریکا هفته پیش بی‌سروصدا آب‌های خلیج فارس را ترک و هم‌اکنون در دریای سرخ پرسه می‌زند.

رأی الیوم با اعلام این خبر افزود خروج این ناو هواپیمابر آمریکا از خلیج فارس در شرایطی رخ می‌دهد که تنش در این منطقه افزایش یافته و مقامات ارشد واشنگتن مدام ایران را تهدید به اقدام نظامی می‌کنند. اما این حرکت مخفیانه نیروی دریایی آمریکا با تهدیدهای کلامی آنها هم‌خوانی ندارد.

ناوشکن «یواس‌اس باکسر» همان ناوشکنی است که بیست و هشتم تیرماه آمریکا ادعا کرد این ناو هنگام حرکت به سمت تنگه هرمز با یک سامانه پرنده بدون سرنشین بال‌ثابت (UAS) متعلق به ایران مواجه شد و به منظور دفاع از خود آن را ساقط کرد. اما مقامات کشورمان با انتشار فیلمی به صورت مستند این ادعای آمریکایی‌ها را رد کردند. در این فیلم نشان داده می‌شود پهپادی که آمریکایی‌ها مدعی سرنگونی آن هستند، در حال رصد ناو باکسر است.

به نوشته رأی  الیوم، ناو هواپیمابر «آبراهام لینکلن»  آمریکا خردادماه گذشته در پی افزایش تنش‌ها با هیاهوی رسانه‌ای زیاد روانه خلیج فارس شد ، اما ترجیح داد نزدیک  تنگه هرمز نشود و  سرانجام در دریای عرب متوقف شد تا از تیررس موشک‌های ایران در امان باشد. آمریکا به جای آن ناوشکن باکسر را به آب‌های خلیج فارس فرستاد که  از ماه پیش محور اصلی حضور نظامی دریایی آمریکا در خلیج فارس بود.

رأی الیوم با اشاره به اینکه واشنگتن تاکنون هیچ توضیحی درباره خروج ناگهانی این ناو از خلیج فارس ارائه نداده تصریح کرد: آمریکا به صورت غیرمنتظره ناوشکن باکسر را روز دوشنبه هفته پیش از خلیج فارس خارج کرد و اکنون این ناوشکن در دریای سرخ حضور دارد. مساله غیبت کامل ناوگان پنجم آمریکا در آب‌های خلیج فارس یک اتفاق بی‌سابقه در زمینه حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x