اجتماعی استان اصفهان بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب مرکزی

رمز دوم پویا (OTP) را از بانک ها و شعب مربوط به خود مطالبه کنید / کلاهبرداری اینترنتی با ترفند فعال سازی رمز دوم

 رمز دوم پویا (OTP) را از بانک ها و شعب مربوط به خود مطالبه کنید / کلاهبرداری اینترنتی با ترفند فعال سازی رمز دوم

 

 

پایگاه خبری احوال نیوز ،  رئیس پلیس فتای استان اصفهان در خصوص شگرد جدید کلاهبرداران اینترنتی با ارسال پیام جعلی به بهانه فعال سازی رمز دوم یک بار مصرف و هدایت کاربران به درگاه های جعلی پرداخت به شهروندان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ،سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی”  گفت : شهروندان عزیز رمز دوم پویا (OTP) را از بانک ها و شعب مربوط به حساب بانکی خود مطالبه کنند و از ورود به سایت ها‌ و لینک های معرفی شده در شبکه های اجتماعی یا دانلود اپلیکیشن‌های مختلف با هدف فعال سازی رمز دوم یک بار مصرف جداٌ خودداری کنند.

 

 

وی افزود: اخیراً مجرمان سایبری با ایجاد صفحات جعلی یا ارسال پیام کاربران را ترغیب به فعال سازی رمز دوم یک بار مصرف و درج شماره کارت، رمز دوم، تاریخ انقضاء و cvv2 کرده و با دریافت مبالغ اندک آنها را به درگاه های جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ هدایت و اقدام به برداشت از حساب می کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متاسفانه برخی از شهروندان با جستجو از طریق موتورهای جستجو و یا رفتن به لینک‌هایی که در دیگر سایت‌ها ارائه شده بدون توجه به نشانی سایت در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: در صورت مراجعه به لینک جعلی ارسالی و درج اطلاعات کارت بانکی هرچه سریعتر به بانک مراجعه و نسبت به تغییر رمز دوم حساب اقدام کنید، همچنین بهترین و مطمئن‌ترین راه برای جلوگیری از گرفتار شدن در دام این نوع کلاهبرداران، مراجعه به بانک و فعال کردن رمز پویا برای حساب‌های بانکی است.

،سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی خاطر نشان کرد: شهروندان هر گونه اخبار مربوطه را از طریق منابع موثق مانند رسانه ملی، خبرگزاری ها و سایت های رسمی سازمان‌ها دریافت کنند، همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x