اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بین الملل تصاویر چندر رسانه دسته‌بندی نشده

محمدرضا بنکدار مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان : متروی اصفهان از ایمن ترین متروهای کشور است /

محمدرضا بنکدارمدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان : متروی اصفهان از ایمن ترین متروهای کشور است

متروی اصفهان از ایمن ترین متروهای کشور است

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: بر اساس شاخص‌های ایمنی، متروی اصفهان نسبت به سایر کلانشهرهای کشور، از ایمن‌ترین متروهای کشور محسوب می شود.

پایگاه خبری احوال نیوز ، به نقل ازایرنا، محمدرضا بنکدار روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اهمیت توجه به مسائل ایمنی در همه طرح های مدیریت شهری افزود: مترو از نقاط راهبردی شهرها به شمار می‌رود و همه الزامات ایمنی و پدافند غیرعامل در این سیستم حمل و نقل ریلی جدید فراهم شده است.

وی گفت: مهیا کردن ایمنی عبور و مرور برای شهروندان وظیفه مدیریت شهری است و مطالعات کاملی در حوزه پدافند غیرعامل، در خط ۲ قطار شهری اصفهان صورت گرفته است و تمام اقدامات مناسب در این زمینه همزمان با ساخت، انجام می شود.

بنکدار با اشاره به تکمیل خط یک متروی اصفهان گفت: این خط در حال حاضر با استقبال خوب مردم، مشغول خدمت‌رسانی است و  اقدامات سازمان قطار شهری در این زمینه به نتیجه رسیده است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان اظهار داشت: مدیریت شهری استان بطور جدی پیگیر مسائل قطار شهری اصفهان است و این امر اتفاقات مثبت در  این حوزه را رقم زده است.

وی تصریح کرد: شهردار اصفهان در ماه‌های گذشته پیگیر مباحث مالی این بخش بود و سازمان قطار شهری نیز در حوزه‌های ایمنی، پیگیری مجدانه ای انجام داد.

بنکدار با بیان اینکه خط یک متروی اصفهان ۲۱ کیلومتر طول و ۲۰ ایستگاه را شامل می‌شود، اضافه کرد: پیگیری‌های اساسی در این حوزه از سوی سازمان قطار شهری صورت گرفته است.

وی افزود: ارائه خدمات مناسب برای ترغیب شهروندان به استفاده از خطوط مترو، مهمترین هدف سازمان قطار شهری است و می کوشیم تا پایان سال بصورت جدی‌تر، بستر ارتقای ایمنی قطار شهری را فراهم کنیم.

طول خط ۲ قطار شهری اصفهان ۲۴ کیلومتر و ۷۵۰ متر است و از شهرک امام حسین (ع) در خیابان زینبیه آغاز می‌شود و پس از عبور از میدان های قدس و امام، خیابان‌های فلسطین و آمادگاه و میدان امام حسین (ع) و  خیابان طالقانی در نهایت به خیابان کُهندژ و خمینی شهر ختم می‌شود.
خط ۲ قطار شهری اصفهان به عنوان خط غربی – شرقی دارای ۲۳ ایستگاه است و پیش بینی می‌شود این خط تا سال ۱۴۰۲ به بهره برداری کامل برسد.
در زمان حاضر پنج ایستگاه از خط ۲ قطار شهری توسط پیمانکاران در حال ساخت است.
خط یک قطار شهری که از شمال اصفهان آغاز شده است پس از طی مسیری به طول ۲۰٫۲ کیلومتر به پایانه مسافربری صُفه در جنوب این شهر می‌رسد.
نخستین مرحله خط یک قطار شهری مهر سال ۹۴ افتتاح و مراحل پایانی و تکمیلی آن تیر امسال بهره برداری شد..

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x