اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

مهندس حمید شهبازی شهردار منطقه ۱۰ اصفهان : مهمترین پروژه رینگ چهارم شهید اردستانی است

مهندس حمید شهبازی شهردار منطقه ۱۰ اصفهان : مهمترین پروژه رینگ چهارم شهید اردستانی است

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، نشست خبری مهندس شهبازی با حضور معاونین و اصحاب رسانه با موضوع “سه شنبه‌ها با رسانه ، پاسخگویی در مسیر امید” برگزار گردید.

 

 

در این نشست خبری  پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید ، مهندس شهبازی ابتدا با تبریک عید قربان و عید سعید فطر ادامه داد : منطقه ۱۰ از لحاظ جمعیت بعد از منطقه هشت دومین و از لحاظ وسعت هشتمین منطقه در اصفهان است. و جمعیت این منطقه بالغ بر ۲۲۵ هزار نفر می باشد.

 

 

: ارتقای اقتصاد شهری از موضوعات مهم ، این شهرداری ، مدیریت شهری است که باید مورد توجه قرار گیرد. و این کار با مشارکت شهرداری، بخش خصوصی و شهروندان امکان پذیر خواهد بود . حمید شهبازی، شهردار منطقه ۱۰ادامه داد : بیش از ۳۵۰ نوع خدمات مستقیم و غیر مستقیم ، از طریق شهرداری ها به شهروندان ارائه می شود و این بیانگر نقش پر اهمیت شهرداری ها در زندگی مردم است ، به خاطر همین نیاز به یک روش علمی ، برای مدیریت شهری است.

 

وی اضافه کرد : در حوزه مدیریت شهری با توجه به قابلیت های منطقه می خواهیم از درآمدهای سنتی فاصله بگیریم و یک نگاه علمی به موضوع داشته باشیم که یکی از این شاخصه ها که توانستیم در این مدت کارهای خوب در این زمینه شکل گیرد استفاده از شاخصه های بخش خصوصی و سرمایه گذاران بخش در بخش خصوصی بود ، که باید به آن توجه کرد.

حمید شهبازی با اشاره به نقشی که شهروندان در پیشبرد و پیشرفت شهرمی توانند ایفا کنند، افزود : من در این مدت به دنبال شهروند مطالبه گر بوده ام ، چرا که امروز شهرداری ها درست یا نادرست دستشان در جیب مردم است، بنابراین مردم باید در هزینه ها نقش اصلی داشته باشند به همین منظور شهرداری منطقه با مردم محلات این منطقه ارتباط نزدیک ایجاد کرده است . و اگر مشارکت شهروندان را داشته باشیم ، بسیاری از هزینه های شهر را می توانیم کاهش دهیم. : سرانه تولید زباله ۴۰۰ تا ۵۰۰ گرم در جهان و در شهر و منطقه ما حدود یک کیلوگرم است که هزینه قابل توجه ای  در این زمینه هزینه می شود. مثلا اگر به شهروندان بگوییم که تولید زباله در شهر چقدر از منابع مالی آنها را صرف این کار می کنیم ، و با تولید کم زباله و جدا سازی زباله ها ، ما می توانیم به رفاهیات مردم بیشتر بپردازیم .

مهندس شهبازی در ارتباط با با محله های برخوردار و کم برخوردار گفت : این منطقه دارای ۱۷ محله است که دشتستان، عسگریه و سروستان از محله‌های برخوردار و حصه، هفتون، گرکان، شیخ طوسی، عطارنیشابوری و مصلی نیز از محله‌های کم‌برخوردار این منطقه محسوب می‌شود. شهبازی تأکید کرد: تسهیل شرایط زندگی مردم و ارائه عادلانه امکانات متعدد همواره مورد توجه منطقه ۱۰ بوده است. مهندس شهبازی مدیر شهردار منطقه ۱۰ اصفهان با بیان این که ما به دنبال توزیع عادلانه هستیم گفت : با توجه به رشد جمعیت اصفهان و سر ریز جمعیت مناطق دیگر که در منطقه ۱۰ است؛ قطعا باید اگر جمعیت به محله و قسمتی اضافه می کنیم باید به همان میزان امکانات نیز در آن منطقه برای مردم ایجاد شود.

 

وی با بیان اینکه در سال جاری ۲۸ پروژه در بخش‌های عمرانی، فرهنگی و ورزشی برای این منطقه در نظر گرفته شده که بخش عمده آن در محله‌های کمتر توسعه یافته تعریف شده است، گفت: برای اجرای این پروژه‌ها ۷۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.مهندس شهبازی اظهار داشت: یکی از مهمترین پروژه های اصفهان رینگ چهارم است که قسمتی از آن در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان است  که این رینگ می تواند به توسعه منطقه کمک کند.

مهندس شهبازی در ادامه در ارتباط با مجموعه های فرهنگی منطقه افزود : این منطقه دارای ۱۰۰ مسجد، شش امامزاده، پنج کتابخانه، شش مرکز فرهنگی، چهار سالن مطالعه، هشت مجموعه ورزشی سرپوشیده، شش مجموعه ورزشی روباز و ۱۲۰ پارک شهری و محلی است و شهروندان این منطقه ۷۵۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر در راستای تداوم نهضت خدمت رسانی و برقراری عدالت اجتماعی و توازن در ارائه خدمات شهری اقدامات گسترده‌ای را انجام داده‌ایم، گفت: بیش از ۱۱۰ سال از تأسیس بلدیه می گذرد و در این سال‌ها خدمات متنوعی به صورت مستمر به فعالیت شهرداری‌ها اضافه شده به طوری که در حال حاضر بیش از ۳۵۰ نوع خدمت به صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط شهرداری‌ها به شهروندان ارائه می‌شود.

شهبازی شهردار منطقه ۱۰ ادامه داد : رسانه ها  می توانند نقش قابل توجه ای در روشنگری داشته باشند، از این رو باید رسانه ها به موضوعات اساسی و مشکلات را مطرح کنند و من از نقد رسانه استقبال می کنم.

مهندس حمید شهبازی مدیر شهردار منطقه ۱۰ اصفهان با بیان این که ما به دنبال توزیع عادلانه هستیم گفت : با توجه به رشد جمعیت اصفهان و سر ریز جمعیت مناطق دیگر که در منطقه ۱۰ است؛ قطعا باید اگر جمعیت به محله و قسمتی اضافه می کنیم باید به همان میزان امکانات نیز در آن منطقه برای مردم ایجاد شود.

مهندس حمید شهبازی ادامه داد : در دشتستان به شدت فقر فرهنگی ، و ورزشی داریم؛ شهرداری برای خانه فرهنگ در این محله ماهانه ۱۰ میلیون تومان اجاره می دهد؛ قطعه زمینی در این منطقه خریداری شده است که امید است بتوانیم با ساخت آن بخشی از مشکلات فرهنگی ورزشی دشتستان مرتفع گردد.

علیرضا اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x