اجتماعی استان بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

آمریکا حساب‌های کاربری ظریف را هم می‌بندد / وزارت خارجه آمریکا، محمدجواد ظریف در فضای مجازی را مسدود کنید

پس از اقدام واشنگتن در تحریم وزیر خارجه کشورمان، وزارت خارجه آمریکا از شبکه‌های اجتماعی خواست صفحات محمدجواد ظریف در فضای مجازی را مسدود کنند.

آمریکا حساب‌های کاربری ظریف در شبکه‌های اجتماعی را هم می‌بنددبه گزارش پایگاه خبری احوال نیوز وزارت خارجه آمریکا در نامه‌ای به شرکت‌های توئیتر، فیس‌بوک، اینستاگرام اعلام کرد فورا صفحات متعلق به محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، را مسدود کنند.

این اقدام آمریکا در پی آن صورت می‌گیرد که این کشور روز دهم مرداد نام ظریف را در فهرست افراد تحریم‌شده خود قرار داد.

طبق اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، قرار گرفتن نام افراد در این فهرست دارایی‌های احتمالی آن‌ها در آمریکا را مسدود کرده و اتباع آمریکایی را از داد و ستد مالی با آن‌ها منع می‌کند.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره تحریم وزیر خارجه ایران به فرمان اجرایی اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، درباره تحریم دفتر مقام معظم رهبری [و اشخاص و نهاد‌های وابسته به آن] استناد شده است.

ظریف پیشتر (سوم تیر) که احتمال تحریم او را مطرح کرده بودند، در مصاحبه با روزنامه نیویورک‌تایمز گفته بود: «هر کس که من را می‌شناسد می‌داند که من یا خانواده‌ام ملکی در خارج از ایران نداریم. من شخصاً حتی حساب بانکی هم در خارج از ایران ندارم. ایران کل زندگی و تنها تعهد من است. بنابراین، من هیچ مشکل شخصی با تحریم‌های احتمالی ندارم.»

یکی سخنگویان وزارت خارجه آمریکا پیشتر در گفت‌وگو با وی‌.او‌.ای در پاسخ به پرسشی درباره دسترسی ظریف به رسانه‌های اجتماعی گفت: «توئیتر و اینستاگرام شرکت‌های خصوصی هستند. ما شما را در مورد نحوه رسیدگی به حساب‌های کاربری افراد به این شرکت‌ها ارجاع می‌دهیم.»

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x