اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

به همت خانه مطبوعات استان اصفهان روز اهل قلم ، و روز خبرنگار گرامی داشته شد / همراه با تصاویر

به همت خانه مطبوعات استان اصفهان روز اهل قلم ، و روز خبرنگار گرامی داشته شد / همراه با تصاویر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، مراسم آیین نکوداست روز خبرنگار در محل باشگاه شماره ۲ شهرداری اصفهان  به همت خانه مطبوعات استان اصفهان برگزار گردید.

 

 

در این مراسم استاندار، شهردار رئیس اداره کل ارشاد اسلامی و دیگر مسئولین استان اصفهان و خبرنگاران حضور داشتند.

 

 

استاندار اصفهان گفت:  فرهنگ نرم افزار زندگی است و پویایی فرهنگ و زندگی بر عهده خبرنگاران است.

 

 

عباس رضایی استاندار اصفهان در این مراسم در ارتباط با روز خبرنگار گفت : رسانه های ارتباط جمعی نقش بسیار مهم و چشمگیری درتغییر نگرش مردم، اعتلای فرهنگ و ارزش های مردم، بر انگیختن عواطف و احساسات مردم و آگاهی بخشی به جامعه دارند.

وی تاکید کرد: تغییر ارزشها و باورها، تنظیم روابط و اعتلای فرهنگ عمومی به قلم و نگارش خبرنگاران بستگی دارد و از این منظر رسانه برای سیاست گذاران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

عباس رضایی استاندار استان اصفهان اضافه کرد : پویایی فرهنگ و زندگی بر عهده خبرنگاران است و من هم به نوبه خود به همه تلاش های خبرنگاران احترام می گذارم و به آن افتخار می کنم که چنین اشخاصی در شهر اصفهان در راستای روشنگری مردم هر روز  قدم برمی دارند.

 

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در این سال ها ثابت کرده که با سعه صدر مثال زدنی همواره از نقد منصفانه و غیر مغرضانه استقبال می کند و تاکید همیشگی رییس جمهوری نیز آزادی عمل رسانه‌ها در چارچوب قانون و تضارب آرا بوده است.

 

رضایی با اشاره به انتشار برخی اخبار نادرست، در فضای مجازی در هفته های گذشته از پیگیری نکردن حقوقی این موارد منطبق با سیاست سعه صدر دولت تدبیر و امید، توسط استانداری خبر داد و بر اهمیت همدلی در شرایط فعلی کشور تاکید کرد.

 

استاندار اصفهان ضمن تایید بر اهمیت “پیوست رسانه ای” برای پروژه ها و طرح های بزرگ، از اصحاب رسانه استان خواست در این مورد طرحی را به استانداری اعلام کنند.

 

 

همچنین در این مراسم ، تجلیل خانه مطبوعات استان اصفهان از زوج خبرنگار که در آستانه ۱۷ مرداد پیمان عشق و ازدواج خود را به جشن نشستند قابل تقدیر و تشکر بود . که بسیار اثر گزار بود.

اهدای سفر زیارتی مشهد مقدس به این دو عزیز تلاشگر عرصه خبر و اطلاع رسانی در آیین نکوداشت روز خبرنگار انجام گردید. که در همین جا به این زوج جوان تبریک عرض می نماییم.

 

۱۷ مرداد بر همکاران پرتلاش جامعه رسانه ای استان و خانواده های این عزیزان که حامی جهادگران عرصه اطلاع رسانی هستند مبارک باد.

خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند.درود بر این طلایه داران

و سلام و درود خدا بر تمامی وقایع‌ نگارانی که حرمت قلم و آگاهی را پاس می‏دارند ، و خامه خویش را جز در مسیر حق و عدالت به کار نمی‏گیرند.

سلام و درود خدا بر تمامی خبرنگاران شهید که قلم را سلاح خویش و رسانه را سنگر دفاع از استقلال و آزادی و مقابله با زرمندان و زورمندان بریده از انسانیت و قدرت‌های سلطه ‏گر جهانی قرار دادند و در این راه پرافتخار به لقاء محبوب رسیدند.

 

خبرنگار باید بداند و می‏داند که آن کس که آگاه‏تر است مسؤول‏تر است.  مسؤول در قبال ملت و کشور، مسؤول در قبال باورها و اعتقادات مردم، مسؤول در قبال منافع ملی،  مسؤول در قبال تجاوز فکری و اندیشه ه‏‏ای بیگانه‏ به مرزهای فرهنگی، مسؤول در قبال اخلاق جامعه ،  مسؤول در قبال کژاندیشی و کژ رفتاری‏ های اداره ‏کنندگان کشور،  و این مسؤولیت و مسؤولیت‌ها نه تنها محدودیت نمی ‏آفریند،

بلکه راه رسیدن به کمال را در این حرفه مقدس برای او هموار و هموارتر می‏سازد و خبرنگار به جایگاهی می‏ رسد که جز رضایت حضرت دوست نمی‏ بیند.

 

عشق را می توان زمانی دید که خبرنگاری به عشق انسان ها و نشان دادن درد آنها سخت ترین شرایط را تحمل می کند و از زندگی خود می زند ، و خبرنگار کسی نیست چون پیامبران روزگار بدون وحی ، کسانی که حقیقت را آشکار می کنند ، خبرنگار یعنی حامی انسان ها در برابر غیر انسان ها ، خبرنگار یعنی مردی در برابر نامردی

 

روز خبرنگار فرصتی ارزشمند و گرانبها است ، برای پاسداشت مقام شامخ تمامی انسان های فرهیخته که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه جان خود را تقدیم انقلاب کردند.خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند.

 

 

خبرنگاران وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند، زیرا همواره در عمق جامعه زندگی می کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه ای، مرهون تلاش های شبانه روزی آنهاست.

بی تردید کارکرد رسانه های محلی در ارائه تصویری از مشکلات موجود منطقه و نظارت عمومی بر مسئولان و دستگاه های اجرایی بی بدیل و غیرقابل انکار است.

 

و راستی که رسالت اصحاب خبر و رسانه بسیار خطیر و حساس است. چنانچه پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در حدیثی فرموده است: «حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس». از همین روست که می توانیم حق گویی و مطالبه گری حق توسط خبرنگاران عزیز را مجاهدتی عظیم و فداکاری فرهنگی سترگ بنامیم و قدردان آن باشیم.

قلم زدنت، قدم زدن در سرزمین زیبای آرمان هاست و پرگشودن تا قاف. یادمان باشد برای رسیدن به قاف حقیقت آرمان ها باید سیمرغ شویم تا پرگشودنمان ، رسیدن باشد.

به راستی چه زیباست اندیشه ای که در مقابل قلم زانو زند و واژه هایی که در خدمت بیان حق برآید.

و “قلم” بهانه ای شد تا ذهنمان را از قید کلمات بی شمار رها کرده و جسورانه در بیکران دنیای “خبر” خلاصه شویم.

چون ققنوس می سوزی و دوباره توتم به دست به زندگی برمی گردی تا بدانند نامیرایی!

 

۱۷ مرداد ماه «روز خبرنگار » یاد روز باشکوه تلاشگران عرصه اندیشه و قلم را به حضور خبرنگاران عزیز استان و کشور تبریک عرض نموده وضمن پاسداشت خاطره شهدای اصحاب رسانه،جد و جهد شما عزیزان را در برافروختن چراغ اطلاع‌رسانی مستقل و مسئولانه ارج می‌نهم. بی شک،دستیابی به قله‌های پیشرفت،سربلندی و سعادت کشور ، مراقبت از منافع ملی و مصالح مردم و آرمان‌های ارزشمند انقلاب اسلامی جز با حق‌جویی، صدق و مجاهدت در عرصه آگاهی ممکن نمی‌شود. از ایزد منان تداوم عزت و اهتمام مسئولانه شما را در روایت عشق، آزادی و حق گویی در عرصه آگاهی آرزومندم.

 

 

 

روز خبرنگار تقدیر از زحمات کسانی است که با مسئولیت و آزادی و تحمل سختی‌های فراوان به نگاشتن حقایقی می‌پردازند که رشد و توسعه جامعه را ثمر می‌بخشد و همواره به مثابه دیده‌بانان امین جامعه در عرصه‌های مختلف پرچم آزادی، آگاهی و امید را افراشته‌اند. هفدهم مرداد روز بزرگداشت مقام خبرنگار و اصحاب رسانه را که روز احترام به حقوق ملت در دسترسی به اطلاعات صحیح، فوری و مناسب است را تبریک عرض می‌نمایم.

علیرضا اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x