اجتماعی استان اقتصادی بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب مرکزی

نیویورک تایمز: برخی از کشور‌ها از جمله چین علیرغم تحریمات به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مقاله‌ای نوشت به رغم تحریم‌های آمریکا، چندین کشور جهان و در صدر آن‌ها چین، به واردات نفت ایران در حجم بالا ادامه می‌دهند.

نیویورک تایمز: برخی از کشور‌ها از جمله چین به خرید نفت ایران ادامه می‌دهندبه گزارش پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار مقاله‌ای درباره تحریم‌های نفتی ایران، به نادیده گرفتن تصمیمات آمریکا از سوی چین و برخی دیگر از کشور‌ها پرداخت.

نیویورک تایمز در مقاله خود نوشت به رغم تحریم‌های آمریکا، چندین کشور جهان و در صدر آن‌ها چین، به خرید نفت ایران، در حجم بالا ادامه می‌دهند.

این روزنامه با اشاره به حرکت ۷۰ تانکر ایرانیِ حمل محصولات نفتی به سوی مقاصد مختلف نوشت: بار دست کم ۱۲ فروند از این کشتی‌ها نفت است که شش مورد از آن‌ها نفت خود را تحویل طرف چینی داده و شش مورد دیگر نیز طلای سیاه را در دریای مدیترانه به مشتریان خود، احتمالا سوریه یا ترکیه، تحویل داده اند.

این در حالی است که واشنگتن، با هدف منزوی کردن ایران از نظام مالی بین‌المللی و قطع ارتباط این کشور با مشتریان نفتی‌اش، اوایل ماه مه معافیت هشت کشوری را که تا آن زمان اجازه داشتند بدون تحمل تحریم‌های اقتصادی آمریکا از ایران نفت بخرند، لغو کرد.

نیویورک تایمز به این نکته اذعان کرد که چون خرید نفت از تهران به خودی خود غیر قانونی به شمار نمی‌آید، تصمیم آمریکا (در تحریم نفتی ایران) اقدامی یکجانبه است. در واقع، شرکت‌های خارجی که تحریم‌های آمریکا را نقض کنند، در صورت فعالیت با بانک‌ها یا موسسات مستقر در آمریکا، مجازات خواهند شد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x