بین الملل حقوق بشر حوادث سیاسی

النجباء: آمریکا داوطلبانه از عراق خارج شود / مقاومت از توان کافی برای مقابله با آمریکا برخوردار است

جنبش النجباء عراق با تأکید بر اینکه گروه‌های مقاومت از قدرت بازدارندگی برای مقابله با آمریکا برخوردار هستند، گفت آمریکا باید پیش از اینکه مجبور به خروج از عراق شود، خود داوطلبانه خارج شود.

النجباء: آمریکا قبل از اجبار به خروج از عراق، خود داوطلبانه خارج شود / مقاومت از توان کافی برای مقابله با آمریکا برخوردار استبه گزارش پایگاه خبری احوال نیوز، به نقل از العالم، نصر الشمری، معاون دبیرکل و سخنگوی جنبش النجباء عراق با تأکید بر اینکه گروه‌های مقاومت عراق از توان و قدرت بازدارندگی کافی برای مقابله با نیرو‌های آمریکایی برخوردار هستند، گفت آمریکا باید پیش از اینکه مجبور به خروج از عراق شود، خود داوطلبانه خارج شود.

نصر الشمری در مصاحبه با العالم گفت: «ما بعید نمی‌دانیم رژیم صهیونیستی مقر‌ها و پادگان‌های سازمان بسیج مردمی عراق را در آمرلی هدف قرار داده باشد، چنانکه جنگنده‌های آمریکایی تا کنون بار‌ها مقر‌های الحشد الشعبی را هدف قرار داده اند. نیرو‌های آمریکایی پیشتر صراحتا الشحد الشعبی را تهدید کرده بودند که به برخی مناطق و مواضع در مناظق مختلف عراق نزدیک نشود.»

الشمری در ادامه افزود: «ما اعلام می‌کنیم که زمان بزن و در رو به پایان رسیده است و نیرو‌های مقاومت، قدرت ابتکار و برگه‌های برنده و عناصر قدرت را در اختیار دارد. اگر تهدیدات آمریکا ادامه داشته باشد و به مرحل اعلام جنگ برسد، ما نیز قدرت بازدارندگی و راه‌های مقابله با تجاوزگری را در اختیار داریم,، اما در شرایط کنونی با اقدامات و تدابیر سیاسی با شیطنت‌های آمریکا مقابله می‌کنیم. اگر آمریکا اقدامات خود را متوقف نکند به گزینه اعمال فشار مردمی علیه آن روی می‌آوریم.»

وی اظهار داشت: «برخی کشور‌های عربی برقراری روابط خود با عراق را به منحل شدن الحشد الشعبی مشروط کرده اند، این در حالی است که هدف اصلی الحشد الشعبی، حفظ امنیت عراق است و طرح‌های اقتصادی را در برنامه کاری خود ندارد.»

سخنگوی جنبش النجباء با زیر سؤال بردن ادعای آمریکا در حمایت از دولت عراق گفت: اگر آمریکا خواهان دولتی قوی در عراق است، باید نیرو‌های خود را از کشور خارج کند و اعمال فشار‌ها را علیه دولت عراق متوقف کند. آمریکایی‌ها باید قبل از اینکه به زور از عراق اخراج شوند، خود داوطلبانه خارج شوند. آمریکا که شکست خورده از عراق خارج شده است هرگز نمی‌تواند با روش‌ها و به بهانه‌های دیگر به عراق بازگردد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x