آذربایجان شرقی اجتماعی استان اصفهان بین الملل چندر رسانه دسته‌بندی نشده دین و اندیشه غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

 ‍نشست هم اندیشی دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با دبیران انجمن های ادبی استان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، نشست هم اندیشی دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با دبیران انجمن های ادبی استان در تبریز برگزارشد.
صبح  روز پنج شنبه ۱۰ مردادماه ۹۸ دکتر مهرناز آزاد دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور با آقای حسین زاده معاون فرهنگی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان اداره کل با دبیران انجمن های ادبی استان دیدار و گفتگو کرد.
در این نشست ابتدا جمعی از دبیران انجمن های استان به معرفی فعالیت های ادبی انجمن های خود پرداختند و مشکلات خود را که بخش بزرگی از آنها تخصیص مکان و بودجه برای فعالیت های آنها و حضور پررنگ تر زبان های مختلف ملی در بخش آموزش، با دبیر مجمع کشوری درمیان گذاشتند.
واگذاری مدیریت، نظارت و برگزاری جشنواره ها و همایش ها از ادارات کل ارشاد به مجامع ادبی استان از دیگر درخواست های آنها بود.
همچنین  توجه بیشتر  به ادبیات بومی و زبان های محلی در جشنواره های ادبی کشور از دیگر درخواست های آنها بود.
در این نشست همچنین داور زمانخانی دبیر منتخب انجمن های ادبی استان نیز با ارائه گزارش عملکرد خود اظهار داشت: تمام تلاش خود را خواهد نمود تا بتواند نیازهای انجمن های استان را رفع کند اما برخی مشکلات تنها به دست مسئولان در وزارتخانه و دبیر مجامع ادبی کشور قابل حل است.
ایشان همچنین از مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی بخاطر تمام حمایت های مادی و معنوی به انجمن های ادبی استان قدردانی نمود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، آقای اشرفی نیز ضمن اظهار خشنودی از حضور دبیر مجامع ادبی کشور در تبریز گفت: دبیران انجمن ها مطالبات به حقی دارند که باید به آنها پرداخت از سویی با توجه به اینکه مدیریت و نظارت و به طبع آن بودجه فعالیت این مجامع به بنیاد واگذار شده ما در یک وضعیت بلاتکلیف بوده و اگرچه هرگونه حمایتی لازم باشد انجام می دهیم اما شفاف سازی حوزه وظایف ما نسبت به انجمن ها به ما در چگونگی انجام وظایف مان به نحو مطلوب تر کمک می کند.
مهرناز آزاد ضمن تشکر از تلاش های مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: باعث خشنودی است که علی رغم مشکلات موجود بخصوص وضعیت بلاتکلیف ساماندهی انجمن ها، همچنین نبودِ بودجه کافی درسال ۹۸ به دلیل جبران خسارات سنگین حاصل از سیل و مشکلات بسیار زیاد حاصل از تحریم ها، باز هم انجمن های ادبی توسط مدیریت اداره کل استان حمایت می شوند.
دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در تلاش است تا باکمک برخی مراجع ذیربط وضعیت و جایگاه حقوقی انجمن ها را در وزارتخانه مشخص نماید تا هم ادارات کل استان ها بدانند تکلیف شان در مورد انجمن های ادبی چیست و هم نسبت به حق و حقوق انجمن ها در بنیاد روشنگری وشفاف سازی شود.
مهرناز آزاد گفت درحال حاضر الویت اول تلاش مدیران کل ادارات فرهنگ و ارشاد در هر استان تلاش  برای پیدا کردن و واگذاری مکانی به انجمن به عنوان خانه انجمن های ادبی است تا پس از تعیین تکلیف نهایی وضعیت آنها  این مکان ستادی برای مدیریت انجمن ها در هر استان باشد.
دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور با اشاره به اینکه زبان های بومی و قومی ایران بخش مهمی از ادبیات ما محسوب می شوند گفت: حضور آنها در جشنواره ها و تبلیغ و اشاعه آنها به نوعی پاسداری و حمایت از آنها و از وظایف ملی ماست.
وی در پایان  با اشاره به اینکه انجمن های ادبی علاوه براینکه باید سهم خود را از بودجه های فرهنگی دریافت کنند گفت تلاش می کنیم تا با مدیریت درست بنیه آموزشی و پژوهشی انجمن ها را تقویت نموده تادرآینده خود تولید کننده و درنتیجه درآمدزا گردیده و تامین کنند بخش بزرگی از هزینه های خودباشند.
الهه کمالی
انتهای خبر /*
.
نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x