آذربایجان غربی اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

نشست هم اندیشی دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور و مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با دبیران انجمن های ادبی استان

نشست هم اندیشی دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور و مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با دبیران انجمن های ادبی استان

به گزارش حبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ،بعدازظهر روز چهارشنبه ۹مردادماه ۹۸ دکتر مهرناز آزاد دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور با حضور حجت‌الاسلام ناصرخدایاری مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی با دبیران انجمن های ادبی استان در ارومیه دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست که اکثر دبیران انجمن های استان درآن حضور داشتند، یکایک دبیران به معرفی فعالیت های ادبی انجمن های خود پرداختند و مشکلات خود را که بخش بزرگی از آنها تخصیص مکان و بودجه برای فعالیت های آنها بخصوص در حوزه آموزش و چاپ و نشر کتاب های داستان نویسان و شاعر بود با دبیر مجمع کشوری درمیان گذاشتند.

آنها همچنین خواستند تا در استان هایی مثل آذربایجان غربی که دارای قومیت های مختلف مثل ترکی و لری هستند توجهه به ادبیات بومی و زبان های محلی در الویت آموزش بخصوص در حوزه شعر و ترانه قرارگیرد.

در این نشست محمد میلانی دبیر منتخب انجمن های ادبی استان نیز با ارائه گزارش عملکرد خود اظهار داشت تمام تلاش خود را خواهد نمود تا بتواند نیازهای انجمن های استان را رفع کند.ایشان همچنین از مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی بخاطر تمام حمایت های مادی و معنوی به انجمن های ادبی استان قدردانی نمود.

مهرناز آزاد ضمن تشکر از هماهنگی های به عمل آمده توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برای انجام این نشست گفت: ساماندهی ۱۶۰۰ انجمن شناسایی شده درسراسر کشور که البته تعداد آنها رو به افزایش است کار آسانی نیست ضمن اینکه حوادث طبیعی پیش آمده مثل سیل که خسارات سنگینی به استان های سیل زده وارد نموده است، بخش عظیمی از بودجه ها رابه سمت خود کشیده است. بااین حال می بینم که ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور دارند تلاش می کنند که به هر نحوی نیازهای انجمن ها را برای برگزاری هرچه بهتر فعالیت هایشان تامین کنند.

مهرناز آزاد ضمن تشکر از تلاش های حجت الاسلام ناصر خدایاری مدیر کل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: باعث خشنودی است که علی رغم  مشکلات موجود بخصوص نبود بودجه کافی باز هم انجمن های ادبی توسط مدیران دلسوز استان حمایت می شوند.

مهرناز آزاد الویت اول انجمن ها را در هر استان تلاش مسئولان برای مکان به عنوان خانه انجمن های ادبی هر استان عنوان  نمود.

دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور با اشاره به اینکه با قومیت ها و زبان های مختلفی که در ایران وجود دارد شایسته است که زبان های بومی و قومی در هر منطقه بصورت تخصصی و به عنوان یک اصل در برنامه های آموزشی قرارگیرد، گفت: این زبان ها بخش مهمی از ادبیات ما محسوب می شوند و پاسداری و حمایت و رشد آنها از وظایف ملی ماست.

وی در پایان با اشاره به اینکه انجمن های ادبی علاوه بر اینکه باید سهم خود را از بودجه های فرهنگی دریافت کنند گفت تلاش می کنیم تا با مدیریت درست بنیه آموزشی و پژوهشی انجمن ها را تقویت نموده تا در آینده، خود تولید کننده و در نتیجه درآمدزا گردیده و تامین کنند بخش بزرگی از هزینه های خود باشند.

حجت الاسلام ناصر خدایاری مدیر کل اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی نیز ضمن تشکر از حضور دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور در ارومیه از تلاش های بی وقفه ایشان سپاسگزاری نمود و گفت:با همدلی انجمن های ادبی با یکدیگر مشکلات یک به یک حل خواهد شد ما نیز مانند همیشه آنها را فرزندان خود می دانیم و مطالبات آنها راتا آنجا که درتوانمان است به انجام می رسانیم.وی از دبیران انجمن های ادبی خواست تا با حمایت دبیر منتخب انجمن های ادبی استان و با همکاری با ایشان و به دور از هر اختلاف نظری تلاش کنند تا با یک هدف واحد در پیشبرد و ساماندهی انجمن ها سهم داشته باشند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی درپایان با ارائه‌ی گزارشی از فعالیت های این اداره کل برای ایجاد خانه انجمن های ادبی استان همچنین کمک به نشر و چاپ کتاب های شاعران و نویسندگان و البته کمک های معنوی و مادی در بخش آموزش انجمن های ادبی گفت: از هر کمکی که بتواند راهگشای حل مشکلات انجمن های ادبی استان باشد کوتاهی نخواهد نمود.

 

الهه کمالی

انتهای خبر/*

 

 

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x