اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

نشست صمیمانه دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور با رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

نشست صمیمانه دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور با رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، دکتر مهرناز آزاد دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور سه شنبه ۸ مردادماه با خانم کرباسی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان دیدار و گفتگو کرد.

دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور با ارائه طرحی که برای فعال نمودن کمیته های آموزش و پژوهش در انجمن های ادبی تعریف نموده گفت: برگزاری دوره های آموزشی برای اعضا در حوزه شعر و ادبیات داستانی و برای دبیران انجمن ها در حوزه مدیریت و ارتباطات همچنین، شناسایی ، جمع آوری و چاپ و نشر آثار فاخر پیشکسوتان هر استان پس از فعال شدن کمیته های پژوهشی می تواند انجمن ها را تبدیل به مراکز علمی و جایگاه ویژه ادبا و شعرا نماید.

مهرناز آزاد در ادامه افزود: در چند ماه اخیر تلاش های زیادی نموده است تا بتواند اساتید دانشکده های ادبیات و دبیران آموزش و پرورش استان ها را که خود نیز هنرمند، نویسنده و یا شاعر هستند به جمع انجمن های ادبی دعوت نماید و از ظرفیت های علمی آنها برای ارتقا کیفی مجامع ادبی استفاده کند.

خانم کرباسی نیز ضمن استقبال از این طرح با بیان پیشنهاداتی درخصوص نحوه فعال نمودن کمیته های آموزش گفت: پیشنهاد می کند برای شروع، دوره های فشرده سه ماهه را بصورت کپسولی در حوزه زبان و ادبیات فارسی، مدیریت و ارتباطات برای حداقل ۴۰نفر از نمایندگان استان ها برگزار نمایید.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان افزود: تزریق این افراد آموزش دیده به انجمن های استان ها می تواند تحولی بزرگ در سطح کیفی مجامع ادبی ایجاد نماید.

کرباسی ایده شناسایی و ارتباط با دبیران آموزش پرورش و اساتید ادبیات دانشگاهها که خود دغدغه ادبیات را دارند و مایل به همکاری داوطلبانه با انجمن های ادبی را دارند ایده ای خوب دانست و گفت حضور دانشگاهیان  و فرهنگیان که خود از هنرمندان کشور هستند در مراکز آموزشی مجامع گام تازه ای درمسیر تعامل این سه پایگاه ارزشمند علمی، فرهنگی و هنری است که یقینا نتایج قابل توجهی در بر خواهد داشت.

الهه کمالی

انتهای خبر/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x