بین الملل حقوق بشر سیاسی

مایکل جونز: اروپایی‌ها باید با تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا مخالفت می‌کردند

تحلیلگر سیاسی در مصاحبه با پرس تی وی گفت اروپایی‌ها می‌توانستند از حاکمیت قانون دفاع کنند، اما این کار را انجام ندادند. باید با یکدیگر متحد می‌شدند و اجازه نمی‌دانند که آمریکا آن‌ها را مرعوب کند.

مایکل جونز: اروپایی‌ها باید از تحریم‌های آمریکا ضد ایران مخالفت می‌کردندبه گزارش پایگاه خبری احوال نیوز، به نقل از پرس تی وی، مایکل جونز، تحلیلگر سیاسی در مصاحبه با این شبکه تلویزیونی گفت اروپایی‌ها از فرصت تاریخی به وجود آمده توسط برجام استفاده نکردند.

جونز گفت: اروپایی‌ها و دیگر امضاء کنندگان توافق هسته‌ای فرصتی تاریخی را در رابطه با متعهد ماندن به حاکمیت قانون از دست داده اند. این مذاکرات باید یک سال پیش انجام می‌شد. آن‌ها باید با یکدیگر متحد می‌شدند و اجازه نمی‌دانند که آمریکا آن‌ها را مرعوب کند. آن‌ها نباید از تحریم‌های آمریکا ضد ایران حمایت می‌کردند و باید با آن مخالفت می‌کردند.

وی افزود: اروپایی‌ها در عوض یکسال است که کاری انجام نداده اند و حالا با یک ضرب الاجل دیگر از طرف ایران روبرو هستند. به نظرم این یک فاجعه است. اروپایی‌ها می‌توانستند از حاکمیت قانون دفاع کنند، اما این کار را انجام ندادند.

این تحلیلگر گفت: اروپایی‌ها به خادمان امپراتوری آمریکا بدل شده اند. آن‌ها هیچ تغییری در موضع خود ایجاد نکرده اند. آن‌ها از فرصت سیاسی که به وجود آمد استفاده نکردند.

وی افزود: به نظرم اروپایی‌ها نمی‌توانند با نظرات افرادی، چون جان بولتون و مایک پمپئو مخالفت کنند. این افراد درخواست‌های غیرمنطقی دارند. هنر دیپلماسی راه آمدن و تعامل با کشور‌های دیگر است که آن‌ها از این هنر بی بهره هستند. آن‌ها با اقدامات خود حاکمیت قانون را در سطح بین المللی به خطر می‌اندازند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x