اجتماعی استان بین الملل حقوق بشر حوادث دین و اندیشه سیاسی کرمان

در روحانیت شیعه تمایز و اختلاف طبقاتی وجود ندارد/ نظام ایران متفاوت از همه نظام‌های دنیاست/ هر سال‌ دشمنی‌های جدیدی علیه ایران صورت می‌گیرد

سرلشکر سلیمانی:

در روحانیت شیعه تمایز و اختلاف طبقاتی وجود ندارد/ نظام ایران متفاوت از همه نظام‌های دنیا است/هر سال‌ دشمنی های جدیدی علیه ایران صورت می گیردفرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: در همه ادیان، عموماً طبقه روحانیت امتیازات ویژه‌ای در جامعه دارد اما در روحانیت شیعه این تمایز و اختلاف طبقاتی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی صبح امروز در آئین نکوداشت آیت‌الله جعفری امام جمعه سابق کرمان با حضور آیت‌الله محمد محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مصلی بزرگ امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد، با اشاره به اینکه در تمام ادیان عموما روحانیت وجود دارد و از یک جایگاه ویژهای برخوردار است گفت: عموما این افراد از یکسری امتیازات طبقاتی خاصی برخوردارند که بعضی از آنها حتی وراثتی است.

وی با بیان اینکه به عنوان مثال در آل‌سعود این روحانیت به افراد خاصی از خانواده خودشان تعلق دارد افزود: تنها جایی که اختلاف طبقاتی ندارد روحانیت شیعه است.

سلیمانی با اشاره به اینکه در اهل سنت رئیس الاظهر را حکومت تعیین می‌کند که تابع حکومت است اما این موضوع در روحانیت شیعه وجود ندارد بیان کرد: سیستم تربیتی در حوزه‌های علمیه روحانیت را اگر بررسی کنیم تنها جایی که نسبت به سایر سیستم‌های تربیتی است در شیعه است که طلبه خودش استاد را انتخاب می‌کند و تربیت او در درس و مباحثه و احترام به استاد می‌گذرد.

وی با بیان اینکه همه علوم غیر از علوم دینی علم خود را در جهت کار و معیشت به کار می‌گیرند افزود: اما در روحانیت شیعه اینگونه نیست.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران اضافه کرد: دوره چهل ساله انقلاب پیوسته گذشت، نظام ایران متفاوت از همه نظام‌های دنیا در استقلال و آزادی و استکبارستیزی است و دشمنان فراوانی از این جهات داریم. دشمنان دست از دشمنی بر‌نداشته و ‌هر سال‌ دشمنی جدیدی علیه کشور آغاز کردند.

سردار سلیمانی افزود: آنچه که امام علی(ع) را زمین‌گیر کرد دنیاطلبی و عدم روحیه ایثار و فداکاری انسان‌های دور او بود که اجازه نداد امام در مسیر الهی خود موفق شود.

وی ادامه داد: انقلاب سنگ محک بزرگی برای پالایش اساسی انسان‌هاست. خیلی از کسانی که از اول پای کار انقلاب بودند از وسط راه باز ماندند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امروز روز تجلیل از آیت‌الله سیدیحیی جعفری است که یک کار اخلاقی و بسیار مهم است عنوان کرد: بدون فاصله از شخصیت آیت‌الله جعفری مطلع بودم.

وی با یادآوری اینکه حوادث مهمی در شهر کرمان وجود داشت و بر ما گذشت گفت: امام جمعه سه وظیفه مهم را بر عهده دارد که هر کدام آن می‌تواند باعث اتفاقات مثبت و منفی در جامعه شود.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه دوره چهل ساله انقلاب پیوسته گذشت افزود: نظام ایران متفاوت از همه نظام‌های دنیا در استقلال و آزادی و استکبارستیزی است و دشمنان فراوانی از این جهات داریم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: توجه به حضور و تعبد آیت‌الله جعفری و اقتدا به امام جمعه جدید بعد از خود در همان هفته اول پیام مهم اخلاقی بزرگی دارد.

وی با بیان اینکه از طرفی دیگر امام جمعه جدید استان کرمان امروز مراسم تجلیل از امام جمعه قبل را برگزار می‌کند که نشان از روح اخلاق در علما است گفت: این جلسه تحلیل از یک شخص نیست بلکه جلسه تجلیل از اسلام و قدرت اسلام در انسان‌سازی است.

سرلشکر سلیمانی افزود: تاریخ اسلام مملو از انسان‌های تاثیرگذار روحانی است که متاسفانه از بعضی از آنها غافل ماندیم اما به برکت انقلاب این افراد به جامعه شناسانده شدند.

وی با بیان اینکه در عملیات والفجر ۱۰ به یک شکافی رفتیم تا از چشم دشمن مخفی بمانیم افزود: در آنجا فکر کردم که این شکاف خیلی ماموریت‌های متعددی دارد و خداوند این دره را عبث ایجاد نکرده و یکی از این ماموریت‌ها این است که چند گردان نیروی مجاهد در داخل آن قرار بگیرند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب دستاوردهای زیادی داشته اما در کنار تمام این دستاوردها بعضی چیزها خیلی مهم است یادآور شد: مرحوم مدرس وقتی به خاف تبعید شد هیچ ملاقات‌کننده‌ای نداشت و ایشان در خاطرات خود نقل کرده و انسان متعجب می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم دین را یاد بگیریم این خاطرات را بخوانیم و ببینیم چگونه دینداری را در غربت به جای می‌آورد افزود: امام آمد امثال مدرس را احیا کرد و امروز روز مجلس ما منتسب به مدرس است و این از برکت انقلاب است.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x