اقتصادی بین الملل حقوق بشر حوادث سیاسی

هشدار کره شمالی به آمریکا

دولت کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای هشدار داد با توجه به برنامه آمریکا برای اجرای رزمایش مشترک در منطقه، دیگر دلیلی وجود ندارد که پیونگ‌یانگ به توافق‌های بین دو کشور پایبند بماند.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از یونهاپ، کره شمالی روز سه‌شنبه ضمن انتقاد از برنامه آمریکا و کره جنوبی برای اجرای رزمایش مشترک در شبه‌جزیره هشدار داد این رزمایش نقض آشکار روح توافق به دست آمده بین سران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) با اشاره به رزمایش ماه آینده آمریکا و کره جنوبی به نقل از بیانیه وزارت خارجه این کشور افزود با وجود اینکه واشنگتن به تعهدات خود پایبند نیست، دلیلی وجود ندارد که پیونگ‌یانگ همچنان به تعهدات خود (در توافق سنگاپور) پایبند بماند.

کره شمالی می‌گوید رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی «نقض فاحش روح» اعلامیه ۱۲ ژوئن پارسال بین دونالد ترامپ و کیم جونگ اون و همچنین «اعمال فشار آشکار» علیه پیونگ‌یانگ است.

در بیانیه هشدارآمیز وزارت خارجه کره شمالی آمده است: «تصمیم ما به تعلیق آزمایش‌های هسته‌ای و موشک‌های قاره‌پیما و یا اقدام آمریکا به تعلیق رزمایش‌های نظامی مشترک تحرکاتی برای بهبود روابط دو جانبه بود و نه توافقاتی که اعتبار آنها فقط روی کاغذ است».

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، اقدام آمریکا به اجرای رزمایش نظامی مشترک و واکنش تهدیدآمیز کره شمالی به آن، هنگامی صورت می‌گیرد که گفته می‌شود واشنگتن در حال برنامه‌ریزی برای تشکیل گروه‌های کاری با کره شمالی و از سرگیری مذاکرات هسته‌ای است. مذاکرات هسته‌ای بین آمریکا و کره شمالی پس از نشست سران دو کشور در اسفندماه پارسال در شهر هانوی، پایتخت ویتنام به بن‌بست خورده است.

بنا بر گزارش‌ها در دیدار غیرمنتظره ماه گذشته ترامپ و کیم در منطقه غیرنظامی بین دو کره، دو طرف توافق کردند که بار دیگر مذاکرات هسته‌ای را آغاز کنند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x