اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

بزرگداشت چهره ی آشنای شعر و ادبیات معاصر / استاد سیدعلی اصغر صائم کاشانی

بزرگداشت چهره ی آشنای شعر و ادبیات معاصر / استاد سیدعلی اصغر صائم کاشانی

 

در انجمن شاعران جوان استان اصفهان

پایگاه خبری احوال نیوز، انجمن شاعران جوان استان اصفهان به خاطر بیش از نیم قرن تلاش صائم کاشانی در عرصه ی ادبیات کشور از ایشان قدردانی نمود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، سید علی اصغر صائم کاشانی از ۱۳ سالگی با سرودن غزل هایی در خور تحسین وارد دنیای ادبیات شد و در هفته نامه ی شفق آثارش به چاپ  رسید. از نوجوانی به تحقیق و پژوهش در متون ادب پارسی گرایش پیدا کرد و سال ها از محضر استادان سخن و عالمان ادب به کسب علم پرداخت. او در روزگار نوجوانی به شهرت رسید و بیش از ۵۰ سال است که به سرودن شعر، نویسندگی ، تدریس و تحقیق در ادب پارسی مشغول است.

کاشانی در سال ۱۳۶۴ (انجمن فرهنگی ادبی سخن کاشان) را بنیاد نهاد و سپس به ایجاد موزه و مرکز انجمن به نام (خانه سخن)  پرداخت وبه برگزاری بیش از یک هزار و پانصد جلسه شعرخوانی همایش ادبی ، کنکره، بزرگداشت و کلاس های آموزشی و جلسات حافظ خوانی مبادرت ورزید.

وی علاوه بر این، سال ها در کلاس های فوق برنامه دانشگاهها و دیگر مراکز عالی در داخل و خارج از کشور از جمله دانشگاههای توکیو، واسدا، دوشیشا و … در کشور ژاپن به تدریس ادبیات پرداخته است.

ایشان تاکنون موفق به چاپ و انتشار ۱۶ عنوان مجموعه شعر گردیده است که مجموعه شعر” دل هست اینجا کبوتر” صائم کاشانی در سال ۱۳۹۰ منتخب گردیده است. دارای بیش از ۲۴ کتب و رسالات تحقیقی است و تصحیح و مقدمه ی ۴۱ کتاب در حوزه ادبیات را به عهده داشته است.

به همین منظور انجمن شاعران جوان استان اصفهان با ۲۰ سال سابقه ی فعالیت فرهنگی و ادبی و هنری شایسته دانست از این چهره ی فرهیخته ی معاصر قدردانی نماید.

در بزرگداشت سید علی اصغر صائم کاشانی بزرگانی همچون: استاد طوفان ، استاد سخا،استاد ساعی، استاد مصطفی هادوی ( که ایشان نیز به عنوان یکی از چهره های برجسته و معاصر ادبیات کشور در بهمن ماه ۹۷ توسط انجمن شاعران جوان استان اصفهان مورد تجلیل قرار گرفتند) ، فرهنگ مسعود محمود زاده (معاون اجرایی انجمن ادبی سخن کاشان) و محمد رضا کاکائی (دبیر منتخب انجمن های ادبی استان اصفهان)، دکتر ابراهیم شایان، آقای افتخاری ، محمدرضا لطیفی، فریبا امجد ،ژولیده اصفهانی و جمع کثیری از دبیران مجامع ادبی استان اصفهان و شاعران و فرهیختگان استان، همچنین اعضای محترم خانواده ایشان در این بزرگداشت شرکت داشتند.

بیش از ۲۴ نفر از شاعران در این بزرگداشت شعر خوانی داشته و زندگینامه استاد صائم کاشانی به  صورت کلیپ تهیه شده توسط انجمن شاعران جوان پخش گردید.

همچنین دکتر مهرناز آزاد ضمن خوش آمدگویی به همه مدعوین اظهار خرسندی کرد که توانسته است در بیستمین سال تاسیس انجمن شاعران جوان و تلاش در راه اعتلای ادب و فرهنگ کشور و تربیت جوانان زیادی در حوزه ی شعر و ادبیات داستانی، همچنان تریبون انجمن شاعران جوان است تا بتوانند خودشان را ارائه بدهند و از دل این جوانان شایستگانی برای آیندگان پرورش یابند و پیشکسوتان فردای فرهنگ و هنر سرزمینمان ایران باشند.

ایشان همچنین در ادامه اظهار نمودند کمال افتخار بود که توانستیم در فرصتی که استاد صائم کاشانی در اصفهان اقامت داشتند به رسم احترام به پیشکسوتان کشورمان از ایشان به عنوان یک شخصیت فرهنگی، هنری با ویژگی های خاص از جمله خضوع، خشوع، مهربانی و تواضع سپاسگزاری کنیم.

مراسم با سخنرانی استاد سید علی اصغر صائم کاشانی و تقدیر از ایشان ، همچنین تقدیر از تمام شاعران بزرگواری که در این نشست شرکت داشته اند با پخش دو کلیپ با تصویر و صدای زنده یاد احمد شاملو و زنده یاد دکتر افشین یداللهی پایان یافت.

اجرای برنامه با هنرنمایی رضا خیری مجری جوان و با استعداد  انجمن شاعران جوان و ثبت وقایع به همت ساسان حافظی دبیر انجمن پژمان بختیاری و مدیرروابط عمومی  انجمن خانم الهه کمالی  و مدیر اجرایی برنامه دکتر کورش ترابی و عوامل اجرایی ،اعضای محترم ، جوان و دوست داشتنی انجمن شاعران جوان استان اصفهان بودند.

تیرماه ۱۳۹۸ – خانه فرهنگ فرهنگسرای اندیشه – اصفهان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x