اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

برای نخستین بار کانون خبرنگاران جوان استان اصفهان در اوج گرما به همت شهرداری آغاز به کار کرد

برای نخستین بار کانون خبرنگاران جوان استان اصفهان به همت شهرداری در اوج گرما آغاز به کار کرد


کانون خبرنگاران جوان استان اصفهان برای نخستین بار زیر نظرفرهنگ سرای رسانه ی  شهرداری اصفهان آغاز به کار کرد.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، در این جلسه پس از تلاوت آیاتی از کلام الله محید سرکار خانم شفیعی مدیر فرهنگ سرای رسانه شهرداری اصفهان گفت : امروزه کانون ها و تشکل های خودجوش مردمی به خوبی توانسته اند شکل بگیرند و به اهداف متعالی خود دست یابند . وی ادامه داد :  امروز  کانون خبرنگاران جوان استان اصفهان با

عضویت ۳۰ تن از خبرنگاران استان کار خود را آغاز می کند.خانم فاطمه شفیعی مدیر فرهنگسرای رسانه ی شهرداری اصقهان اضافه کرد ، جای خالی کانون خبرنگاران جوان در میدان رسانه ی استان اصفهان احساس می شد، فرهنگسرای رسانه شهرداری یک ظرفیت و بستری آماده برای اصحاب رسانه دارد  که با شکل گیری کانون های مربوط به  جوانان و بازنشستگان، پیش کسوتان خبری این استان ،  امکانات رفاهی و تفریحی شهر را در حد توانایی در اختیار آنها قرار می دهد.
مدیر فرهنگسرای رسانه شهرداری اصفهان از برگزاری مسابقات خبری ویژه اعضای کانون و همچنین دوره های آموزشی تخصصی برای اعضا و ایجاد کارنامه هنری خبر داد و تصریح کرد: اعضای هر جامعه تنها با تشکلها و گروه ها می توانند به جامعه جریان و حرکت بدهند.

دو سوم از خبرنگاران استان اصفهان از قشر جوان هستند
مدیر کانون خبرنگاران جوان استان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه امروز دو سوم ار خبرنگاران استان اصفهان را جوانان تشکیل می دهند ، گفت :  بنابراین ایجاد بستری برای ساماندهی و ایجاد امکانات آموزشی و فرهنگی و تفریحی  آنها در اولویت و هدف پیش روی کانون خبرنگاران استان اصفهان است . در این زمان که بیشترین تعداد خبرنگاران در رنج‌سنی ۲۰ تا ۴۵ سال قرار دارند ایجاد چنین تشکلی لازم و ضروری بود که بستر آن تحت نظر شهرداری فراهم گردیده است .
سپس عاطفه قلع ریز مدیر کانون خبرنگاران اصفهان ادامه داد : با توجه به سختی کار خبرنگاری و روزنامه نگاری لازم و ضروری است که بتوانیم بستری رفاهی و تفریحی برای کاهش میزان استرس کاری اصحاب رسانه برداریم که در صدد هستیم ضمن ارتقای کارگاه های عملی آموزشی بتوانیم با کمک و حمایت خوب شهرداری اصفهان امکانات شهری را برای اعضا فراهم سازیم.
علیرضا اقتصاد ، یکی دیگر از اعضای کانون خبرنگاران جوان گفت : کانون خبرنگاران جوان نباید شکل سیاسی به خود بگیرند و لازم است در حال حاضر رویکرد فرهنگی و اجتماعی داشته باشند، گفت: امروز با تنوع تشکل ها و engo ها ( نهادهای مردمی ) مردمی در حالی مواجه هستیم که در هر دوره ای افرادی برای مطرح کردن شخص خودشان تصمیم به یک تشکل مردمی می گیرند،  و امروزه هم شاهد شکل گیری صنف های مختلف رسانه ای در حالی هستیم که خروجی مثمر ثمری به همراه ندارد، و هر کدام جدای از هم و به طور نا هماهنگی کاری را انجام می دهند ، هر چند با زحمات این عزیزان کارهایی انچام می گیرد ، اما اگر با هم و هماهنگ باشند کارهای بهتر و بزرگی را می توانند انجام دهند.
ایجاد کانون خبرنگاران جوان را در حالی موفق می داند که بتواند گامی عملی برای اعضای خود داشته باشد و یک رویکرد و برنامه عملیاتی را پیشه راه خود سازد.
علیرضا حکیمیان یکی دیگر از اعضای  کانون خبرنگاران جوان استان ،  با اذعان بر اینکه لازم است ،  گستره ی کار و فعالیت کانون افزایش یابد ، ادامه داد ، تمامی علاقه مندان به حوزه رسانه و خبر که جویای آموزش هستند را باید تعلیم و آموزش داد و آنها را تحت لوای کانون خبرنگاران جوان قرار دهید، آنچه امروزه ضربه بزرگی بر بدنه هر صنف و حرفه ای وارد می سازد عدم جدی گرفتن آن است .
وی افزود: امروز با رقابت شدید اصحاب رسانه در حالی مواجه هستیم که باید با تفکر سازنده و اندیشه ی قوی بتوانیم گوی رقابت را از آن خود کنیم .
نازیلا انصاری پور دیگر عضو این کانون به جای خالی امر پژوهش و تحقیق در فضای رسا نه ای مروز اشاره کرد و گفت: قبل از هر اقدامی باید نگاه آمار گرایانه و مستند و علم محور بر ضعف ها و کاستی ها ی رسانه ای داشت و به شکل علمی درجهت رفع این نقاط و تقویت وجه های قوت گام برداشت.
در این جلسه همچنین دیگر اعضا پیشنهادات خود را در جهت  هر چه بهتر شدن این کانون ارائه نمودند.

علیرضا اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x