اجتماعی استان اصفهان بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

سرتیپ معصوم بیگی : دشمن، پروژه مردم در مقابل نیروی انتظامی را بارها و بارها امتحان کرد و هر بار با شکست مواجه شد

سرتیپ معصوم بیگی : دشمن، پروژه مردم در مقابل نیروی انتظامی را بارها و بارها امتحان کرد و هر بار با شکست مواجه شد

 

نگاهی موشکافانه به توطئه تضعیف نیروی انتظامی در پس برخورد با هنجارشکنان

پایگاه خبری احوال نیوز ، در ارتباط با حمله به نیروی انتظامی در شبکه های اجتماعی سرتیپ دوم پاسدار مهدی معصوم بیگی ، فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان ، مطالبی را برای خوانندگان اعلام نمودند ، که ضمن تشکر از سرتیپ پاسدار مهدی مفصوم بیگی که با قلم شیوای خود علاوه بر اقتدار در نیروی انتظامی ، با قلم و گفتار بسیار زیبای خود ، در اظلاعات به خوانندگان هم کوتاهی نمی کنند .

حمایت گسترده مردم از ناجا پس از انتشار کلیپ برخورد یک مامور با فرد هنجارشکن نشان داد که پلیس ایران در بین مردم از جایگاه بالایی برخوردار است و باید گفت پشت نیروی انتظامی هم به همین مردم گرم است.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را باید در حقیقت مردمی ترین نیروی پلیس در جهان نامید چرا که این نیرو از درون مردم و از بطن آنان برآمده است. نیروی انتظامی از ابتدای انقلاب تا به امروز حافظ ارزش هایی بوده که مردم ایران در برابر طاغوت زمان مبارزه کردند. مردم داری نیز  همواره یکی از اصول اولیه ناجا به شمار می آید. امروز مردم سرمایه اصلی نیروی انتظامی هستند و این نیرو هم خود را خادم آنان می داند.

از این منظر باید گفت، ارتباط نزدیک، صمیمی و تنگاتنگ مردم با خادمان خود در نیروی انتظامی همواره خار بزرگی در چشمان دشمنان و معاندان نظام جمهوری اسلامی بوده است. دشمنان انقلاب می دانند تا زمانی که حافظان امنیت از حمایت و پشتیبانی گسترده و پرشور مردم برخوردار باشد آن ها هرگز نمی توانند خللی به امنیت و آرامش این مرز و بوم وارد آورند.از این رو پروژه قرار دادن مردم در مقابل حافظان امنیت و تضعیف جایگاه این نیرو را در دستور کار قرار دادند.

طراحان این پروژه به خیال خام خود بر این باورند که بهترین راه آسیب رساندن به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه زدن به یکی از مهمترین ارکان این نظام یعنی نیروی انتظامی است. آن ها فکر می کنند اگر بتوانند کاری کنند که مردم پشت حافظان امنیت خود را خالی کنند عملاً این نیرو کارآیی اش را برای تامین امنیت جامعه از دست می دهد و آن وقت می توانند به راحتی اهداف شوم خود را جلو ببرند.

دشمن، پروژه قرار دادن مردم در مقابل نیروی انتظامی را بارها و بارها امتحان کرد و هر بار هم این پروژه با شکست مواجه شد ، آشوب های تیرماه ۷۸ در کوی دانشگاه،  فتنه سال ۸۸، اغتشاشات دی ماه ۹۶ و … تنها نمونه ای از این دست است.

این بار اما به شکل دیگری این پروژه کلید خورده و آن هم بزرگ نمایی کردن برخورد ماموران پلیس با افراد هنجارشکن است. در این ماجرا شاید عده معدودی از افراد نا آگاه در بازی دشمن بازنده شدند اما موج گسترده ای از مردم، مسئولان، نخبگان و فرهیختگان، دانشجویان، علما و روحانیون و خانواده های معظم شهدا و ایثارگر به حمایت از نیروی انتظامی برخاسته و صدای واحدی در کشور بلند شد که آب سردی بر آتش دشمن بود و توطئه شوم آنان را در نطفه خفه کرد.

اوج این حمایت و پشتیبانی مردم از نیروی ارزشی و خدمتگذار خود در مراسم تشییع ۱۱ تن از شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در شهر اصفهان بود. آن جا که گرداننده اصلی مراسم زمانی که مردم در گرماگرم تشییع ابدان مطهر شهدا بودند شروع به تجلیل از اقدامات نیروی انتظامی کرد و سخنان پر حرارت وی با حمایت پرشور مردم مواجه شد.

این حمایت مردم شرکت کننده در مراسم تشییع شهدا نشان داد که نیروی انتظامی در بین مردم حزب الله و شهید پرور و متدینین و افراد ارزشی جامعه از جایگاه بالایی برخوردار است و این نیرو و با توکل بر خداوند و اتکای به پشتوانه عظیم مردمی در دفاع از ارزش ها و هنجارها مقتدرانه ایستاده و در این راه از جو سازی ها و تهمت ها نمی هراسد.

مجری این مراسم با صدای بلند فریاد زد: « نیروی انتظامی ما مقتدر است و ما پشت این نیرو هستیم، کسانی که به این نیروی عزیز و مقتدر کشور ما تهمت می زنند بدانند این ها بچه های فاطمه زهرا (س) هستند، این ها پای روضه ها بزرگ شده اند و پلیس ما هیچ وقت به دنبال بد رفتاری با زنان نیست بلکه می خواهد کرامت زن حفظ شود.

در آمریکا وقتی یک افسر پلیس به یک زن باردار حمله می کند و با تیر او را هدف قرار می دهد تمام رسانه های غربی سکوت می کنند اما این جا وقتی مامور نیروی انتظامی با آرامش به چند دخترهتاک که کشف حجاب کرده و اقدام به هنجارشکنی می کنند تذکر می دهد و بعد با هتاکی و ناسزاگویی از سوی آنان مواجه شده و حتی یکی از این دختران به صورت مامور ما سیلی می زند و در نهایت ماموران مجبور به برخورد با آنان می شوند به یک باره صدای همه رسانه ها بلند می شود.

شرکت کنندگان در تشییع شهدا ضمن حمایت قاطع خود از برخورد نیروی انتظامی با هنجارشکنان و هتاکان، طرح توطئه تضعیف ناجا از طریق فضای مجازی را محکوم کرده و اعلام کردند که تحت هر شرایطی بایستی اقتدار نیروی انتظامی حفظ شود.»

وقتی مجری مراسم می گفت، نیروهای انتظامی فرزندان حضرت فاطمه (س) هستند و پای منبر و روضه اهل بیت (ع) بزرگ شده اند با خود گفتم حقیقتاً هم این گونه است. کدام یک از اعضای نیروی انتظامی در پای منبر ها و روضه ها بزرگ نشده اند؟ کدام یک از آنها در هیئت ها نبوده اند؟ و کدام یک از آنها مادرانشان در حالی که برای مصائب اهل بیت(ع) اشک می ریختند به آنان شیر نداده اند؟

حقیقتاً امروز نیروی انتظامی یک نیروی خدوم، مخلص، فداکار، ایثارگر، با ایمان، مؤمن، متعهد و ارزشی و دارای جایگاه رفیع است و به جرأت می توان گفت که یکی از بهترین عناصر در این نیرو خدمت می کنند.  بی تردید چنین نیرویی که از مردم، با مردم و همراه آنان است هرگز حاضر نیست کوچکترین آزار و اذیتی به آنان وارد بیاید.

البته باید متذکر شد این گونه حمایت از نیروی انتظامی تازگی ندارد و همیشه مردم فهیم، با بصیر و قدرشناس ایران از ابتدای انقلاب تا کنون پشتیبان نظام و نهادهای انقلابی آن بودند چرا که  به فرموده امام راحل “رمز پیروزی انقلاب وحدت کلمه است”، از سویی دیگر این حمایت پرشور مردم از نیروی انتظامی نشان می دهد که مردم و جامعه ارزشی توقع دارند تا این نیرو اقدامات قانونی خود را با جدیت و قدرت ادامه دهد و به جوسازی ها و تهمت ها و افتراها توجهی نکند. نیروهای انتظامی نیز باید ارزش جایگاه خود را بیش از پیش بدانند، از گوهر وجودی خود مراقبت کرده و مراقب نفس خویش باشند و در حفظ نظم و امنیت و خدمت بی منت به مردم شبانه روز به طور مجاهدانه تلاش کنند.

در پایان سخنی نیز با کسانی که این روزها به دفاع از افراد هنجارشکن پرداخته و همسو با دشمن قسم خورده انقلاب اسلامی توطئه تضعیف نیروی انتظامی را پیش برده اند دارم و آن اینکه آیا بهتر نیست کلاه خود را قاضی کرده و مقایسه ای بین عملکرد نیروهای انتظامی در برخورد با هنجارشکنان با عملکرد نیروهای پلیس در دیگر کشور ها داشته باشند.

وقتی نگاهی به اخبار حوادث می اندازیم می بینیم در کشور آمریکا که مدعی حقوق بشر است اگر پلیس به فردی تنها مظنون شود و آن فرد به تذکر پلیس گوش نکند او را با تیر می زند و کسی هم حق اعتراض ندارد. در کشور فرانسه که مهد دموکراسی جهان است هم به همین شکل است و پلیس آنجا تنها به خاطر اینکه به کسی شک کرده او را بازداشت می کند و مورد ضرب و شتم قرار می دهد. البته دولتمردان آن کشور ها همه این گونه اقدامات را ناشی از قدرت و اقتدار پلیس خود می دانند و از نیروهای خود قاطعانه حمایت می کنند.

اما در کشور ما که دارای نظامی اسلامی است اقتدار پلیس به زور بازو و تجهیزاتش تعریف نشده بلکه اقتدار به معنای محبوبیت و مقبولیت از سوی مردم است و ما پلیسی را مقتدر می دانیم که در بین اکثریت مردم دارای ارزش و جایگاه باشد . برپایه همین رویکرد عملکرد نیروی انتظامی در برابر هنجارشکنان نیز به گونه ای دیگر است. در ماجرای پارک پلیس تهران پلیس ما با نهایت ادب و احترام به فردی که کشف حجاب کرده می گوید این کار شما جرم است و لطفاً حجاب خود را رعایت کنید اما با فحاشی و ناسزاگویی آن فرد مواجه می شود، به صورتش سیلی می زند و عینکش را بر روی زمین انداخته و زیرپایش می شکند با تمام این هتاکی ها مامور پلیس باز هیچ چیز نمی گوید اما وقتی  هنجارشکنان بی حرمتی  را به اوج خود می رسانند مامور پلیس در نهایت با آن ها برخورد می کند. آیا به نظر شما این ها نشانه نجابت نیروی انتظامی نیست؟ آیا به نظر شما باید پلیس یک کشور بایستد و اجازه دهد افراد شرور نظم و انضباط جامعه را برهم بریزند و به ارزش های انقلابی که برای آن خون ها ریخته شده هتاکی کنند؟

باید اذعان کرد که نیروی انتظامی وظیفه قانونی و شرعی خودش را انجام داده و می دهد و مردم هم از این نیرو حمایت کرده و می کنند اما شما چه؟ آیا شما نیز مسئولیت خود را به درستی انجام داده اید؟ آیا مسئولیت شما حمایت از هنجارشکنان است و کوبیدن نیروی انتظامی، کدام یک؟ یک بار دیگر خودتان قضاوت کنید!

به قول حضرت حافظ:

وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم                          که در طریقت ما کافریست رنجیدن

علیرضا اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x