اجتماعی استان اصفهان بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

رعایت نکات امنیتی در کافی نت ها ، قبل از استفاده از یک رایانه اطمینان حاصل کنید در اطراف چشم نامحرم نباشد

 رعایت نکات امنیتی در کافی نت ها ، قبل از استفاده از یک رایانه اطمینان حاصل کنید در اطراف چشم نامحرم نباشد

 

 

رعایت چند نکته کلیدی در کافی نت ها

 

پایگاه خبری احوال نیوز ، به گزارش اداره اجتماعی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی استان اصفهان نکات کلیدی را برای اطمینان کاربرانی که از کافی نتها استفاده می نماین ، یادآوری کرده اند تا مردم نسبت به حفظ اطلاعات شخصی خود دقیق و مراقبت نمایند . پلیس فضای تولید می گوید :

استفاده از رایانه در کافی نت برای همه آزاد است و ممکن است یکی از انها اقدام به نصب بدافزار هایی کرده باشد تا بتواند به وسیله ان اطلاعات نوشته شده توسط ان رایانه ثبت کند و اینجاست که مشکل بزرگ شروع می شود.

استفاده از اینترنت انقدر همه گیر شده که حتی زمانی که انسان در سفر هست نیاز دارد تا برای پیشبرد کار های خود به اینترنت دسترسی داشته باشد از همین رو با مراجعه به کافی نت ها این نیاز خود را رفع میکند .

برای برطرف کردن این نیاز می تواند ضرر هایی را برای ما داشته باشد از قبیل لو رفتن اطلاعات شخصی ماست . به عنوان مثال اگر وارد یک کافی نت شوید تا وبسایت خود را بروز کنید احتمال این که نام کاربردی و کلمه عبور شما توسط افرادی که انجا هستند دیده شود وجود دارد و از ان گذشته استفاده از رایانه در کافی نت برای همه آزاد است و ممکن است یکی از انها اقدام به نصب بدافزار هایی کرده باشد

تا بتواند به وسیله ان اطلاعات نوشته شده توسط ان رایانه ثبت کند و اینجاست که مشکل بزرگ شروع می شود مثل لو رفتن اطلاعات بانکی و نام کاربری و کلمه عبور شما اما برای این که به این مشکلات برخورد نکنید به چند نکته ساده زیر دقت کنید :

۱- قبل از استفاده از یک رایانه عمومی اطمینان حاصل کنید که در اطراف شما چشم های نامحرمی نباشد.

۲- اگر نیاز به وارد کردن اطلاعاتی مانند نام کاربری و کلمه عبور هستید از صفحه کلید مجازی استفاده کنید تا اگر بدافزاری روی ان رایانه نصب بود نتواند آنرا ثبت کند.

دقت کنید: قبل از استفاده از رایانه عمومی به کیس نگاه کنید که در نقطه اتصال صفحه کلید به کیس توسط کابل قطعه اضافه وجود نداشته باشد.

۳- به هیچ عنوان هنگام ورود به شبکه های اجتماعی و بقیه مکان هایی که نیاز به وارد کردن کلمه عبور دارند از گزینه مرا به خاطر بسپار استفاده نکنید.

۴- در فرصت مناسب کلمات عبور خود را تغیر دهید.

۵- تا جای امکان اطلاعات بانکی خود را توسط کامپیوتر های عمومی وارد نکنید اما اگر مجبور شدید با رعایت نکات اول و دوم و سوم این کار را انجام دهید و در پایان کار خود کلمه عبورتان را تغیر دهید.

۶- از نصب بودن انتی ویروس و دیوار اتش روی سیستم مطمئن شوید.

۷- مراقب باشید که صاحب کافی نت توسط شبکه مانیتور شما در نظر نگیرد.

۸- بعد از استفاده از رایانه عمومی از تمام حساب های کاربری خود کاملا خارج شوید.

۹- تاریخچه مرورگر را پاک کنید میتوانید با زدن دکمه های ترکیبی ctrl+shift+delete این کار را انجام دهید

۱۰- اگر فایلی را دانلود کرده اید بعد از برداشتن ان را پاک کنید.

۱۱- به هیچ کسی اعتماد نکنید.

استفاده از اینترنت انقدر همه گیر شده که حتی زمانی که انسان در سفر هست نیاز دارد تا برای پیشبرد کارهای خود به اینترنت دسترسی داشته باشد از همین رو با مراجعه به کافی نت ها این نیاز خود را رفع میکند.

 اداره اجتماعی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان

انتهایپیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x