اجتماعی چندر رسانه حقوق بشر حوادث دین و اندیشه فرهنگ و هنر

ماجرایی تاثیرگذار از یک مدافع حرم که به دست داعش شهید شد

روایت یک مدافع حرم را از نظر می‌گذرانید که توسط تروریست‌های داعش به شهادت رسید.

ماجرایی تاثیرگذار از یک مدافع حرم که به دست داعش شهید شدبه گزارش پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از کیهان،  این روز‌ها ششمین سالگرد شهادت اولین شهید مدافع حرم استان ایلام است. شهید حشمت سهرابی، یکی از پیشتازان دفاع از حرم بود که برای نبرد با داعشی‌ها و گروه‌های تکفیری، به طور داوطلبانه به دیار غربت رفت.

او وابسته و علاقه‌مند به دو فرزند دلبرش بود، اما از آن‌ها گذشت تا از حق در برابر باطل دفاع کند، یار مظلوم در برابر ظالم باشد. وی روز دوم تیر سال ۱۳۹۲ در منطقه حماء سوریه به مقصود خودش رسید و بال در بال ملایک به درجه رفیع شهادت نائل آمد. وی از دوستان صمیمی سردار شهید مدافع حرم دادالله شیبانی بود که همراه هم در تله انفجاری داعشی‌ها گرفتار شدند و با هم به شهادت رسیدند.

شهید مدافع حرم حشمت الله سهرابی چند روز قبل از شهادت، متن ادبی زیبا و دلنشینی نوشته بود که نشان دهنده روح متعالی و خودآگاهی او بود. در این متن آمده است: «اینجا می‌شود بهترین روز‌ها و بدترین و تلخ و شیرین زندگی را مرور کرد. می‌توان دوران کودکی از آنجا که یاد یاری می‌کند را دوره کرد. می‌توان فکر کرد برای اصلاح و بهبود. رفتن و رفتن. چقدر دلبستگی. چقدر دلتنگی. آه خدایا! تمام عمر ما آدم نیمی به دلبستگی و نیمی به دل کندن در گذر است. کدام قبول توست؟ دل دادن و سردادن برای خوبانت که زیباست. خدایا! ما را گرفتار دنیا نکن و مگذار دنیا فریبمان دهد که دانای حکیم فقط تویی.»

منبع:کیهان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x