اجتماعی بین الملل سیاسی

ترامپ: اگر استیضاح شوم راحت‌تر در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ پیروز می‌شوم!

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای ادعا کرد در صورت استیضاح از سوی دموکرات‌ها، راحت‌تر در انتخابات سال آینده این کشور پیروز می‌شود.

ترامپ: اگر استیضاح شوم راحتتر در انتخابات ۲۰۲۰ پیروز می‌شومبه گزارش پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته گفت در صورت پیگیری روند استیضاح او از سوی دموکرات ها، او مسیر راحت‌تری را برای پیروزی مجدد در انتخابات ۲۰۲۰ در پیش خواهد داشت.

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه ان بی سی در پاسخ به این سوال که آیا به نظر وی استیضاح سیاست مناسبی برای اوست یا خیر؛ با اشاره به انتخابات ۲۰۲۰ گفت فکر می‌کنم اینطور راحت‌تر در انتخابات برنده می‌شوم. ترامپ افزود: معتقدم که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از پیگیری روند استیضاح من جلوگیری کرده، زیرا او احساس کرده است در این صورت من راحت‌تر برنده انتخابات خواهم شد.

ترامپ در ادامه تاکید کرد که مرتکب هیچ خطایی نشده و قربانی اقدامات غیرقانونی است. رئیس جمهور آمریکا بار دیگر ادعای تکراری خود را مطرح کرد و گفت از کمپین انتخاباتی او جاسوسی شده است که این موضوع در تحقیقات در جریان ویلیام بار، دادستان کل آمریکا پیگیری خواهد شد.

موضوع استیضاح رئیس جمهور آمریکا پس از انتشار گزارش نهایی رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت دادگستری در محافل سیاسی این کشور مطرح شده است. شایان ذکر است، در گزارش نهایی بازرس ویژه دادگستری آمریکا آمده شواهدی دال بر تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و عوامل روس یافت نشده است. با این حال در این گزارش ۴۰۰ صفحه‌ای، مولر یادآور شد که او نمی‌تواند مشخصا درباره ارتکاب موارد کارشکنی بر سر اجرای عدالت تصمیم گرفته و تصمیم‌گیری در این باره را به کنگره واگذار کرده است. همچنین در گزارش مولر یادآوری شده که کنگره این اختیار را دارد که تحقیقاتی را در خصوص موضوع «کارشکنی قانونی» انجام دهد.

تاکنون ۷۳ نماینده دموکرات و یک نماینده جمهوری‌خواه خواهان پیگیری روند استیضاح رئیس جمهور آمریکا هستند. با این حال پلوسی و دیگر سران حزب دموکرات بر ادامه تحقیقات در این خصوص و سپس تصمیم‌گیری بر سر استیضاح ترامپ تاکید دارند. نتایج نظرسنجی‌ها در ماه‌های اخیر نیز از افزایش حامیان استیضاح رئیس جمهور آمریکا حکایت دارد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x