اجتماعی استان اقتصادی حقوق بشر حوادث سیاسی

بانک مرکزی: در اعطای تسهیلات بانک ها به سیل زدگان تعللی نشده است

بانک مرکزی: در اعطای تسهیلات بانک ها به سیل زدگان تعللی نشده است

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور برای اعطای تسهیلات بابت جبران خسارات ناشی از سیل فروردین ماه سال جاری حداکثر تلاش خود بکار بسته و هیچ تعللی در اقدام بانک ها وجود نداشته است.

در این اطلاعیه تصریح شده است: به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند، تسهیلات بابت جبران خسارات وارده به واحدهای مسکونی و تجاری شهری و روستایی با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بابت جبران خسارات وارده به بخش کشاورزی با معرفی وزارت جهاد کشاورزی استان به بانک‌های عامل، قابل پرداخت است.

در راستای حمایت از هموطنان سیل زده کشور مقرر شد براساس مصوبات هیأت وزیران بابت جبران خسارات وارده در تمام استان‌های کشور از محل منابع سیستم بانکی تسهیلات قرض الحسنه اعطا شود.

در این خصوص باتوجه به لزوم اصلاح مصوبات صادره در ۱۱ فروردین ماه ۱۳۹۸ و پیگیری‌های مستمر بانک مرکزی، مصوبات جدید هیأت وزیران در ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ صادر و از سوی این بانک مراتب در ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری به بانک‌های عامل ابلاغ شد.

بر این اساس مقرر شد، در مجموع مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال از محل منابع قرض‌الحسنه سیستم بانکی کشور بابت جبران خسارت‌های ناشی از سیل فروردین ماه سال ۱۳۹۸ در تمام استان‌های آسیب دیده (بابت بخش کشاورزی و بازسازی اماکن مسکونی) به واجدین شرایط پرداخت شود.

باتوجه به لزوم انجام هماهنگی‌های لازم، بانک مرکزی با پیگیری و تشکیل جلسات مستمر تا ۲۲‏ خرداد ماه سال جاری، با حضور نمایندگان محترم وزارت کشور، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک‌های عامل، نسبت به بررسی مشکلات واحدهای اجرایی از جمله دستگاه‌های معرفی‌کننده و همچنین بانک‌های عامل، اقدام کرده و در این زمینه حداکثر تلاش به منظور تسریع در اعطای تسهیلات به هموطنان سیل زده به عمل خواهد آمد، لذا با وجود مطالب طرح شده، تعللی در اقدام بانک‌ها به عمل نیامده است.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x