بین الملل حوادث سیاسی

شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد؛ خودشیرینی نتانیاهو برای ترامپ با زدن کلنگ احداث شهرکی صهیونیستی به نام او

شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد؛

بنیامین نتانیاهو روز گذشته کلنگ شهرکی را در منطقه اشغالی جولان سوریه بر زمین زد که نام ترامپ برای آن انتخاب شده است.

خودشیرینی نتانیاهو برای ترامپ با زدن کلنگ احداث شهرکی صهیونیستی به نام اوبه گزارش پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اقدامی با هدف خودشیرینی کردن برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، کلنگ شهرک صهیونیست‌نشینی را در منطقه اشغالی جولان سوریه به نام او بر زمین زد.

بنیامین نتانیاهو نخستین بار در بیست سال گذشته، کلنگ شهرکی را در منطقه اشغالی جولان سوریه بر زمین زد که نام ترامپ برای آن انتخاب شده است. نتانیاهو برای تشکر از اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر منطقه اشغالی جولان، نام ترامپ را برای این شهرک انتخاب کرد.

دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اسرائیل هم در مراسم آغاز احداث این شهرک حضور داشت.

نتانیاهو در این مراسم گفت: ”امروز یک روز تاریخی است. سال‌ها بود که شهرک جدیدی در جولان احداث نشده بود. علاوه بر آن، از دوست خود که دوست بزرگی برای اسرائیل است و حاکمیت ما بر جولان را به رسمیت شناخت، قدردانی می‌کنیم. “

کابینه موقت اسرائیل هم نشست خود را در منطقه اشغالی جولان برگزار کرد. قرار است ۱۲۰ خانواده در شهرک ترامپ اقامت کنند. اسرائیل برای تثبیت اشغالگری خود در منطقه جولان قصد دارد تعداد شهرک نشینان را از ۲۵ هزار نفر به ۲۵۰ هزار نفر در مدت سی سال افزایش دهد. اسرائیل به این منظور برای احداث دو شهر و ۳۰ هزار واحد مسکونی برنامه ریزی می‌کند

خبرنگار العربیه در منطقه اشغالی جولان افزود: خطر احداث شهرک جدید در جولان اشغالی با استقبال آمریکا محدود به آن نیست، بلکه زیرا پس از اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر قدس و حاکمیت این رژیم بر جولان، نتانیاهو تشویق می‌شود تا شهرک‌های احداث شده در کرانه باختری را هم به اسرائیل ملحق کند که در این صورت آخرین فرصت صلح در منطقه هم از بین خواهد رفت.

بلندی‌های اشغالی جولان در فاصله ۶۰ کیلومتری دمشق قرار دارد و اسرائیل آن را در جنگ سال ۱۹۶۷ اشغال کرد. مساحت این منطقه که تاکنون ۳۰ شهرک برای اسرائیلی‌ها در آن احداث شده است به ۱۸۰۰ کیلومترمربع می‌رسد. هزاران سوری ساکن منطقه جولان که بیشتر آن‌ها از طایفه دروزی‌ها هستند، خود را ملت در اشغال می‌دانند و حاضر نیستند تابعیت و گذرنامه اسرائیلی دریافت کنند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x