بین الملل حوادث سیاسی

سی‌ان‌ان: دولت آمریکا اعزام نیروی نظامی بیشتر به خاورمیانه را بررسی می‌کند

شبکه سی‌ان‌ان آمریکا مدعی شد دولت این کشور پس از حادثه اخیر در دریای عمان در حال بررسی اعزام نیروی نظامی بیشتر به خاورمیانه است.

سی‌ان‌ان: دولت آمریکا اعزام نیروی نظامی بیشتر به خاورمیانه را بررسی می‌کندبه گزارش پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از شبکه سی‌ان‌ان، پس از حادثه پنج‌شنبه گذشته در دریای عمان، تیم امنیت ملی دولت دونالد ترامپ قرار است اعزام نیرو‌های نظامی بیشتر به خاورمیانه را بررسی کند.

وب‌سات شبکه «سی‌ان‌ان» این خبر را به نقل از دو مقام آگاه دولتی آمریکا منتشر کرد. به گفته این مقامات آگاه که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، «هنوز مشخص نیست که چه زمانی ترامپ در جریان این موضوع قرار خواهد گرفت و تصمیم او در این باره چه خواهد بود».

به نوشته سی‌ان‌ان، پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا نیز به این موضوع اشاره کرد. وی در پاسخ به این سوال که آیا نیرو‌های نظامی بیشتری به خاورمیانه اعزام خواهد شد یا نه گفت: «ما همیشه برنامه‌ریزی‌های احتمالی را انجام می‌دهیم».

بنا به ادعای منابع خبری سی‌ان‌ان، در بررسی اعزام نیرو‌های نظامی به خاورمیانه تمرکز اصلی بر «مأموریت اصلی بازدارندگی و دفاع در برابر تجاوز ایران» خواهد بود و اینکه چه نیرو‌های ویژه‌ای برای انجام این مأموریت لازم است.

این مقامات آگاه با بیان اینکه در حال حاضر اعزام نیروی زمینی به خاورمیانه مطرح نیست در این باره افزودند: «درباره افزایش توانمندی‌های سامانه‌های موشکی پاتریوت، جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی برای مقابله با موشک‌های ایرانی‌ها بحث خواهد شد».

پنج‌شنبه گذشته دو نفت‌کش غول‌پیکر در آب‌های دریای عمان هدف حمله قرار گرفتند و خساراتی به آن‌ها وارد شد (اینجا) .مانند همیشه مقامات ارشد آمریکا و انگلیس و  به دنبال آن‌ها برخی از کشور‌های عربی شناخته‌شده حوزه خلیج فارس طی روزهای گذشته  تلاش داشتند با تبلیغات رسانه‌های، ایران را مسئول این حادثه معرفی کنند. بسیاری از کشورها و مقامات سیاسی جهان، اما این فضاسازی شناخته‌شده علیه ایران را بی‌اساس خواندند و آن را رد کردند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x