اجتماعی بین الملل چندر رسانه حقوق بشر سیاسی

وزیر خارجه لبنان: در کنفرانس بحرین شرکت نخواهیم کرد

وزیر خارجه لبنان: در کنفرانس بحرین شرکت نخواهیم کرد

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز  «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان تاکید کرد که کشورش در کنفرانس بحرین شرکت نخواهد کرد، زیرا فلسطینی‌ها نیز در آن شرکت نمی کنند.

به گزارش روز چهارشنبه شبکه المیادین، اظهارات باسیل در حالی است که پیش از این نیز برخی منابع وزارت خارجه لبنان اعلام کردند هیچ دعوتی را برای حضور در کنفرانس منامه پاسخ نخواهد داد.

قرار است نشست اقتصادی بین المللی در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیر) به دعوت آمریکا در منامه پایتخت بحرین با هدف اعلامی جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین و با ادعای بهبود وضعیت اقتصادی فلسطینیان برگزار شود.
گفته می‌شود در این کنفرانس نمایندگان دولت‌ها، جامعه مدنی و سرمایه‌گذاران برای آغاز اجرای بخش اقتصادی «معامله قرن» شرکت خواهند کرد.

مصر، اردن و مغرب از جمله کشورهایی هستند که موافقت خود را برای شرکت در کنفرانس منامه را اعلام کردند.

این درحالی است که پادشاه اردن تاکنون با شرکت در این نشست مخالفت کرده بود.

عبدالله دوم در نشست با شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌ای اردن در توجیه حضور خود در نشست آمریکایی بحرین گفت: ما باید در این نشست‌ها در بحرین یا هرجای دیگری شرکت کنیم تا از آنچه اتفاق می‌افتد و تصمیم گرفته می‌شود اطلاع یابیم و بی خبر نمانیم.

وی افزود: اردن برای یافتن راه حلی قابل قبول برای موضوع فلسطین با کشورهای عربی و غیرعربی درحال هماهنگی و مذاکره مداوم است.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x