اجتماعی بین الملل چندر رسانه سیاسی

رسانه های شرق آسیا: ایران به کانون گفت و گوها تبدیل شده است

رسانه های شرق آسیا: ایران به کانون گفت و گوها تبدیل شده است

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز رسانه های شرق آسیا از جمله ژاپن با اشاره به سفر روز گذشته وزیر خارجه آلمان به تهران و سفر پیش روی نخست وزیر ژاپن به ایران گزارش کردند با سفر مقام های ارشد این دو کشور به ایران، هفته گفت و گوها با تهران شروع شده و ایران به کانون گفت و گوها تبدیل شده است.

این گزارش ها می افزاید که یک جنبش دیپلماتیک برای کاستن از تنش ها میان آمریکا و ایران و با هدف تثبیت اوضاع خاورمیانه در حال شکل گیری است و کشورهای جامعه بین المللی برای رسیدن به این هدف حمایت خود را از اقدامات دیپلماتیک اعلام کرده اند.
شبکه های خبری تلویزیونی از ژاپن و هنگ کنگ و همچنین خبرگزاری شینهوا از چین آورده اند که ایران و ژاپن رسماً این سفرها را مورد تاکید قرار داده اند، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان روز گذشته به ایران سفر کرد و شینزو آبه نخست وزیر ژاپن هم قرار است از روز چهارشنبه سفر خود به تهران را اغاز کند.
همزمان یوشیهدا سوگا سخنگوی ارشد دولت ژاپن گفته است که در حال برنامه ریزی برای موفقیت هر چه بیشتر سفر نخست وزیر به تهران هستیم و در زمان مناسبت جزییات بیشتر نیز به اطلاع خواهد رسید.
او گفت که کشورش مصمم است سفر نخست وزیر به ایران که در ۴۱ سال گذشته بی سابقه بوده است پرمعنا و مفهوم باشد و نتایج ملموسی حاصل شود.
او ثبات خاورمیانه و امنیت این منطقه را برای ژاپن مورد اهمیت قرار داد و روابط ژاپن و ایران را مطلوب و مثبت ارزیابی کرد.
گزارش رسانه ها حاکی است که آبه موفق خواهد شد تا با این سفر از تنش ها میان ایران و آمریکا بکاهد و دو طرف را برای رسیدن به نتایجی با هدف برون رفت از این وضعیت پرتنش اقناع کند.
روزنامه های ژاپنی نوشته اند سفر آبه به ایران مصادف بانودمین سالگرد برقراری روابط رسمی میان دو کشور است و این بر اهمیت سفر افزوده است ضمن آنکه ژاپن به دلیل اتحاد امنیتی با آمریکا می تواند بازیگر فعال و مثبتی برای این شرایط و کل منطقه باشد.
از سوی دیگر هایکو ماس وزیر خارجه آلمان روز گذشته در تهران با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود درباره روابط دو جانبه، مسایل مهم منطقه ای و بین المللی، سامانه اینستکس و برجام گفت و گو کرد.
رسانه های شرق آسیا با انتشار اخباری مبنی بر اینکه ایران به کانون گفت و گوها تبدیل شده است، افزوده اند که روسیه هم در حال گفت و گو با طرف های اروپایی برای الحاق به این سامانه است.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x