اجتماعی استان بهداشت بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

موسوی : موضوعات فرا برجامی را باعث بی اعتمادی بیشتر میان طرف های برجام / اصرار آمریکا و فرانسه برای مذاکرات

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به درخواست روسای جمهور آمریکا و فرانسه برای مذاکرات جدید با تهران، طرح موضوعات فرا برجامی را باعث بی اعتمادی بیشتر میان طرف های برجام توصیف کرد.

 

اهداف مشترک فرانسه و امریکا در خصوص ایران به روایت ماکرون
به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ،  به نقل از تسنیم، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران روز جمعه به اظهارات امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در دیدار با دونالد ترامپ همتای آمریکایی اش واکنش نشان داده و تصریح کرد که طرح موضوعات فرابرجامی، کمکی به حفظ برجام نمی کند.
وی همچنین ادعاهای ترامپ علیه ایران در سفر اروپا را تکراری، بدون پشتوانه و متناقض دانست که شایسته هیچ واکنش تازه ای نیست.
موسوی تاکید کرد: «طرف های اروپایی تاکنون به رغم برخی سخنان و بیانیه های سیاسی، در عمل به تعهدات خود ذیل برجام و تعهدات بعد از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام ناتوان بوده و نتوانسته اند زمینه انتفاع کامل کشورمان طبق این توافق چندجانبه را فراهم نمایند. در این شرایط، آنها با طرح موضوعات فرا برجامی، نه تنها کمکی به حفظ برجام نمی کنند، بلکه زمینه بی اعتمادی بیشتر بین طرف های باقی مانده برجام را فراهم و آمریکا را به هدف خود در خروج غیرقانونی از برجام که چیزی جز فروپاشی آن نبود، نزدیک تر می کنند.»
وی همچنین ادعاهای تکراری، بدون پشتوانه و متناقض رئیس جمهور آمریکا در این دیدار را فاقد ارزش خوانده و شایسته واکنش تازه ندانست.
ترامپ و ماکرون روز پنج‌شنبه در نورماندی فرانسه با یکدیگر دیدار کرده و در بخشی از صحبت‌های خود به مسائل مربوط به ایران پرداختند.
بتازگی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در مصاحبه با کانال تلوزیونی بریتانیایی ITV از امکان مذاکرات با رئیس جمهور ایران خبر داد.
او در پاسخ به سوال آمادگی خود برای مذاکره با همتای ایرانی اش گفت، “بله، البته من ترجیح می دهم مذاکرات را انجام دهم.” ترامپ در ادامه سخنان خود گفت: “وی (روحانی) اخیرا گفته است که نمی خواهد دیواری را با ایالات متحده بسازد”، در این راستا ترامپ افزود که تنها راه رسیدن به این هدف، عدم دسترسی ایران به سلاح هسته ای است.
این در حالی است که اخیراً روابط واشنگتن و تهران پس از بیانات اخیر مقامات جمهوری اسلامی درباره متوقف کردن برخی از اقدامات در چارچوب برجام متشنج تر شده بود. دیرتر حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران ۶۰ روز به کشورهای اروپایی عضو برجام مهلت داد تا طی این مدت تعهدات بانکی و نفتی خود در برابر جمهوری اسلامی را اجرا کنند. روحانی نامه هایی با این موضوع را برای رهبران بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین نوشت.
روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.
انتهای پیام/*
نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x