اجتماعی استان اصفهان تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

هشدار/نشانی پلیس فتا www.cyberpolice.ir / مراقب کمین کلاهبرداران به بهانه جمع آوریه زکات فطره باشید

هشدار/نشانی پلیس فتا  www.cyberpolice.ir / مراقب کمین کلاهبرداران به بهانه جمع آوریه زکات فطره باشید

 

 

پایگاه خبری احوال نیوز ،  رئیس پلیس فتای استان اصفهان در خصوص شگرد مجرمان سایبری و کلاهبرداری به بهانه جمع آوریه زکات فطره، کفاره روزه و نذورات به شهروندان هشدار داد.

 

پایگاه خبری احوال نیوز ، سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در این روزها شاهد حجم عظیم تبلیغات جمع آوری فطریه، کفاره روزه و … از سوی انجمن ها و موسسات خیریه و… هستیم که در سایتها و شبکه های اجتماعی خود نمایی می کنند، با توجه به اینکه بسیاری از این تبلیغات کذب است، روزه داران نسبت به هشدارهای پلیسی توجه ویژه داشته باشند:

۱- شهروندان توجه داشته باشند که بسیاری از این سایت ها به صورت آنی برای اهداف مجرمانه بارگذاری شده و بعد از جمع آوری فطریه و کفاره از دسترس خارج می شوند.

۲-شهروندان و کاربرانی که قصد دارند فطریه و کفاره روزه خود را از طریق فضای سایبر یا تلفن بانک پرداخت کنند، توجه داشته باشند از طریق شرکت‌ها و موسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه‌های جمعی (رادیو، تلویزیون و…) اقدام به اعلام شماره حساب‌های رسمی می‌کنند، اقدام کنند و از وجه به حساب‌های نامعتبر و شخصی و سایت های ناشناس خودداری کنند.

۳-روزه داران عزیز مراقب باشند تا در عملیات های بانکی پرداخت در دام سایت های فیشینگ نیفتند. از این رو موارد ایمنی چون آدرس سایت و وجود پروتکل HTTPS را نادیده نگیرند.

۴-در شبکه های اجتماعی برای تحت تاثیر قرار دادن احساسات شهروندان، گاهی از خانواده های نیازمند عکس و فیلم منتشر می شود که واقعیت ندارد و این ترفندی برای جلب اعتماد آن ها است.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان تاکید کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هر گونه مورد مشکوک (برای شناسایی سایت های جعلی و تقلبی موسسات و انجمن های خیریه) مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x