اجتماعی حوادث دین و اندیشه فرهنگ و هنر قم

تولیت حرم کریمه اهل‌بیت (س) عنوان کرد؛ ماه مبارک رمضان وروز قدس دو سرمایه بزرگ است/شادی مورد پسند اهل‌بیت (ع) باید مورد بازخوانی قرار گیرد

تولیت حرم کریمه اهل‌بیت (س) عنوان کرد؛

آیت الله سعیدی از ماه مبارک رمضان و روز قدس به‌عنوان دو سرمایه بزرگ نام برد و افزود: بعد از گذشتن این دو مناسبت، باید تا مدت‌ها از این سرمایه‌های بزرگ استفاده کنیم.

به گزارش  پایگاه خبری احوال نیوز آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت حرم کریمه اهل‌بیت (س)شامگاه شنبه در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور که در سالن محراب شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س)‌برگزار شد، با بیان اینکه در هر سال باید برنامه‌هایی ثابت برای ترویج نام و رسم صاحبان اصلی دهه کرامت درنظر گرفته شود،گفت: دهه کرامت بهانه و بستری است که باید از آن به شیوه مطلوب برای ترویج کلام و معارف اهل‌بیت (ع) استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های متغیر متناسب با زمان نیز باید در کنار فعالیت‌های ثابت درنظر گرفته شود،عنوان کرد: دهه کرامت نباید جدای از حوادث زمان باشد بلکه برنامه‌های این دهه باید ناظر بر حوادث و رخ‌داد‌های جامعه باشد.

آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: شادی که در شعار «در شادی اهل‌بیت (ع) شاد باشیم» درنظر گرفته شده از جلوه‌های بسیار مهم و تاثیرگذار در دهه کرامت است؛ با توجه به حوادثی که در طول تاریخ برای شیعه اتفاق افتاده بزرگداشت سختی‌ها و رنج‌های اهل‌بیت (ع) بسیار برجسته بوده است چراکه مردم همیشه با حکومت‌های ظالم روبرو بودند و باید در عزاداری‌ها مشکلات خود و راه‌های رهایی از مشکلات را مطرح می‌کردند، اما اکنون با پیروزی انقلاب باید در مناسبت‌های مذهبی از جمله دهه کرامت به دستاورد‌های برپایی حکومت اسلامی و زوایای عظمت انقلاب اشاره کنیم.

وی با بیان اینکه هر سال باید زوایای پنهان جدیدی از زندگی صاحبان دهه کرامت را کشف و ترویج کنیم، افزود: آوردن امام هشتم (ع) از مدینه به خراسان یکی از کار‌هایی بود که مأمون به این بزرگوار تحمیل کرد، اما واکنش بسیار ولایی حضرت و کار‌هایی که در این سفر انجام دادند قابل تأمل و توجه است.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) یادآورشد: باید سفرنامه‌ای ویژه مدینه تا خراسان به منظور انعکاس اتفاقات فرهنگی، سیاسی و اخلاقی این سفر تهیه شود و هر سال می‌توان به زوایای جدیدی از این سفر رسید، سفر کریمه اهل‌بیت (س) نیز از مدینه، اما از مسیر دیگری بوده و بسیار مهم است که می‌توان از آن به‌عنوان یک هجرت و جهاد فی‌سبیل‌الله نام برد.

وی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس یاد کرد و گفت: جمعه، روز شادی، نشاط و بزرگ‌ترین عید است و امام خمینی (ره) با تعیین آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس نگذاشتند که رویا‌های دشمن تحقق یابد.

امام‌جمعه قم با تاکید بر اینکه شادی مورد پسند اهل‌بیت (ع) باید مورد بازخوانی قرار گیرد، گفت: امروز مواجه هستیم با افرادی که شادی‌های مبتذل را تبلیغ و دین‌داران را متهم می‌کنند که فقط محدود به غم و اندوه هستند به همین علت باید شادی‌های دینی را به صورتی در جامعه ترویج دهیم که مردم خودشان دنبال شادی‌های نامناسب نباشند.

وی از ماه مبارک رمضان و روز قدس به‌عنوان دو سرمایه بزرگ نام برد و افزود: بعد از گذشتن این دو مناسبت، باید تا مدت‌ها از این سرمایه‌های بزرگ استفاده کنیم.

آیت‌الله سعیدی اضافه کرد: هر چند بخشی از افراد در ایام عزاداری به سمت خاندان اهل‌بیت (ع) هدایت می‌شوند، اما دهه کرامت نیز فرصت مناسبی برای جذب جوانان به سمت اهل‌بیت (ع) است.

آیت‌الله سعیدی بیان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها با سلایق متفاوت روبرو بودند، اما همه آن‌ها را زیر یک سقف گردهم آورده و فرمایشات خود را به آن‌ها منتقل کردند، هر کدام از دستگاه‌ها و شخصیت‌ها نیز باید از ایشان الگوبرداری و پیام ایشان را به عموم مردم منتقل کنند.

وی بر لزوم تبلیغ مکتب اهل‌بیت (ع) و رهنمود‌های این بزرگواران در میان بانوان تاکید وعنوان کرد: منبع دهه کرامت با یک بانوست و با توجه به اینکه نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند باید بیشتر به بانوان توجه داشته باشیم.

نماینده، ولی فقیه در استان قم حفظ انسجام و وحدت جامعه را از اولویت‌های اصلی دانست و گفت: به جناح‌ها و سلایق سیاسی احترام می‌گذاریم چراکه این اصل همیشه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: هر چند ما به نابسامانی‌های خودساخته در جامعه انتقاداتی داریم و تذکر‌های لازم را به مسؤولان امر منتقل می‌کنیم، اما تذکری درون خانواده است و به معنای حذف یا نابود کردن یک جریان و گروه یا فرد نیست هر چند ما با جریان‌هایی که با اصل نظام و اسلام مشکل دارند کاری نداریم و خط آن‌ها را سوا می‌دانیم، اما جریان‌هایی که اصول و ارکان را قبول دارند مورد احترام هستند.

تولیت حرم کریمه اهل‌بیت (س) با تاکید بر اینکه دهه کرامت باید جذب‌کننده اقشار و سلایق مختلف باشد، یادآور شد: اگر به دنبال فراگیری دهه کرامت هستیم هر سال باید قسمت‌های پنهان و گروه‌های تاثیرگذار جامعه را شناسایی و بکارگیری کنیم، اکنون در جامعه هنرمندانی هستند که باید جایگاه خود را در دهه کرامت پیدا کنند؛ اگر به دنبال این هستیم که از شادی غیرمورد پسند اهل‌بیت (ع) جلوگیری کرده و شادی مورد نظر این بزرگواران را ترویج دهیم باید به دنبال چهره‌های شاخص و تاثیرگذار باشیم.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x