اجتماعی استان حقوق بشر حوادث خراسان رضوی دین و اندیشه

تولیت آستان قدس رضوی: تکریم و احترام زائر باید در اولویت پلیس باشد

تولیت آستان قدس رضوی:

تولیت آستان قدس رضوی گفت: از بخش‌های مختلف ناجا بویژه راهنمایی و رانندگی توقع است تا به گونه‌ای با زائران برخورد نمایند که با خاطره خوش این شهر را ترک کنند.

تکریم و احترام زائر باید در اولویت پلیس باشدبه گزارش پایگاه خبری احوال نیوز حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی خراسان رضوی که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: ما میزبانان مهمانان امام رضا (ع) هستیم و ایشان می‌بینند که چگونه با مهمانانشان رفتار می‌کنیم؛ تکریم و احترام زائر باید در اولویت پلیس باشد.
وی ادامه داد: از بخش‌های مختلف ناجا بویژه راهنمایی و رانندگی این توقع است تا بگونه‌ای با زائران برخورد کنند که با خاطره خوش این شهر را ترک کنند.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه تنوع خدمات، گستردگی وظایف و تعامل با اقشار مختلف مردم از نکاتی است که اهمیت کار نیروی انتظامی را دوچندان کرده، گفت: رمز موفقیت هر شخص و مجموعه‌ای در آن است که میزان اهمیت کار خود را بداند، آگاهی از این اهمیت باعث ایجاد نشاط و انگیزه برای کار می‌شود، از این رو پرسنل نیروی انتظامی باید اهمیت و ارزش کار خود را بدانند تا گرفتار روزمرگی نشوند.
حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: تصور کنید چه تشویش و نگرانی در جامعه ایجاد خواهد شد اگر به مردم اعلام شود امشب هیچ نیروی انتظامی در شهر نخواهد بود، این اضطراب و تشویش نشان از آن دارد که مردم اهمیت و قدر کار نیروی انتظامی را می‌دانند حال چه در مواجهه با شما آن را به زبان بیاورند یا نیاورند.
وی با بیان اینکه ایجاد امنیت در جامعه کاری ارزشمند و بسیار مهم است که بی‌شک جایگاهی والا در پیشگاه پروردگار متعال دارد، تصریح کرد: مشهد، شهر امام رضا (ع) است و با هیچ شهر و نقطه دیگری از کشور قابل قیاس نیست، امام رضا (ع) صاحب این شهر است، از این رو شما نیروی انتظامی شهر امام رضا (ع) هستید، ایشان ناظر بر اعمال شما هستند و مزد زحمات، تلاش‌ها و ایثار‌های خود را از ایشان خواهید گرفت.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: به سبب‌تلاش‌های ناجا میزان جرائم در مشهد مقدس بسیار کاهش یافته و قطعا می‌توان با تلاش، ابتکار و خلاقیت، شهر امام رضا (ع) را به الگویی از امنیت، آرامش و انضباط برای سایر نقاط کشور مبدل کرد.
حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به اهمیت فراهم آوردن شرایط تردد آسان زائران در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر، افزود: تا حد امکان از بستن مسیر‌ها و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر خودداری کنید، بستن خیابان باید آخرین مرحله باشد، در این مواقع حتما استفاده از تابلو‌های راهنما برای نشان دادن مسیر‌های جایگزین و یا راهنمایی مأموران می‌تواند به مردم بویژه زائرانی که شهر را خوب نمی‌شناسند، کمک کند.
انتهای پیام/*
نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x