اجتماعی استان بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

هشدار !!! دستگیری ۱۲ سرشاخه اصلی شرکت هرمی Q-NET در کاشان / معرفی ماهیت این شرکت

 هشدار !!!!دستگیری ۱۲ سرشاخه اصلی شرکت هرمی  Q-NET در کاشان /  معرفی ماهیت این شرکت

 

 

پایگاه خبری احوال نیوز ، سرهنگ “علی پورکاوه” با اعلام این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی اعلام شکایت هم وطنی ساکن در یکی از استان های کشور مبنی بر اینکه دوستش به بهانه استخدام در شرکت بازاریابی Q-net وارد کاشان شده اما وی توسط اعضای شرکت در یک منزل مسکونی حبس شده و اجازه خروج به وی را نمی دهند، موضوع با حساسیت ویژه در دستور کار آگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود:کارآگاهان پلیس آگاهی کاشان پس از انجام تحقیقات گسترده و انجام اقدامات پلیسی موفق شدند دفتر کار شرکت مذکور را در یکی از مناطق این شهرستان شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان خاطرنشان کرد :‌ کارآگاهان پس از شناسایی این دفتر طی هماهنگی با مقام قضایی وارد عمل شده و در بازرسی از آن تعداد ۱۲ نفر از سرشاخه اصلی شرکت دستگیر شدند .

سرهنگ ” پورکاوه ” اظهار داشت: مدتی است که اعضای اصلی شرکت هرمی Q-net برای اینکه شناسایی نشوند دفاتر خود را به شهرهای کوچک منتقل کرده و با روش های اغواگرانه جوانان جویای کار را به این دفاتر منتقل و پس از اخذ مبالغی از ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان آنها را مورد سؤ استفاده قرار می دادند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه فردی که به عضویت این شرکت در آمده و توسط اعضاء آن در یک منزل مسکونی محبوس شده بود در تحقیقات صورت گرفته به کارآگاهان عنوان کرد، حدود چند ماه قبل به عضویت این شرکت در آمده و به بهانه استخدام به شهرستان کاشان آمده و پس از پرداخت مبلغ ۳۰ میلیون تومان در یک منزل مسکونی مستقر شدم و هر روز اعضای شرکت آموزش هایی را از طریق جزوات و سی دی به من می دادند.

وی افزود: برابر اعترافات این عضو فریب خورده شرکت هرمی Q-net وی هنگامی که قصد کنار کشیدن از کار و بازگشت به شهر خود را داشته با ممانعت اعضا مواجه شده و وی را در آن منزل محبوس می کنند که وی طی تماس تلفنی با یکی از دوستانش موضوع را مطرح و از او تقاضای کمک می کند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: در این خصوص تمامی متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر اقدامات قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ پورکاوه در پایان از شهروندان خواست نسبت به این گونه فعالیت های غیر قانونی که خسارت های روحی ، روانی و اقتصادی زیادی به فریب خوردگان می زند حساس بوده و در صورت اطلاع از فعالیت زیر زمینی شرکت های هرمی مراتب را بلافاصله از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند تا پی گیری های قانونی لازم به منظور برخورد با این گونه متخلفان انجام شود.

بررسی فعالیت شرکتی که عامل خروج ۸ میلیارد دلار سرمایه از کشور است

پایگاه خبری احوال نیوز ،  شرکت هرمی “Q-net” زیر مجموعه شرکت”Qi” بوده و بنیان گذار آن نابغه کلاهبردار مالزیایی ، “ویجی اسواران” و مدیران آن عمدتاً از اهالی کشورهای جنوب شرقی آسیا هستند.

یک عضو فریب خورده شرکت هرمی”Q-net” که در عملیات کارآگاهان پلیس کاشان از دست سرشاخه های اصلی شرکت رها شده بود در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس به تشریح نحوه حضور خود و برخورد سرشاخه های شرکت با وی پرداخت و گفت: چند هفته پیش یکی از دوستان صمیمی ام و دوران دانشجویی با من تماس و اعلام می کرد : « من در شرکتی کار می کنم که در آنجا گاز را تبدیل به برق می کنند و اگر دوست داشتی می توانم زمینه استخدام تو را فراهم کنم ، اتفاقاً یکی از مزیت های این شرکت محسوب شدن دوره خدمت سربازی است .»

با اوصافی که از شرکت برایم تعریف کرد علاقمند به استخدام در آن شدم.روز بعد مجدداً دوستم با من تماس گرفت و گفت: « تو خیلی خوش شانس هستی چون مدیر شرکت خواستار استخدام تو شده است ، سریع خودت را به شهرستان کاشان برسان»

این عضو فریب خورده در ادامه اظهار می کند: پس از سفر به کاشان و دیدار با دوستم همراه او به یک کافی شاپ رفتم و آنجا بود که با یکی از سرشاخه اصلی شرکت هرمی “Q-net” آشنا شدم او با ارائه یک دفترچه ، شرایط عضویت در یک شرکت بازاریابی را ارائه کرد ولی من قبول نکردم و تنها سئوال من این بود که : ‌»کاری که دوستم ازش خبر می داد کجاست؟».

گفت و گوی ما تا ساعت ۲۳ شب ادامه داشت و در آنجا بود که به من گفتند، ما افراد را به یک بهانه می آوریم تا خودشان بیایند و از نزدیک کار را ببینند و انتخاب کنند و در ادامه شرکت “Q-net” را به عنوان یک شرکت مجازی که کار بازاریابی شبکه ای را انجام می دهد به من معرفی کردند ولی من عضویت در این شرکت را رد کردم.

آنها مرا به منزل استیجاری انتقال می دهند در ابتدا فکر می کردم کسی در منزل نیست ولی وقتی وارد آنجا شدم دیدم تعداد ۹ نفر جوان نیز داخل منزل سکونت دارند و مشغول عضویابی جهت شرکت هستند.

ترس و دلهره به من غلبه کرد ولی هنوز به دوستم امید داشتم . روز بعد وقتی که می خواستم به شهر خودم بازگردم سرشاخه اصلی شرکت مرا به زور داخل اتاق کرد و تهدیدم کرد که نباید با هیچ کس تماس بگیرم.

با این اقدام به صورت صدرصد یقین پیدا کردم که موضوع کار بهانه بوده و دوست صمیمی من به بهانه کسب منفعت و عضویت در گروه از من خواسته به کاشان بیایم تا اینکه پس از چند روز توانستم به یکی از دوستان صمیمی خودم اطلاع داده و خواستار کمک فوری او شوم. که با اعلام شکایت وی به پلیس آگاهی شهرستان کاشان ماموران موفق شدند محل مذکور را شناسایی و تمام اعضای شرکت را دستگیر کنند.

تاریخچه شرکت هرمی “Q-net”

شرکت هرمی “Q-net”، یکی از زیرمجموعه های شرکتی ، به نام”Qi” است. این شرکت در سال ۱۹۹۸ در هنگ کنگ تاسیس شده و بنیان گذار آن نابغه کلاهبرداری مالزیایی، “ویجی اسواران” و مدیران آن عمدتا از اهالی کشورهای جنوب شرقی آسیا هستند.

شرکت Q-net دارای بازاریابی چند سطحی بوده و در فروش محصولات متعدد فعال است . این شرکت در برخی از کشورها مانند “اندونزی، تاجیکستان ، امارات متحده عربی ، مالزی ، فیلیپین ، رواندا ، سنگاپور ، ویتنام ، هند، الجزایر ، ساحل عاج ، گرجستان ،‌ اردن ، قزاقستان ، مراکش، میانمار و تونس” نمایندگی ها یا دفاتری دارد.

“ویجی اسواران” در ۷ اکتبر ۱۹۶۵ به دنیا آمد این مالزیایی هندی تبار چند تابعیتی در مالزی ، هنگ کنگ ، سیدنی و لندن زندگی می کند و برای مدتی هم در صومعه ای در ایتالیا حضور یافته و به مدت ۳۳ روز روزه سکوت می گیرد.

“ویجی” در سال ۱۹۸۴ بعد از چندین بار شکست شغلی و اقتصادی در زمینه های بنایی در بلژیک ، فروش انگور در فرانسه و رانندگی تاکسی در لندن ، تحت دوره های آموزشی موسسه ای با موضوع روانشناسی و آنتولوژی قرار گرفت . ویجی از طریق این آموزش ها با سیستم های هرمی تحت عنوان بازاریابی شبکه ای آشنا می شود . این آموزش ها در انگلستان انجام گرفت . “ویجی” از انگلستان به آمریکا سفر می کند و پس از آن برای اولین بار یک سیستم هرمی را در کشور فیلیپین راه اندازی می کند . این سیستم منجربه تشکیل شرکتی شد که امروز در ایران به عنوان Qi شناخته می شود .

شرکتی که عامل خروج ۸ میلیارد دلار سرمایه از کشور است

این نابغه کلاهبرداری پس از جهش مالی قابل توجیه که به خاطر دریافت ۸ میلیارد دلار از ایرانیان به دست آورده سعی در ارائه چهره علمی، خیر و بشردوستانه در مجمع جهانی دارد . ویجی در مالزی به عنوان فردی خیر و دوستدار بشر شهرت دارد .

فعالیت این شرکت هم اکنون توسط دولت برخی از کشورها از جمله ایران به عنوان ترفند هرمی و غیرقانونی شناخته شده و به نظر مراجع تقلید فعالیت در این گونه شرکت ها جایز نیست و حرام است.

آشنایی با نحوه کار شرکت:

عضویت در این شرکت با خریدن یک جنس شروع می شود و هرکس که بتواند ۲ نفر دیگر را وارد این تجارت کند مبلغی از طرف شرکت به عنوان پورسانت دریافت خواهد کرد. هر فرد با خرید یک محصول ۳ تا ۶ امتیازی به قیمت ۶ میلیون تومان وارد کار می شود که در حقیقت محصولی در کار نیست بلکه این پول به عنوان پورسانت به بالاسری ها تعلق می گیرد. پول به ریال از فرد گرفته می شود و به حساب شرکت در دبی واریز می شود و سپس خرید فرد با ایکارت به دلار انجام می شود تا پول به هیچ عنوان قابل استرداد نباشد. این سیستم بر پایه انسانی است و هر فرد باید ۲ نفر دیگر را وارد کار کند و این چارت با افراد ساخته می شود و نه با محصول.

برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی برای ضربه زدن به اقتصاد ایران از این شرکت ها حمایت می کنند این در حالی است که شرکت های هرمی در کشورهای غربی قادر نیستند حتی یک عضو پذیرش کنند و در کشورهای جهان سوم فعالیت دارند. سرور برخی از این شرکت ها از آمریکا پشتیبانی می شود و این نشان می دهد که آمریکایی ها برای فروپاشی اقتصاد کشورهای جهان سوم مشارکت دارند.

گردانندگان شرکت “کیونت” برای جذب جوانان تحصیل کرده بیکار ایرانی، اقدام به تشکیل شرکت هرمی کرده اند و در بررسی های پلیسی مشخص شده است که اعضای اصلی این شرکت یعنی همان لیدرها و سرشاخه های اصلی با شناسایی جوانان جویای کار به ویژه فارغ التحصیلان رشته های فنی و مهندسی دانشگاه ها با استفاده از عناوین شرکت هایی نظیر نفت، پتروشیمی، نیروگاه، سدسازی و غیره افراد خود را جذب کرده و پس از ترغیب و جذب ۱۰۰ در صدی آنها به بهانه ضمانت برای استخدام، درخواست مبالغی از ۱۵ تا ۳۰ میلیون تومان را مطرح می کردند.

پس از دریافت مبالغ مورد نظر از افراد جدید الورود از آنها می خواستند تا با دوستان خود که در زمان تحصیل دانشگاه و یا خدمت سربازی آشنا شده و با آنها در ارتباط هستند، تماس گرفته و به بهانه استخدام در شرکت های مهم و معتبر آنها را به کار دعوت کنند تا با همین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گیرند.

روند کار شرکت برای عضوگیری از جوانان ایرانی؛

تماس پی در پی با شخص؛ در چندین هفته از جانب معرف شخص که عضو گروه است افراد را جذب می کنند و این کار از طریق تماس تلفنی پی در پی صورت می پذیرد و در آن سعی می کنند از وضعیت شغلی و رضایت فرد از وضعیت مالی مطلع می شوند و پس از چند تماس از وضعیت عالی و درآمد بالای کار فضا را طوری طراحی می کنند که شخص به آنها اعتماد کند و سودجویان نیز خود را کارمند یکی از شرکت های ایرانی معرفی می کنند و اعلام داشته استخدام آنها جزء خدمت سربازی محسوب می شود.

پس از مدتی با فرد متقاضی تماس و اعلام می کنند شرکت یک دوره آموزشی برای افراد جویای کار و جدید پیش بینی و فرد را خیلی خوش شانس تلقی می کنند که توانسته مراحل گزینش را با موفقیت طی کند.

معمولا سرشاخه های شرکت محل کار را در شهرهای غیر از تهران و شهر سکونت فرد متقاضی اعلام می کنند و پس از دعوت افراد به محل کار جدید فرد را تا پاسی از شب در کوچه و خیابان یا ترمینال منتظر می گذارند تا اعلام کنند چقدر مشغله کاری داشته در حالی که این یک نیرنگ است.

سپس با هزار منت برای فرد که در شهر غربت حضور دارد، خوابگاهی تهیه و فرد متقاضی را معمولا با ۸ تا ۱۵ نفر مرد یک گروه تشکیل داده و از روز بعد شروع به آموزش می کنند.

آموزش های شرکت (شست و شوی مغزی افراد) تقریبا یک هفته طول می کشد و شامل ویدئوها و کلیپ های خارجی و سمینارهای داخلی است و با بحث عصر دنیای مدرن و عصر ارتباطات و تکنولوژی شروع می کنند تا به مباحث تغییر در زندگی می رسند و درکنار آن یک سری مباحث دیگر توسط سرشاخه اصلی گروه توضیح داده می شود و در تمام این مدت شخصی که فرد متقاضی را دعوت کرده کنار او تمام حرکات، رفتار و صحبت ها زیر نظر دارد تا بتواند پس از شست و شوی کامل مغزی فرد را جذب و سرمایه اش را بگیرد.

از جمله رفتارهای جالب مربیان آموزشی این گروه آن است که افراد را به آقا خطاب می کنند و با آنها با نهایت احترام برخورد می کنند.

یک هفته پس از اتمام دوره آموزشی جلسه نهایی تشکیل و در آنجا از شخص خواسته می شود که آیا تمایل به کار در شرکت “کیونت” را دارد یا خیر که البته نظرسنجی آنها به گونه ای است که فرد را مجبور به پذیرش فعالیت در شرکت می کنند و بعد از پذیرش فرد برای ادامه کار مرحله ثبت نام و انجام خرید از سایت شرکت انجام می شود.

در اینجا ۲ مسئله وجود دارد: ۱- فرد متقاضی سرمایه ای به مقدار ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان برای ثبت نام و خرید موجودی دارد. ۲- شخص هیچ سرمایه ای نداشته و مجبور به قرض از دوستان و اطرافیان می شود و به افراد پیشنهاد می شود به دوستان و خانواده خود تماس گرفته و اعلام کند برای کار به یکی از شهرستان ها ( غیر از تهران و محل سکونت فرد متقاضی) سفر کرده و برای رهن منزل نیاز مبرم به پول دارد و در اولین فرصت پول به آنها برگردانده خواهد شد.

نحوه خرید از شرکت:

همانطور که می دانید کلیه نقل و انتقالات از یک کشور به کشور دیگر با پست بین المللی انجام می شود و همه کشورها از این پست برخوردار هستند اما سئوالی که اینجا مطرح می شود این است که چرا این افراد که ادعا می کنند کارشان قانونی است ولی جنس خریداری شده را به ایران نمی فرستند و جنس را به نمایندگی در کشورهای ترکیه و امارات فرستاده و پس از یک سال سود و منفعت جنس را تحویل افراد می دهند.

چرا برای خرید اجناس از تورهای مسافرتی استفاده می شود؟

جواب: ۱- چون مشکل پستی وجود دارد.

* کلیه اجناسی که به افراد فروخته می شود قیمتی حداقل ۲ تا ۳ برابر ارزش واقعی آنها دارد و این در تناقض با اصول بازاریابی شبکه ای است.

* اما به طور تقریبی از هر ۶ نفر که ثبت نام می کنند ۵ نفر بعد از فهمیدن حقیقت از سیستم خارج می شوند و سرمایه خود را از دست می دهند و ضرر خود را با بدبخت کردن دیگران جبران نمی کنند اما یک نفر از آنها افرادی هستند که تنها فکر منافع خود هستند. افرادی که حتی خانواده خود را فدای این کار می کنند.

* روش کار در این شرکت، سیستم برنده برنده (برد برد) می باشد و به اشتباه گفته می شود که احتمال موفقیت ۱۰۰درصد وجود دارد و اعلام می کنند اگر سرگروه بخواهد موفق شود باید زیرمجموعه را موفق کند ولی در روز آخر سرگروه اعلام می کند ما تضمینی برای موفقیت زیرمجموعه نداریم و موفقیت افراد را در فعالیت زیاد و جذب زیرمجموعه می بینند و شخص مجبور است ۲ نفر را فریب داده تا به سودی برسد.

* وعده سربازی که به افراد داده می شود پس از عضویت افراد به آنها اعلام می کنند که وقتی پولدار شدی با واسطه هایی که ما داریم می توانید با ۸ میلیون تومان آن را خریداری کنید.

* مهم ترین دلیلی که قبل از عضویت افراد به آنها اجازه مرخصی و ترک گروه را نمی دهند این است که سودجویان یقین دارند افراد متقاضی به جرم آنها با کوچکترین تحقیق پی خواهند برد.

* علت اینکه سرشاخه های اصلی این شرکت سراغ بچه های شهرستانی و روستاها می روند به علت عدم داشتن شغل مناسب و زندگی ساده و دور از تجملات است و از این راه وارد شده و به آنها پیشنهادات منفی می دهند.

محمد حسین تقوایی کارشناس ارشد اجتماعی

انتهای پیام/*

 

 

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Jaguar

من ۸ ماه توی کیونت بودم بدون مرخصی ولی اتفاق خیلی بدی افتاد ک مجبور شدم برم ی سر خونه وقتی حقیقت رو درباره کیونت فهمیدم دیگه برنگشتم با وجود اینکه میتونستم زیرمجموعه‌های زیادی بیارم ولی من و خانوادم این پول‌هارو نمیخوایم

سلام

دقیقاً برای بنده هم همین اتفاق و جزئیاتی که در این سایت آمده اتفاق افتاد و با وعده کار شرکتی مرا به خونه تیمی اونها بردند، خدا رو شکر بعد از یک روز که فهمیدم چه ماهیتی دارند توانستم از خونه تیمی اونها به بهانه‌هایی نجات پیدا کنم، خیلی خیلی مواظب باشید

مهدی

من یکی از افراد خانواده‌م گیر افتاده اگه کسی میتونه کمکم کنه ممنون میشم.

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x