بین الملل سیاسی

تشکیل جلسه اضطراری نمایندگان دموکرات برای بررسی شرایط استیضاح ترامپ

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا قرار است امروز چهارشنبه طی جلسه‌ای فوری و اضطراری موضوع استیضاح رئیس‌جمهور این کشور را بررسی کنند.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا قرار است امروز چهارشنبه در خصوص استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا جلسه اضطراری تشکیل دهند.

پس از آنکه دان مک گان، مشاور حقوقی سابق کاخ سفید با ارسال نامه‌ای به کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد به توصیه ترامپ در مجلس نمایندگان حاضر نمی‌شود و درباره تحقیقات مربوط به پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شهادت نمی‌دهد، دموکرات‌های مجلس نمایندگان تصمیم گرفتند جلسه‌ای اضطراری درباره بررسی شرایط استیضاح ترامپ تشکیل دهند.

بر این اساس، انجمن‌های حزبی قرار است امروز چهارشنبه طی جلسه‌ای فوری و اضطراری موضوع استیضاح ترامپ را بررسی کنند. در حال حاضر، برخی از دموکرات‌ها که از ابتدا از استیضاح ترامپ حمایت می‌کردند، سعی دارد این روند را پیگیری کنند. برخی دیگر از جمله نانسی پلوسی، سخنگوی مجلس نمایندگان نیز معتقدند رویه استیضاح ترامپ باید با احتیاط انجام شود.

پیش از این نیز جاستین اماش، نماینده جمهوری خواه میشیگان با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتر خود ویلیام بار، دادستان کل آمریکا را به تلاش برای فریب افکار عمومی با هدف حفظ جایگاه ترامپ متهم کرد و نوشت: «گزارش رابرت مولر، بازپرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا نشان می‌دهد ترامپ در اجرای قوانین و عدالت کارشکنی کرده است. وی نخستین نماینده جمهوری خواهی به شمار می‌رود که خواستار استیضاح رئیس جمهور شده است.»

دموکرات‌های مجلس نمایندگان به طور فزاینده‌ای ناامید هستند؛ چراکه مقامات کاخ سفید بار‌ها به رغم ارسال احضاریه از حضور در مجلس و شهادت دادن، خودداری کرده اند. بیشتر دموکرات‌های آمریکا و برخی از جمهوری خواهان در خصوص استیضاح ترامپ اتفاق نظر دارند این در حالی است که عده‌ای نیز نسبت به پیامد‌های آن هشدار داده اند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x