اجتماعی استان بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی هرمزگان یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

کرامت سلیمی : آمریکا در ۸۰ سال اخیر با سلاحی خیالی و غیر واقعی به نام بمب اتم ترس و وحشت را به جهانیان القاء نموده

کرامت سلیمی : آمریکا در ۸۰ سال اخیر با سلاحی خیالی و غیر واقعی به نام بمب اتم ترس و وحشت را به جهانیان القاء نموده

 

 

کرامت سلیمی یکی از نظریه پردازان در مورد بمب دروغین اتمی است که مقالات زیادی از ایشان به نگارش در آمده است. این مقاله نیز یکی از مقالاتی است که در رابطه با پوشالی بودن دولت آمریکا را که  با تلقین دروع های کوناگون ،  تا به حال توانسته است دنیا را مورد وحشت و حمله قرا ردهد، نوشته شده است.

ضمن تشکر از جناب آقای کرامت سلیمی که این مقاله را به خوانندگان پایگاه خبری احوال نیوز فرستاده اند، توجه شما خوانندگان محترم را به این مقاله جلب می نمایییم.

پایگاه خبری احوال نیوز ،آمریکا نمی تواند عملا” نشان دهد که سلاح اتمی دارد و یکپارچگی آمریکا و متحدانش و همچنین ارتباط بین پایگاههای نظامی آمریکا در کل دنیا دچار فروپاشی خواهد گردید.

برای بررسی موضوع جنگ ایران و آمریکا مجبوریم نگاهی به پشت سر خود و به تاریخ بیندازیم تا ببینیم چراغ هدایتی که در طی تمام تاریخ ، راهبر جنگهای بشریست کدام است.

بی تردید فریبکاری ، قویترین سلاح در زرادخانه صاحبان قدرت است.

تمام دولتها برای تسلط بر مردمشان با ایجاد جو ترس و وحشت عمل می کنند.

با افزایش آگاهیها نوع ابزار ایجاد ترس تغییر می کند.

در ۸۰ سال اخیر با سلاحی خیالی و غیر واقعی به نام بمب اتمی این ترس و وحشت را به جهانیان القاء نمودند.

دولت آمریکا برای حکومت بر کشور و مناطق تحت سلطه اش نیاز به این دارد که هر از گاهی در منطقه ای از جهان ببری کاغذی بسازد و جنگ طولانی مدتی که خودش آن را کنترل و اداره می کند راه بیندازد .

اگر با دید روانشناسی به مسئله قدرت نگاه کنیم جواب خیلی از سوالات معلوم خواهد شد.

تقریبا” تمامی ارتشهای دنیا از پنتاگون دستور می گیرند و در واقع چیزی که به عنوان ۷۰۰۰ پایگاه نظامی آمریکا عنوان می شود همین ارتشها و مکانهای نظامیست که در حدود ۲۰۰ کشور چهان پراکنده اند و اسلحه و سیستمهای مخابراتی و سایر امکانات را در اختیارشان قرار می دهد.و درجه اهمیتشان برحسب موقعیت جغرافیایی فرق می کند و با کمک همین ارتشها امریکا قادر است در هر منطقه ای که اراده کند جنگ و درگیری ایجاد نماید.

یکی از مهمترین ارتشهایی که آمریکا بوجود اورد ارتش شوروی بود که در ظاهر نقش رقیب اتمی آمریکا را بازی می کرد اما عملا” یک ببر کاغذی بود که آمریکا برای پیشبرد نقشه ها و سیاستهایش ان را به کار می گرفت. به عنوان مثال آمریکا در سال ۱۹۴۹ با انجام یک آزمایش ظاهرا” اتمی شوروی را به عنوان یک ابرقدرت قلمداد کرد و در طی جنگهای کره (۱۹۴۹-۱۹۵۳) و

ویتنام (۱۹۵۵-۱۹۷۵) وقتی با اعتراض مردم آمریکا روبرو شد که چرا باید سربازان آمریکا در کره ویتنام کشته شوند و چرا آمریکا علیه این دو کشور از سلاحهای اتمی استفاده نمی کند توجیه دولت آمریکا برای مردمش این بود که کشورهای کره و ویتنام تحت حمایت شوروی و چین هستند و اگر آمریکا از سلاح اتمی استفاده نماید شوروی و چین نیز از سلاح اتمی استفاده خواهد کرد و چاره ای جز استفاده از سربازان امریکایی و سلاحهای متعارف ندارند. بعد ها افرادی در آمریکا با روشهای مختلف فاش نمودند که آمریکا در ویتنام و کره و جاهای دیگر افراد خودش را از بین می برد که نمونه اش ساخت فیلمهایی همچون رامبو در ویتنام و رامبو در افغانستان و همینطور فیلم عملیات مرداب می باشد.

در سال ۱۳۶۹ آمریکا عراق را یا فریب داد و یا عراق با آمریکا هماهنگ بود تا کشور کویت توسط عراق اشغال شود و به همین بهانه آمریکا به خلیج فارس لشکر کشی نمود و به عراق حمله نمود و ۴۲ روز مردم عراق بی دفاع بمباران شدند بعد حمله زمینی شروع شد و نیروهای آمریکا تحت فرماندهی ژنرال نورمن شوارتسکف تا نزدیکیهای بغداد پیش رفتند . اما دولت آمریکا به نیروهای آمریکایی دستور توقف عملیات را دادند .

ژنرال شوارتسکف از دولت آمریکا ۲۴ ساعت مهلت خواست تا بغداد را اشغال و صدام و سران حزب بعث را دستگیر نماید اما نه تنها درخواست این ژنرال آمریکایی مورد موافقت قرار نگرفت بلکه ژنرال نورمن شوارتسکف برکنار شد و اکثر نیروهای زمینی آمریکا نیز عقب نشینی نمودند و حدود ۸۰ درصد آنها به آمریکا باز گردانده شدند.

تا مدتها ژنرال شوارتسکف در سخنرانیهایش از مقامات آمریکایی مخصوصا” بوش پدر و همچنین وزیر امور خارجه وارن کریستوفر انتقاد می کرد و غیر مستقیم مقامات آمریکایی را خائن به بشریت معرفی می کرد.

امریکا جنگ با عراق را حدود ۱۳ سال کش و قوس داد و این نشان می دهد که دولت آمریکا هیچ تمایلی ندارد که یک پیروزی سریع بدست اید بلکه با ایجاد جنگها و طولانی کردن آن به اهداف دیگری فکر می کند.

جنگهای قبلی آمریکا نیز از مدل و شیوه مشابهی پیروی می کند.

جنگ کره از سال ۱۹۴۹ تا ۱۹۵۳ در حالی که آمریکا مدعی ابرقدرتی جهان آن هم ابرقدرت به اصطلاح اتمی بود. اگر آمریکا ابرقدرت اتمی بود و تمایل به پیروزی سریع در جنگ کره داشت استعمال یک بمب اتمی ( اگر داشت ) کافی بود تا تمامی نیروهای متخاصم با آمریکا را تسلیم نماید.

جنگ ویتنام از سال ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۵ بیست سال طول کشید و چطور می توان بیست سال حضور نظامی آمریکا را در کشور ویتنام که نه نفت و گاز دارد و نه محصول ارزشمند دیگری که به درد آمریکا بخورد و به بهای جان ده ها هزار و شاید هم صدها هزار نفر سرباز آمریکایی تمام شد توجیه کرد . چرا که اگر سلاح هسته ای داشت بیست سال طول نمی کشید. آمریکا وقتی در توجیه جنگ ویتنام کم اآورد به بهانه جلوگیری از نفوذ کمونیسم آنرا چند ملیتی کرد و خروجی اینکار باعث بوجود آمدن گروه های خطرناکی همچون خمر های سرخ شد که در کشورهای کامبوج, لائوس و خود ویتنام میلیونها نفر را قتل عام کردند. همانطور که از دل جنگهای آمریکا در عراق و افغانستان گروههای خطرناکی همچون داعش و طالبان بوجود امدند که وحشتناکترین جنایتهای تاریخ بشری را انجام دادند.

جنگهای خاور میانه و جنگهای داخلی آفریقا که بیش از ۴۰ سال طول کشیده اند همه و همه نشان دهنده عدم تمایل دولت امریکا و متحدانش برای پیروزی سریع در جنگها و بر عکس نشان دهنده سیاست پردازی آنها در طولانی نمودن جنگها و بهره برداری از این جنگهاست.

جنگ بالکان نیز اینگونه بود و سالها طول کشید.

قطعا” آمریکا در مورد ایران مدل مشابهی را پیاده خواهد نمود و با بمباران مناطقی از ایران و از بین بردن صنایع و اقتصاد کشور ، ایران را در حد کشورهای افریقایی به نابودی خواهد کشاند. و سالها این جنگ و بمباران مردم بی گناه ادامه خواهد یافت.

جالب است فرماندهان گروههای تروریستی که از دل این جنگها بیرون می ایند در کل جهان افراد مشهوری می شوند. مثل پول پوت در کامبوج ، اسامه بن لادن و ملا عمر در افغانستان، ابوبکر بغدادی در سوریه، ابو مصعب زرقاوی در عراق ، مختار بالمختار در افریقا و……..

بنده تصورم این است که تنها راه جلوگیری از حمله آمریکا به ایران این است که مقامات طراز اول کشور بدون هیچ ترس و واهمه ای دروغ بودن سلاح اتمی را افشا نمایند. به این طریق آمریکا از درون دچار تشتت و هرج و مرج خواهد شد . چون آمریکا نمی تواند عملا” نشان دهد که سلاح اتمی دارد و یکپارچگی آمریکا و متحدانش و همچنین ارتباط بین پایگاههای نظامی آمریکا در کل دنیا دچار فروپاشی خواهد گردید.

کرامت سلیمی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کرامت سلیمی

با سلام و درود فراوان خدمت جناب اقای اقتصاد

ممنون که مقاله بنده را در سایت قرار دادید. سپاسگزارم.

متاسفانه کشورمان در آستانه جنگ قرار دارد.

تمام عمر و وقت و انرژی ملتها صرف باور دروغهایی شد که توسط رسانه های وابسته به قدرت در ذهنشان ریخته شد.

انسانها نادان به دنیا می ایند اما خیلی از انها با اموزشها و باورهای غلط توسط نهادها و رسانه های وابسته به ساختار قدرت به افرادی نادانتر و عده ای هم به افرادی احمق تبدیل می شوند.

متاسفانه مردم با باورها و عادتهایشان و همچنین رؤیاهایشان زندگی می کنند و از حقیقت فرار می کنند و این باعث می شود که صاحبان قدرت و سرمایه ملتها را به هر شکلی که اراده کنند کنترل و مهندسی نمایند. و دروغها را در لباس حقیقت به انها باور دهند.

رسانه های ما نیز دارند به بیراهه می روند و فکر می کنند افشای فسادهای مالی و اقتصادی و اخلاقی باعث ایجاد تحول در جامعه می شود. اما این گونه خبرها به مرور بی اهمیت شده و دیگر برای مردم اهمیتی ندارد.

نه انقلاب دیگر و نه مقابله با جهان می تواند باعث بهتر شدن شرایط کشور شود و برعکس انقلاب و جنگ باعث ویرانی بیشتر کشور و خشن تر شدن ملتها می شود و نهایتا” کشور را محل تاخت و تاز تروریستها خواهد نمود.

بهترین راه برای ایجاد تحول مثبت در جامعه و بهبود شرایط فاش نمودن حقایق است. شاید باورش سخت باشد اما با فاش نمودن یک سری حقایق هم فضای جنگی از بین می رود و هم تحریمها برداشته می شود.

بعضی از این حقایق عبارتند از:

– مسئله برجام و اینکه چرا فقط برای ایران اجرا می شود و چرا برای کشوری مثل پاکستان که به اصطلاح یک کشور اسلامیست اجازه دادند به بمب به اصطلاح اتمی برسد و هیچ سر و صدایی هم نشد. و اصلا” این برجام چیست که همه کشورهای دنیا در این موضوع داخلی ایران درگیرند حتی کشورهای آفریقایی که در مدتی پیش دو بار ۵۴ کشور افریقایی در نشست مشترکی تحت عنوان اتحادیه افریقا در اتیوپی اعلام کرده اند که از برجام خارج نمی شوند و حاضرند برای حفظ ان هر کاری انجام دهند.

فکر نمی کنید حمایت اتحادیه افریقا از برجام یک حرف بی معناست.

اتحادیه افریقا چگونه می خواهد از برجام حمایت کند.

افریقاییها نه قدرت نظامی دارند و نه قدرت اقتصادی. و نه اصلا” در مسائل سیاسی و نظامی جهان دیده می شوند و کسی اهمیتی به انها نمی دهد.

دولتهایشان هم با کودتا و تحت حمایت غرب بر سر کار امده اند و جز کشتار مردم بی دفاع افریقایی کاری بلد نیستند.

ایا برجام در ارتباط با معامله بزرگ قرن نیست.

ایا معنی واقعی برجام این نیست:

دولتها توافق کرده اند که در موضوعات اساسی توافق نکنند.

-چرا فقط امریکا از موضوع اتمی ایران نگران است اما روسیه که همسایه ایران است نه تنها نگران نیست بلکه کمک هم می دهد و دانشمندان به اصطلاح اتمی روسیه هم برایشان اهمیتی ندارد و به رییس جمهور روسیه در این مورد نامه نمی نویسند اما امریکا که هزاران کیلومتر از کشور ما دور است هم دولتش نگران است و هم دانشمندان به اصطلاح هسته ای امریکا در نامه ای به اوباما وترامپ روسای جمهور امریکا خواستار ان شدند که توافق هسته ای با ایران را امضا کند.
– موضوع بسیار مهم و اساسی اینکه چرا امریکا در هیچ جنگی به دنبال پیروزی سریع نیست و برعکس جنگها را گاه تا دو یا سه دهه کش و قوس می دهد.
و این موضوع باعث زیرسوال رفتن ابرقدرتی امریکا و همینطور زیر سوال رفتن صداقت دولتها با مردمشان می شود.
– موضوع باتری اتمی که طبق ادعای مقامات سازمان انرژی اتمی قادر است ۵۰ سال به طور مداوم برق تولید کند و در گوشی، لپ تاپ ، صنایع و بیابانهای دور افتاده کاربرد دارد.
و هیچگاه چنین چیزی رو نمایی نشد.
اگر چنین باتری هایی وجود داشته باشد یعنی اینکه می توان با اتصال چند عدد از انها یک اتوموبیل را به حرکت دراورد و دیگر در طی ۵۰ سال هیچ نیازی به بنزین ندارد .

ویا با تعدادی از انها برق یک خانه برای ۵۰ سال تامین می شود و دیگرنیازی نیست هیچ هزینه ای برای مصرف برق پرداخت.

اگر چنین است پس چه نیازیست روزانه حدود صد میلیون بشکه نفت ، میلیاردها متر مکعب گاز طبیعی و صدها هزار تن ذغال

سنگ مصرف شود و الودگیهای ان وارد طبیعت شود و در کنار ان جنگ و ادمکشی برای تصاحب منابع نفتی صورت گیرد.

– رفتارهای تحقیر امیز کشورهای ترکیه و اسرائیل با رییس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین که کلیپهای ان در اینترنت موجود است نشان از این دارد که روسیه ابرقدرت اتمی نیست و در ظاهر نقش رقیب امریکا را بازی می کند و در پشت پرده با امریکا همسوست.

-یکبار ترامپ اعلام کرد که پذیرش برجام منجر به سقوط اقتصاد امریکا خواهد شد و همین نشان می دهد که در مذاکرات ظاهرا”اتمی دولتها در واقع اخاذیهای مالی و اقتصادی از دولت امریکا صورت می گیرد تا دولتها دروغ وجود بمب اتمی و خیالی بودن ان را فاش نکنند و امریکا در ظاهر ابرقدرت باقی بماند.
بررسی این موضوع حقایق زیادی را فاش می کند.
– همچنین ترامپ اعلام کرد روسیه به این دلیل از برجام خارج نمی شود چون برای روسیه توافق خوبیست. این حرف جای کلی بررسی و تفسیر دارد و بیشتر نشان می دهد که به نوعی ترامپ به این حقیقت اشاره می کند که روسیه برای حفظ قدرت و اعتبارش از هر نظر ( سیاسی، اقتصادی و حتی نظامی ) کاملا” به امریکا وابسته است و از خود قدرتی ندارد.

توضیح دهند خروج از برجام روسیه به چه معناست و چه ربطی به موضوع ایران دارد.
ببخشید که نوشته طولانی شد و بعضی از مطالب نوشته شده ممکن است ربطی به موضوع مطرح شده شما نداشته باشد.اما واقعیت این است که تا این موضوعات و مسائلی از این دست زیر سؤال نرود و به بخشهای دانشگاهی و علمی سرایت نکند نمی توان به سمت یک جامعه نرمال و مسئولین پاسخگو پیش رفت.

حقیقت در ذات دروغهاییست که در رسانه ها منتشر می شود و متاسفانه به نظر می رسد که تعداد زیادی از زسانه ها برای انحراف اذهان از رسیدن به حقیقت موضوعات مبتذل و پیش پا افتاده و یا حتی موضوعات ظاهرا” علمی ، اگاهی دهنده ، هنری و… را منتشر می کنند.

تعداد زیاد سایتها و کانالهای سرگرم کننده اعم از جوک ، فیلم ، سرگرمی و … باعث پنهان شدن حقیقت در لابلای دروغها می شود..

تا زمانیکه رسانه ها نتوانند به معنای واقعی آزادانه و بر اساس حقایق و واقعیات و بدور از سطحی نگری و ساده اندیشی و همچنین دوری از نوشتن مطالب خوشایند سیاستمداران و دولتمردان نظریه و مقالات دیگران را منتشر نمایند هیچگاه یک تحلیل واقعی از اوضاع فعلی و اینده ارائه نخواهد شد.
رسانه ها باید با صداقت و اخلاص فضایی ایجاد نمایند تا صاحبان خرد و اندیشه و صاحبان تفکر بتوانند بدون ترس و واهمه برای گفتن حقایق و واقعیات وارد میدان شوند.
به قول یکی از مسئولان کشور ، قدرت در روزگار ما بی‌مقصد ، بی‌مسوولیت و حتی بی‌خواست و آرزوست و قدرت چیزی جز خود را نمی‌ خواهد.
دولتمردان و سیاستمداران اصطبل بزرگی از نویسندگان زبردست و توانا دارند که متاسفانه مطابق خواست انها عمل می کنند و هیچگاه منشأ اثر در جامعه نمی شوند.

بعضی از انها نیز در نقش کارشناس مسائل سیاسی در رسانه ها نظریه پردازی می کردند ( با پیش بینی های اکثرا” غلط و نادرست )که تعدادی از انها به کشورهای دیگر رفته اند و بر علیه کشورمان فعالیت می کنند.

زمانی می توان در رابطه با مسائلی همچون برجام ، رویارویی امریکا با ایران و مسائلی از این دست به درستی اظهار نظر نمود و چراغ حقیقت را روشن کرد که رسانه ها بدون پیش داوری و بدون تعصب نسبت به باورهایشان نسبت به مسائل مختلف به اصحاب قلم و فکر اجازه بیان نظرات و دیدگاههایشان را بدهند.

به نظر بنده یکی از راههای اصلاح مطبوعات و رسانه های مجازی برای تاثیر گذاری بر جامعه ، تغییر مدیران ارشد انها ( با اعتذار از محضر این عزیزان )

و جایگزینی انها با افرادی نترس و با افکار و اندیشه های نو می باشد. با افکار و اندیشه های قدیمی و کهنه نمی توان در دنیای جدید تحلیلهای درست و دقیق ارائه داد و همچنین نمی توان تصمیمات کارساز و به موقع گرفت.

——————————–

دروغ برای پنهان کردن حقیقت خلق می شود ، حقیقت در تاریکی دروغ گم می شود و در تاریکی هر ظلمی ممکن می شود.

ظلم ابزار گسترش تاریکیست .اما دشمن تاریکی روشناییست و حقیقت همان روشناییست.

دانستن حقیقت راه نجات ملتها و رفتن به سوی عدالت اجتماعی و دنیای بدون جنگ است.

در پناه حق باشید.

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x