حوادث ورزشی

معجزه آنفیلد قرمز‌ها را فینالیست کرد / مسی فینال اروپا را از دست داد

نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛

تیم فوتبال لیورپول موفق شد با نتیجه ۴ بر صفر بارسلونا را شکست دهد و به فینال لیگ قهرمانان اروپا صعود کند.

معجزه آنفیلد قرمز‌ها را فینالیست کرد / مسی فینال اروپا را از دست دادبه گزارش پایگاه خبری احوال نیوز، دور برگشت رقابت های مرحله نیمه نهایی فصل ۱۸-۲۰۱۹ لیگ قهرمانان اروپا از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه شب گذشته (سه شنبه) آغاز شد و در نخستین بازی این دور تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا که در دیدار رفت در ورزشگاه نیوکمپ بارسلون با گل های لوئیس سوراز و لیونل مسی(۲گل) لیورپول انگلیس را شکست داده بود این بار در ورزشگاه آنفیلد به مصاف شاگردان یورگن کلوپ رفت.

سرمربی آلمانی سرخ پوشان بندر لیورپول در این بازی آلیسون بکر، ترنت الکساندر آرنولد، جوئل ماتیپ، ویرجیل فن دیک، آندرو رابرتسون(۴۶- جورجینیو وینالدوم) جردن هندرسون، جیمز میلنر، فابینیو، دیووک اوریگی(۸۵- جو گومز) ژردان شقیری(۹۰- ژردان شقیری)و سادیو مانه را به عنوان ۱۱ بازیکن اصلی اش به میدان فرستاد.

جونیت چاکر ترک با کمک باهاسین دوران و طارق اونگون، ۲ هم وطنش داور این بازی بودند‌. فلیکس زوایر و ساشا استجمان آلمانی هن به ترتیب سر داور و کمک داور ویدیویی بازی بودند‌‌. آرتورو دیاس پرتغالی هم به عنوان داور چهارم فعالیت می کرد.

مارک آندر تراشتگن، سرخی روبرتو، جرارد پیکه، کلمنت لنگلت، یوردی آلبا، سرخیو بوسکتس، ایوان راکیتیچ(۸۰- مالکوم) آرتورو ویدال(۷۵- آرتور ملو) فیلیپ کوتینهو(۶۰- نلسون سمدو)لوئیس سوارز و لیونل مسی هم ۱۱ بازیکنی بودند که ارنستو والورده آنها را از ابتدا در ترکیب بارسلونا قرار دارد.

لیورپول که با حمایت هوادارانش با هدف جبران نتیجه بازی رفت پا به زمین گذاشته بود بازی را طوفانی شروع کرد و در دقیقه هفت دیووک اوریگی، مهاجم بلژیکی این تیم که جانشین محمد صلاح در ترکیب لیورپول شده بود روی ریباند ضربه جردن هندرسون دروازه خالی بارسلونا را باز کرد. پس از این گل بارسا کنترل بازی را در دست گرفت و در برخی صحنه ها فرصت داشت نتیجه را به تساوی رساند اما کم دقتی مهاجمان این تیم و درخشش آلیسون بکر، دروازه بان برزیلی تیم میزبان مانع به ثنر رسیدن گل تساوی شد تا در نهایت نیمه اول با همان تک گل به سود لیورپول تمام شود‌.

در ابتدای نیمه دوم یورگن کلوپ تصمیم گرفت جورجینیو وینالدوم‌ هلندی را جای آندرو رابرتسون وارد زمین کند و این تعویض را باید طلایی ترین تعویض فصل لیورپول نام برد چراکه وینالدوم ۱۱ دقیقه پس از ورود به زمین با پاس گل هایی که شقیری و الکساندر آرنولد به او دادند ۲ گل را در دقایق ۵۴ و ۵۶ برای آنفیلدی ها به ثمر رساند و کابوس کامبک خوردن برای بارسا که سال گذشته مقابل رم اتفاق افتاده بود تکرار کرد.

این پایان کار نبود و در دقیقه ۷۹ اوریگی روی ارسال کرنر خارق العاده از سوی آرنولد ۲۰ ساله گل دوم خودش و چهارم تیمش را وارد دروازه کاتالانی ها کرد تا نتیجه عجیب و غیرقابل باوری در این بازی ثبت شود.

در نهایت بارسا نتوانست حتی یک گل هم وارد دروازه لیورپول کند تا شاگردان کلوپ با خلق نتیجه ۴ بر صفر برای دومین سال متوالی راهی فینال معتبرترین رقابت باشگاهی فوتبال شوند و برای مشخص شدن حریف خود در این بازی که قرار است اول ژوئن در ورزشگاه وندا متروپولیتانو برگزار شود به انتظار بازی برگشت آژاکس هلند و تاتنهام انگلیس بمانند.

فابینیو و جوئل ماتیپ از لیورپول و سرخیو بوسکتس، ایوان راکیتیچ و نلسون سمدو از بارسلونا در این بازی از چاکر کارت زرد گرفتند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x