اجتماعی استان بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

توئیت ایلهان عمر درباره غزه خشم شدید جمهوریخواهان را برانگیخت / نماینده زن دموکرات کنگره آمریکا، انتقاد از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه

توئیت ایلهان عمر خشم شدید جمهوریخواهان را برانگیختبه گزارش پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از اسپوتنیک، توئیت اخیر ایلهان عمر، نماینده زن دموکرات کنگره آمریکا، که در آن به انتقاد از حملات چند روز گذشته رژیم صهیونیستی به نوار غزه پرداخته بود سبب خشم شدید جمهوریخواهان برجسته شده و آن‌ها این اقدام ایلهان را به مثابه یهودی ستیزی دانسته‌اند.

دونالد ترامپ جونیور (پسر ارشد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا) در توئیتی در این خصوص مدعی شد: «بسیار نگران کننده است که ما به جایی رسیده‌ایم که وقتی اعضای کنگره مانند ایلهان عمر و رشیده طلیب با تروریست‌های حماس در خصوص اسرائیل نشست برگزار می‌کنند هیچ کس شوکه نمی‌شود. با ادامه یافتن این سکوت، یعنی رهبران دموکرات و نامزد‌های ریاست جمهوری این جنون را تایید می‌کنند».

اترینا پیرسون، مشاور ارشد کمپین مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ برای سال ۲۰۲۰، نیز در توئیتی به انتقاد شدید از ایلهان عمر پرداخت. او در حساب توئیتر خود نوشت: «در مجموع ۶۵۰ موشک از سوی غزه در تلاش برای غلبه کردن به گنبد آهنین پرتاب شد: ۱۷۳ موشک منهدم، ۴ نفر کشته و ۲۸ نفر زخمی شدند. پاسخ ایلهان عمر به این خشونت‌ها چه خواهد بود؟ آیا او آن را محکوم خواهد کرد؟» مشاور ترامپ در ادامه این توئیت ویدئویی را الحاق کرد که نشان می‌دهد چندین موشک همزمان به آسمان شلیک می‌شود. اما بسیاری از کاربران اینترنتی پس از دیدن این توئیت گفتند ویدئوی الحاقی مربوط به سال ۲۰۱۵ و کشور اوکراین است و این مسئله سبب تمسخر پیرسون از سوی کاربران توئیتر شد.

ایلهان عمر، زن مسلمان عضو مجلس نمایندگان آمریکا، در واکنش به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه یکشنبه شب توئیتی منتشر کرد و نوشت: «وضعیت اسفبار اشغال و بحران انسانی در غزه غیرقابل تحمل است». او در ادامه توئیت خود نوشت: «چند معترض دیگر باید کشته شود، چند موشک باید شلیک شود و چند کودک باید جان دهد تا چرخه پایان ناپذیر خشونت پایان یابد. تنها عدالت واقعی می‌تواند امنیت و صلح پایدار را به وجود آورد».

شمار فلسطینیانی که بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به غزه در روز‌های اخیر شهید شدند، به ۳۱ نفر رسیده است.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x