بین الملل سیاسی

ادعای پمپئو: مادورو آماده بود ونزوئلا را ترک کند، اما روسیه نگذاشت

در مصاحبه با سی‌ان‌ان؛

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان به طرح ادعاهای دروغین درباره ونزوئلا و رئیس‌جمهور این کشور پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان ادعا کرد نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا آماده بود روز سه‌شنبه این کشور را در برابر فراخوان خوآن گوایدو، سرکرده مخالفان، به شورش نظامی علیه دولت مادورو ترک کند، اما بعد از دخالت روسیه برنامه خود را تغییر داد.

پمپئو در مصاحبه با سی‌ان‌ان مدعی شد: «آن‌ها هواپیمایی را روی باند آماده کرده بودند. آن طور که ما فهمیدیم وی آماده بود امروز صبح برود. اما روس‌ها به او گفتند باید بماند.»

خوان گوایدو، سرکرده مخالفان ونزوئلا که چند ماه پیش با چراغ سبز دولت آمریکا خودش را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند دیروز سه‌شنبه با انتشار ویدئویی خواستار شورش مسلحانه در این کشور شد. لحظاتی بعد دولت ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد کودتایی کوچک را در این کشور خنثی کرده است.

سرکرده مخالفان ونزوئلا در ویدئویی که سه‌شنبه منتشر کرد از ارتش این کشور درخواست کرد به بخشی از آنچه به ادعای وی «قیام ملی صلح‌آمیز ونزوئلا است» ملحق شوند.

وزیر دفاع ونزوئلا در مقابل بر وفاداری به دولت قانونی تأکید کرد. ولادیمیر پادرینو لوپز گفت: نیرو‌های مسلح جمهوری بولیواری ونزوئلا در دفاع از قانون اساسی ونزوئلا و مقامات مشروع این کشور ثابت قدم خواهد ماند.

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا هم اعلام کرد فرماندهان نظامی به قانون اساسی ونزوئلا پایبند هستند. او همچنین از هواداران دولت خواست برای حفظ قانون اساسی به خیابان‌ها بیایند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x