اقتصادی بین الملل چندر رسانه حقوق بشر حوادث سیاسی

اردوغان: علی‌رغم مخالفت‌های آمریکا، سامانه اس-۴۰۰ روسیه را می‌خریم

رئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر تأکید کرد علی‌رغم تهدیدها و مخالفتهای واشنگتن آنکارا سامانه دفاع موشکی روسیه را خریداری می‌کند.

اردوغان: علی‌رغم مخالفتهای آمریکا سامانه اس-400 روسیه را می‌خریمبه گزارش پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر تأکید کرد علی‌رغم مخالفت‌های دولت آمریکا، آنکارا سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ (S-۴۰۰) را از روسیه خریداری خواهد کرد.

آمریکا طی ماه‌های گذشته بار‌ها ترکیه را تهدید کرده اگر قرارداد خرید سامانه اس-۴۰۰ روسیه را لغو نکند، هدف تحریم‌های واشنگتن قرار خواهد گرفت یا قرارداد فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به ترکیه را لغو می‌کند. واشنگتن مدعی است که استقرار سامانه‌های روسی در خاک ترکیه نقاط ضعف جنگنده پنهانکار اف-۳۵ آمریکا را آشکار خواهد کرد.

اردوغان روز شنبه بار دیگر تأکید کرد: «ما در رابطه با خرید سامانه اس-۴۰۰ اختلافاتی با آمریکا داریم. اما علی‌رغم اینکه دیگران چه می‌گویند، آینده کشورمان از هر چیز دیگری مهم‌تر است. برخی چیزی می‌گویند، برخی دیگر چیز‌های دیگر، اما مهم آن چیزی است که ما می‌گوییم و اعلام می‌کنیم».

به نوشته اسپوتنیک، واشنگتن مدعی است اگر ترکیه سامانه اس-۴۰۰ را در خاک خود مستقر کند، این سامانه‌ها قادر خواهند بود داده‌ها و اطلاعات جنگنده‌های اف-۳۵ (خریداری‌شده از آمریکا) را جمع‌آوری و به مسکو منتقل کنند و احتمالاً نقاط ضعف این جنگنده آشکار خواهد شد.

این خبرگزاری روسی همچنین افزود آمریکا به جای سامانه اس-۴۰۰، پیشنهاد خرید سامانه دفاع موشکی پاتریوت به ترکیه داده است، اما سامانه پاتریوت آمریکا تنها موشک‌های مهاجم را هدف قرار می‌دهد، در حالی‌که سامانه اس-۴۰۰ روسیه توانایی هدف‌قراردادن جنگنده‌ها و پهپاد‌های دشمن را نیز دارد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x