اجتماعی بین الملل حقوق بشر حوادث دین و اندیشه سیاسی

ضاحیه بیروت در آستانه نیمه شعبان

ضاحیه بیروت در آستانه نیمه شعبان

 

 

منطقه ضاحیه در جنوب شهر بیروت پایتخت لبنان یک منطقه شیعه نشین است که این روزها و در آستانه فرارسیدن نیمه شعبان و مولود امام عصر (عج) منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) حال و هوایی خاصی به خود گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از ایرنا، تیرهای برق در خیابان های اطراف ضاحیه با پرچم های رنگی به همین مناسبت مزین شده و وزرش باد و حرکت شمار زیادی پرچم های نصب شده برای خوروهای عبوری بسیار جذاب است.
در داخل خیابان های اطراف حسینیه سید الشهداء (ع) محل اجرای برنامه های جنبش حزب الله و سخنرانی های «سید حسن نصرالله» دبیر کل این جنبش نیز با نصب چراغ های رنگی، چهره ای بسیار متفاوت از دیگر خیابان های و سایر مناطق بیروت یافته است.
در برخی از نقاط خیابان ضاحیه مانند «قائم» و شهید «هادی نصرالله» نیز خیمه های بزرگی برای برگزاری مراسم نیمه شعبان نصب شده و جوانان نیز مشغول تزیین اطراف این چادرها و نصب چراغ های رنگی هستند.
تابلوهای کوچکی نیز برای تبریک به عابران در مابین چراغ های رنگی نصب شده است .
حسینیه بزرگ سید الشهداء (ع) نیز در «حی ماضی» ضاحیه بیروت این روزها محل برگزاری جشنواره فرهنگی و حضور هزاران کودک و نوجوان به همراه والدین برای تفریح و سرگمی نظیر نقاشی ، مسابقات فرهنگی، استفاده از اسباب بازی و لوازم تفریحی مشابه و متنوع است.
آموزش های قرآن ، اصول و فروع دین، احادیث و بازی با کلمات برای ساختن جملات مرتبط با نیمه شعبان و فرهنگ و معارف اسلامی بخش های دیگری از این جشنواره فرهنگی است که از روز شنبه ۲۴ فروردین ماه افتتاح و تا قبل از نیمه شعبان برپا می باشد.
تصاویر بزرگی نیز از مسجد «جمکران» به همراه شرح تاریخچه این مسجد در محل ورودی این جشنواره نصب شده است.
برپایی جلسات قرآن و نماز جماعت نیز بخش دیگری از این جشنواره فرهنگی است.
در روزهای پنجشنبه ، جمعه و شنبه نیز قرار است به مناسبت نیمه شعبان در مراسم شب شعر ، موسیقی و جشن با حضور هنرمندانی از کشورهای لبنان ، مصر ، بحرین و عراق، در این جشنواره برگزار شود.
در کنار مسجد قایم (عج) در منطقه ضاحیه بیروت نیز ساعتی با عنوان ‘ساعت انتظار ‘ نصب شده که قرار است به مناسبت میلاد امام زمان (عج) در روز نیمه شعبان (یکشنبه اول اردیبهشت) طی مراسمی با حضور مسوولان و شخصیت های فرهنگی افتتاح شود.
با توجه به این که بخش قابل توجهی از جمعیت ۴ میلیونی لبنان را شیعیان تشکیل می دهند ، علاوه بر بیروت و مناطق جنوبی آن ، در مناطق جنوبی لبنان و «بقاع» نیز برنامه های مشابهی از سوی شیعیان در روزهای آینده به مناسبت نیمه شعبان برگزار می شود.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x