اجتماعی استان بهداشت بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

پنجمین اجلاس بین‌المللی صلح با هدف ترویج فرهنگ صلح و دوستی بین‌المللی مردادماه امسال برگزار می‌شود

با هدف ترویج فرهنگ صلح و دوستی/ پنجمین اجلاس بین‌المللی صلح برگزار می‌شود.

 

پنجمین اجلاس بین‌المللی صلح با هدف ترویج فرهنگ صلح و دوستی بین‌المللی مردادماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، در نشست خبری پنجمین اجلاس بین‌المللی صلح ابراهیم صنوبر مدیر عامل موسسه بین‌المللی سفیران صلح به تشریح امور اجرایی موسسه سفیران صلح پرداخت و گفت: موسسه بین‌المللی سفیران صلح با هدف برقراری ترویج فرهنگ صلح و دوستی جهانی و بین‌المللی و تأمین و تحکیم آن و احترام به جایگاه والای انسان در حال فعالیت است.
در ادامه محسن زارع اشکذری دبیر پنجمین اجلاس بین‌المللی صلح نیز افزود: بی‌شک ایران و ایرانی می‌تواند با تکیه بر فرهنگ و تمدن خود پرچم‌دار صلح جهانی باشد و در دنیای پر زرق و برق امروزی که بوی جنگ و نفرت همه جا را فرا گرفته، محور صلح و امنیت باشد.
وی افزود: در حال حاضر تعدادی از اساتید عضو هیأت علمی دانشگاه‌های کشورهای مختلف، فرهنگیان، مولفین و مدرسین حوزه و دانشگاه و اندیشمندان صلح طلب و نیز فرهیختگان حوزه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، هنری، اجتماعی و غیره در شورای راهبردی، کمیسیون‌ها و کمیته‌های تخصصی این موسسه در حال فعالیت و تبادل نظر و اندیشه و ارائه راهکارهای موثر بر صلح جهانی به این مجموعه هستند.
زارع‌اشکذری در ادامه افزود: سفیران صلح یک سازمان غیرسیاسی، فراجناحی و مردم نهاد و بین‌المللی است که بدون نگاه قومی و قبیله‌ای، مذهبی، نژادی و جنسیتی تنها در راستای ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه صلح و دوستی و تکریم شخصیت والای انسانی برای ایجاد و توسعه مناطق دائم و پایدار صلح جهانی فعالیت می‌کند.
دبیر پنجمین اجلاس بین‌المللی صلح در جمع خبرنگاران افزود: موسسه بین‌المللی سفیران صلح هر ساله با برگزاری اجلاس بین‌المللی صلح، نشان صلح خود را به شخصیت‌هایی که در زمینه‌های برقراری صلح در کشور ایران و سایر کشورهای جهان فعالیت می‌کنند اعطا می‌کند.
وی افزود: نشان ویژه صلح در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی، صلح و حقوق بشر به شخصیت‌هایی که در زمینه برقراری صلح، مبارزه با ایدز و مبارزه با مواد مخدر و تروریسم انجام فعالیت دارند، اهدا خواهد شد.
زارع‌اشکذری در پایان در تشریح روند انتخاب برگزیدگان این دوره از اجلاس بین‌المللی صلح گفت: هرکدام از کمیته‌های انتخاب و داوری برگزیدگان، سه تا پنج عضو دارند که توسط هیأت رئیسه موسسه بین‌المللی سفیران صلح تعیین می‌شوند. افراد و شخصیت‌هایی که در کمیته‌ها انتخاب می‌شوند افرادی هستند که بیشترین تاثیرگذاری را در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و… داشته‌اند که پس از معرفی و بررسی در هیأت، انتخاب و جایزه نشان صلح موسسه بین‌المللی سفیران صلح را دریافت می‌کنند.
علاقه‌مندان می‌توانند مقاله‌های علمی خود را تا تاریخ ۲۰ خرداد ماه به دبیرخانه این اجلاس ارسال کنند. مهلت بررسی آثار ارائه شده به دبیرخانه تا تاریخ ۲۰ تیرماه خواهد بود.
پنجمین اجلاس بین‌المللی صلح چهارم مردادماه امسال با حضور شخصیت‌های ملّى و بین‌المللى در تهران برگزار می‌شود.

علیرضا نیاکان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x