اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

دکتراسماعیل استاد دانشگاه و پژوهش گر مسایل اجتماعی : تجزیه نصف جهان روی میز نمایندگان مجلس . طرح تشکیل استان اصفهان شمالی !!!!!!؟؟؟؟؟

 

دکتراسماعیل استاد دانشگاه و پژوهش گر مسایل اجتماعی : تجزیه نصف جهان روی میز نمایندگان مجلس . طرح تشکیل استان اصفهان شمالی در مجلس شورای اسلامی

تجزیه نصف جهان روی میز نمایندگان مجلس
طرح تشکیل استان اصفهان شمالی در جلسه بیست اسفند مجلس شورای اسلامی با امضای ۳۲ نماینده اعلام وصول و سپس به کمسیون شوراهای مجلس جهت بررسی و پیگیری ارجاع شد.
در بین انبوه مشکلات جامعه ایران و کاهش درد و رنج مردم تحت فشار ولزوم دستیابی به راه حل های کارشناسانه و تبدیل انها به قانون ، بوجود اوردن مسایل جدید و ارایه طرح های این چنینی و صرف انرزی مردم و دولت و نظام حکومتی را باید به فال نیک گرفت!!! و به نمایندگان ارایه کننده طرح در هنر مساله سازی و خلق مشکلات جدید دست مریزاد گفت.
تجارب بیشتر کشورها در کوچک کردن دولت و چابک سازی سیستم ها و کاهش هزینه های عمومی ست. کافی است بدانیم کار پنج وزارتخانه در ایران ( اموزش و پرورش ،اموزش عالی ،فرهنگ و ارشاد ،تربیت بدنی و ورزش ،میراث فرهنگی) در ژاپن دریک وزارتخانه “اموزش” انجام میشود. افزایش در امدهای نفتی و تشدیدقوم گرایی،ضعیف بودن فرهنگ کار جمعی و غلبه محله گرایی و رجحان هویت های محلی و تضعیف انسجام ملی و ابراز وجود و خود نشان دادن برخی از اشخاص دارای پست های بالا ودر برخی از مواقع خودشیفتگی یخه سفید ها در مسولیت های قانونی و اجرایی از عوامل مهم حجیم کردن دولت و پیشنهاد افزایش تعداد استانها می باشد که در سرجمع و ماحصل چیزی جز هزینه های حکمرانی و اتلاف درامد ملی و افزایش چند پاره گی اجتماعی ندارد.
تجزیه اصفهان به اصفهان…‌‌ و اصفهان شمالی چیزی جز تقلیل “نصف جهان” به قلمروی محدود و کوچک نیست و در نهایت موجب ازبین رفتن تاریخ و هویت و تمدن اصفهان خواهد شد.
کاشان فراتر از قلمرو جغرافیایی بوده بخش بزرگی از تاریخ و تمدن و هنر ایران و نصف جهان است . تداوم حیات کاشان پویا در مجموعه استان اصفهان به رنگین کمان فرهنگ و هنر اصفهان زیبایی ویژه ای می بخشد‌
تجزیه اصفهان فراتر از تصمیم نمایندگان است . تصمیم نهایی تجزیه و یا ماندن به همین صورت باید به همه پرسی و رفراندوم مردم در استان اصفهان گذاشته شود.
سالی سرشار از سلامتی و شادکامی و سرور را برای همه هموطنان و به ویژه کاشی هاو اصفهانی ها را ازخداوند طلب می کنم .
به دلیل محدویت های اطلاع رسانی دوستان پیام رابلاغ فرمایند.(به ویژه نمایندگان محلس)
دکتر رضا اسماعیلی

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x