بین الملل حقوق بشر حوادث سیاسی

ادامه تلاش‌ها برای پیدا کردن سرنخ ماجرای قتل خاشقجی نیویورک‌تایمز جزئیات بیشتری را در خصوص قتل خاشقجی افشا کرد

ادامه تلاش‌ها برای پیدا کردن سرنخ ماجرای قتل خاشقجی

روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی جزئیات بیشتری را در خصوص قتل جمال خاشقجی و نقش محمد بن سلمان در آن افشا کرد.

نیویورک‌تایمز جزئیات بیشتری را در خصوص قتل خاشقجی افشا کردبه گزارش پایگاه خبری احوال نیوزبه نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، روزنامه نیویورک‌تایمز جزئیات بیشتری در ارتباط با قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی منتشر کرد. این روزنامه اعلام کرد قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان سعودی در اکتبر گذشته بخشی از یک کمپین گسترده‌تر بود که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی مجوز آن را صادر کرده بود. این گزارش به نقل از مقامات آمریکایی منتشر شد که به اطلاعات محرمانه دسترسی دارند.

خبرنگار الجزیره انگلیسی از واشنگتن دی سی گزارش داد نیویورک‌تایمز فاش کرد در سال ۲۰۱۷ یک نهاد به نام «گروه مداخله سریع عربستان سعودی» تشکیل شد. این نهاد در زمانی تشکیل شد که محمد بن سلمان به سمت ولیعهدی عربستان سعودی ارتقا پیدا کرد. این روزنامه می‌نویسد این گروه از آن زمان به بعد یک سری عملیات در کشور‌های همسایه انجام داد و مأموریت آن شامل بازگرداندن اجباری مخالفان سعودی به ریاض و دیگر شهر‌ها در عربستان سعودی می‌شد.

نیویورک تایمز به نام منابع اطلاعاتی مورد استفاده اشاره‌ای نکرده است. سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است. با این حال، این روزنامه به نام برخی افراد دخیل در این گروه اشاره کرده است. این روزنامه نوشت «القحطانی» ریاست این گروه را بر عهده دارد، که یکی از مشاوران نزدیک ولیعهد عربستان سعودی محسوب می‌شود.

در حال حاضر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تأکید کرده است که کل مسئله مرتبط با قتل جمال خاشقجی از نظر او به اتمام رسیده است. او می‌گوید قصد دارد همچنان به مراودات با عربستان سعودی و شخص ولیعهد این کشور ادامه دهد. کنگره آمریکا به صورت فزاینده‌ای در ارتباط با این موضع خشمگین است و خواستار انجام تحقیقاتی از سوی ترامپ در ارتباط با قتل جمال خاشقجی شده است و این که همچنین باید تحریم‌هایی علیه آن‌هایی اعمال شود که مسئول هستند,کاری که رئیس‌جمهور ترامپ از انجام آن خودداری کرده است.

ترامپ ممکن است این گزارش جدید را نادیده بگیرد، اما کنگره این گزارش را نادیده نخواهد گرفت و از آن به عنوان سلاحی جدید برای تحت فشار قرار دادن رئیس جمهور برای انجام برخی اقدامات رسمی در ارتباط با قتل جمال خاشقجی استفاده خواهد کرد، اقدامی که بر اساس گزارش نیویورک تایمز بخشی از یک کمپین گسترده‌تر بوده است.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x