اجتماعی اقتصادی حوادث سیاسی

انتقاد همتی از برخی اظهار نظرها در زمان آرامش بازار ارز

انتقاد همتی از برخی اظهار نظرها در زمان آرامش بازار ارز

رئیس کل بانک مرکزی از اینکه برخی در داخل و خارج تلاش دارند با ابزارهای روانی آرامش ایجاد شده در بازار ارز را به هم بزنند، انتقاد کرد و به مردم اطمینان داد که بازار ارز سیر تعادلی خود را طی می کند.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز، «عبدالناصر همتی» روز دوشنبه در یادداشتی در صفحه اینستاگرام بانک مرکزی، نوشت: «دیشب که داشتم اخبار خبرگزاری های و کانال های خبری را مرور می کردم به نکته جالبی برخوردم. خیلی برایم عجیب و تا حدودی مبهم بود.»
وی ادامه داد: در روزهای پایانی سال که مردم خسته از فشارهای اقتصادی در سایه آرامش نسبی ایجاد شده در بازارها در تدارک خرید های شب عید بودند و نرخ ارز در بازار آزاد نیر به آرامی در حال کاهش است، چند نفر از برادران بزرگوار تلاش کرده بودند با استفاده از توئیتر و سایر رسانه ها موضوعی به نام گروه اقدام ویژه مالی (FATF) را مطرح کرده و با اصرار به مردم یاد آوری کنند که «فراموش نکنید: FATF مورد مخالفت اکثریت اعضای مجمع هست و چنین و چنان!!».
همتی تاکید کرد: الحمدالله بازار ارز حساسیت خود را نسبت به این نوع اظهارات تا حدود زیادی از دست داده است. فارغ از این قبیل اظهارنظرهای شخصی که در زمان و مکان خودش محترم است، مطمئنا مجموعه نظام تدابیر لازم در اینگونه موضوعات را به کار بسته و تصمیم های خود را بر اساس منافع کشور اتخاذ خواهد کرد.
رئیس شورای پول و اعتبار افزود: جالب اینکه تیم تحریم ترامپ از پمپئو گرفته تا بریان هوک نیز به محض ایجاد آرامش در بازار ارز کشور به جنگ روانی تکراری «قطع کامل صادرات نف ایران؛ به زودی!! …» متوسل می شوند.
همتی به مردم اطمینان داد: فارغ از این مباحث بازار ارز با تدابیر اتخاذ شده و در چارچوب سیاست های بانک مرکزی سیر تعادلی خود را طی می کند و بانک مرکزی نیز بر روند بازار مسلط است.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x