اجتماعی استان اصفهان اقتصادی حوادث

جزییات جدید از «طرح تشکیل استان اصفهان شمالی»

ساداتی‌نژاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان جزییات جدیدی از طرح تشکیل استان اصفهان شمالی ارائه کرد.

جزییات جدید از «طرح تشکیل استان اصفهان شمالی»به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز سید جواد ساداتی‌نژاد عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان ، با اشاره به جزییات طرح تشکیل استان اصفهان شمالی، گفت: این طرح با ۳۳ امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد که اکنون برای بررسی بیشتر به کمیسیون امور داخلی و شورا‌ها ارائه شده است.

 

وی افزود: طرح تشکیل استان اصفهان شمالی بر اساس یک پژوهش حدود دو سال پیش توسط ۴۶ نماینده به مرکز پژوهش‌های مجلس داده شد که در آنجا این نمایندگان درخواست بررسی امکان‌سنجی تفکیک بزرگ مقیاس کشور را با توجه به نمونه‌های داخلی مانند تفکیک استان خراسان و نمونه‌های خارجی هم مانند ترکیه که با وسعتی کمتر از ایران حدود ۸۰ استان دارد را داشتند.

نماینده کاشان و آران و بیدگل تصریح کرد: نتیجه مطالعات مرکز پژوهش‌ها بیانگر وجود رشد رضایتمندی، رفاه و توسعه در استان‌های تفکیک شده بود، لذا ما نمایندگان هم بر اساس این نتایج درخواست تشکیل استان اصفهان شمالی را دادیم.

ساداتی‌نژاد ادامه داد: این طرح بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس به صورت قانونی تنظیم و ارائه شده و مسلما مراحل قانونی خود را تا پایان کار بررسی در صحن علنی مجلس هم باید طی کند.

وی با اشاره به انتقاداتی که به این طرح مطرح شده، تاکید کرد: طراحان هیچ مشکل و منافاتی با استان اصفهان ندارند، زیرا برخی اعلام کرده‌اند که این طرح موجب تضعیف استان اصفهان می‌شود، اگر تفکیک باعث تضعیف می‌شد که استان خراسان باید با تقسیم به سه استان اکنون مشکلاتی پیدا می‌کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان با تاکید بر اینکه حتی طراحان نام استان جدید را هم اصفهان شمالی نامیدند یعنی هیچ مشکلی با اصفهان ندارند، گفت: موضوع مهم در این میان بحث بوروکراسی اداری است که در این استان مشکلات اداری و مراجعات مردم به ادارات چالش‌هایی را به وجود آورده است و حتی استاندار و مدیران استانی هم از این مشکل گلایه‌مند هستند.

وی بیان کرد: یک استاندار، ۲۰ شهرستان در زیر مجموعه خود دارد که حتی در طول یک سال هم نمی‌تواند برای یکبار به آنجا سرکشی کند، در صورتی که با کوچک شدن استان، این اتفاق خواهد افتاد.

ساداتی‌نژاد علت دوم این پیشنهاد را رضایت‌مندی اجتماعی دانست و افزود: افزایش رفاه اجتماعی یکی دیگر از دلایل پیشنهادی طرح استان اصفهان شمالی است، لذا تفکیک استان اصفهان هم به نفع اصفهان و هم به نفع شهرستان‌های شمالی این استان است.

نماینده کاشان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم طرح تشکیل استان اصفهان شمالی با توجه به ترافیک کاری کمیسیون شوراها تا پایان مجلس دهم تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x