اجتماعی استان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

طرح رتبه بندی معلمان چقدر روی حقوق دریافتی اثر دارد؟

طرح رتبه بندی معلمان چقدر روی حقوق دریافتی اثر دارد؟

طرح رتبه بندی معلمان چقدر روی حقوق دریافتی اثر دارد؟

طرح رتبه بندی معلمان در کنار این مساله که شان و منزلت معلمان را افزایش داده و انگیزه تلاش را بالا می برد، از منظر مالی نیز می تواند موجب افزایش دریافتی آنها شود. اما واقعا این افزایش حقوق چقدر خواهد بود؟

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ، یک جستجوی ساده در اینترنت نشان می دهد کهدر این خصوص بعضا ارقام مختلفی در رسانه ها منتشر شده است و در برخی مواقع منابع خبری از افزایش میلیونی رقم دریافتی حقوق معلمان پس از اجرای این طرح خبر داده اند.

اما واقعیت این است که هنوز ساز و کار اجرای نظام رتبه بندی معلمان در هیات دولت تصویب نشده و به همین دلیل جزئیاتی مالی آن در دست نیست.

با این همه چندی قبل روزنامه ایران به نقل از شهرام جمالی فعال حقوق معلمان نوشت:ما فکر می‌کنیم طرح رتبه‌بندی برای امسال اجرایی نشود و این طرح با توجه به اینکه نیاز به مصوبه مجلس دارد اگر خیلی خوشبین باشیم اجرایش در مهر ماه سال ۹۸ خواهد بود.

البته هنوز نمی‌دانیم چند درصد از معلمان شامل این طرح خواهند شد یا مانند فاز اول رتبه‌بندی که در شهریور ۹۴ انجام شد – برخی گروه‌های فرهنگیان مثل معلمان با سابقه کمتر از ۶ سال و آموزگاران پیش دبستانی و معلمان بازنشسته از دایره مشمولان رتبه‌بندی حذف شوند – بازهم میانگین افزایش حقوق معلمان از محدوده ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان فراتر نخواهد رفت.

از طرف دیگر از آنجا که بودجه در نظر گرفته شده برای نظام رتبه بندی معلمان در سال آینده ۲ هزار میلیون تومان است، نمی توان انتظار افزایش میلیونی ماهانه حقوق معلمان را از آن داشت.

 

 

 

 

خودروتک

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x