اجتماعی استان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

دکتر عروف زاد : دانشگاه فرهنگیان اصفهان بدنبال همکاری با موسسه های آموزش عالی / انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه صنعتی مالک اشتر

دکتر عروف زاد : دانشگاه فرهنگیان اصفهان بدنبال همکاری با موسسه های آموزش عالی / انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه صنعتی مالک اشتر

با حضور دکتر عروف زاد و دکترثقفی فر در دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان انجام شد.

 

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه فرهنگیان اصفهان و دانشگاه صنعتی مالک اشتر

 

پایگاه خبری احوال نیوز ، در راستای گسترش زمینه های علمی، آموزشی، پژوهشی تفاهم نامه ی همکاری بین دانشگاه فرهنگیان اصفهان و دانشگاه صنعتی مالک اشتر منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ، از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان، تفاهم نامه همکاری بین  دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان و  دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان در زمینه های علمی، آموزشی، پژوهشی با حضور دکتر عروف زاد ، سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان و ثقفی فر، مدیر ارشد دانشگاه صنعتی مالک اشتر منعقدگردید. بر اساس این تفاهم نامه که به مدت چهار سال اجرا می شود دو دانشگاه در زمینه های هم افزایی توانمندی ها از طریق استفاده از ظرفیت های مشترک، برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی، انجام طرح های تحقیقاتی، استفاده از امکانات موجود مانند آزمایشگاه ها، تبادل استاد، تدوین و تالیف اسناد و مدارک علمی و تبادل آنها و حمایت از پایان نامه ها ،همکاری خواهند داشت.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در آیین امضای تفاهم نامه در محل سالن اجتماعات پردیس فاطمه زهرا (س) دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشگاه بدنبال همکاری با سایر موسسه های آموزش عالی به منظور ارتقای کیفیت و استفاده از ظرفیت ها و توانایی هایی موجود است.

دکتر عروف زاد با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان، ماموریت گراست، افزود: در زمان حاضر ۱۶ رشته تحصیلی در این دانشگاه در استان اصفهان ارائه می شود که در رشته های تربیت بدنی، علوم اجتماعی، فیزیک، شیمی، ریاضی و کودکان استثنایی، قطب کشوری بشمار می آید.

وی تعداد دانشجویان این دانشگاه را چهار هزار نفر اعلام و اضافه کرد: آنها بصورت شبانه روزی و بورسیه وزارت آموزش و پرورش هستند و مبلغ حُکم ماهانه آنها هشت میلیون ریال است که ۴۵ درصد آن بابت هزینه های دانشگاه کسر می شود.

مدیر ارشد دانشگاه صنعتی مالک اشتر در اصفهان در این آیین گفت: این دانشگاه از سال ۶۳ فعالیت خود را با نام ‘ علوم و صنایع دفاعی’ آغاز کرد و برای نخستین بار رشته مهندسی هوا و فضا در کشور در این مجموعه ارائه شد.

دکترثقفی فر با بیان اینکه این دانشگاه از سال ۷۷ به بعد از آموزش محور بودن به پژوهش محور شدن حرکت کرد، افزود: همچنین ارائه رشته های سنتی که در دانشگاه های دیگر بود، متوقف شد و از سال ۸۰ سه رشته مورد نیاز صنایع دفاعی یعنی هوا و فضا، کشتی سازی و اپتیک و لیزر ادامه پیدا کرد.

وی با بیان اینکه رشته های کارشناسی ارشد از سال ۷۹ و دکترا از سال ۹۰ در دانشگاه صنعتی مالک اشتر ارائه شد، خاطرنشان کرد: این دانشگاه پژوهش محور و از نسل سوم شناخته می شود و ۵۰ درصد از موظفی اعضای هیات علمی به کارهای پژوهش، تعلق دارد.

دکترثقفی فر با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه در اصفهان و سایر آنها در تهران، فارس و سه پژوهشکده دانشگاه مشغول تحصیل هستند، اضافه کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طرح های پژوهشی در دانشگاه صنعتی مالک اشتر در دست اجراست که یک هزار میلیارد آن در مجموعه شاهین شهر اصفهان انجام می شود.

مدیر ارشد دانشگاه صنعتی مالک اشتر در اصفهان با تاکید بر اهمیت رسالت دانشگاه فرهنگیان در آموزش و تربیت معلمان و مربیان مورد نیاز کشور، گفت: ما برای انتقال مفاهیم علوم و برگزاری کارگاه های آموزشی در رشته های مختلف آماده همکاری با این دانشگاه هستیم.

 

 

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x