ورزشی

لیگ قهرمانان آسیا؛ اولین جدال نمایندگان ایران و عربستان در کشور ثالث/ تاکتیک علی منصور پل شکست النصر

لیگ قهرمانان آسیا؛

دیدار تیم های النصر عربستان و ذوب‌آهن ایران در هفته دوم لیگ قهرمانان امروز دوشنبه ساعت ۱۸ برگزار خواهد شد.

اولین جدال نمایندگان ایران و عربستان در کشور ثالث/ تاکتیک علی منصور پل شکست النصربه گزارش پایگاه خبری احوال نیوز، تیم فوتبال ذوب آهن ایران درحالی باید امروز (دوشنبه) در چارچوب دومین هفته رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ در امارات به مصاف النصر عربستان برود که تلاش می‌کند با شکست این تیم بتواند ۳ امتیاز نخست را کسب کند.

سبزپوشان اصفهانی فصل گذشته به عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر رسیدند و به دلیل قهرمانی پرسپولیس و استقلال در جام حذفی، به مرحله پلی‌آف رفتند و شاگردان علیرضا منصوریان با شکست یک بر صفر الکویت کویت و برد ۳ -۲ الغرافه قطر به مرحله گروهی رسیدند و با تیم‌های الزورا عراق، النصر عربستان و الوصل امارات همگروه هستند. این تیم در لیگ هجدهم عملکرد خوبی نداشته و با کسب هجده امتیاز از ۱۹ بازی در رده سیزدهم جدول رده بندی قرار دارد و نسبت به دیگر تیم‌ها ۲ بازی کمتر دارد.

ذوب آهن تاکنون ۷ بار به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده که عملکرد آن‌ها در ۶ دوره به شرح زیر است:

۲۶ پیروزی، ۱۴ شکست، ۱۱ مساوی،۶۶ گل زده، ۵۰ گل خورده، حضور در فینال و کسب مقام نایب قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۰

ذوب آهن این فصل را خیلی خوب آغاز کرد، اما با افت شدیدی مواجه شد و اکنون در رده سیزدهم جدول رده بندی لیگ قرار دارد. سبزپوشان در این فصل فوتبال لیگ برتر ایران در ۱۹ مسابقه تنها ۳ برد بدست آورد در ۹ بازی به تساوی رسید و متحمل هفت شکست شد تا آمار ضعیفی را به ثبت برساند.

ذوبی‌ها امیدوار هستند با هدایت علیرضا منصوریان به روز‌های خوب خود بازگردند و نه تنها در رقابت‌های داخلی موفق شوند، بلکه در لیگ قهرمانان آسیا نیز به موفقیت برسند. از ستاره‌های ذوب آهن در این فصل فوتبال کشورمان می‌توان به محمد رشید مظاهری، میلاد فخرالدینی، قاسم حدادی فر، ماریون سیلوا، کریستین اوساگونا و … اشاره کرد. البته ذوبی‌ها محمدرضا خلعتبری را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند و نمی‌توانند از این بازیکن استفاده کنند.

این تیم در بازی هفته نخست مقابل الزورا به تساوی رسید و النصر مقابل الوصل امارات با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. النصر در فصل گذشته لیگ عربستان در جایگاه سوم قرار گرفت و امسال هم در ۲۳ مسابقه اخیرش ۱۶ پیروزی، ۴ تساوی و تنها یک شکست داشته تا پشت سر الهلال، در رده دوم جدول قرار گرفته باشد.

احمد موسی، ستاره ملی پوش نیجریه‌ای که در هر سه مسابقه جام جهانی ۲۰۱۸ نیز به میدان رفت و با نمایش فوق‌العاده در آخرین بازی مرحله گروهی دو گل برابر ایسلند به ثمر رساند، مهم‌ترین بازیکن النصر عربستان محسوب می‌شود و ستاره این تیم است. هدایت زرد پوشان را ویتوریا پرتغالی برعهده دارد که در عرصه مربیگری با سابقه است.

عمر هوساوی، یحیی الشهری و … دیگر ستاره تیم النصر عربستان هستند که در جام جهانی نیز سابقه بازی دارند. این تیم یکی از گزینه‌های صعود به مرحله حذفی است و باید دید آیا ذوب آهن می‌تواند در نخستین پیروزی اش را کسب کند یا خیر؟

قضاوت این مسابقه برعهده کواک مان، داور هنگ کنگی است.

ترکیب احتمالی ذوب آهن ایران:

رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، میلاد فخرالدینی، حمید ملکی، حمید بوحمدان، محمدرضا عباسی، زبیر نیک‌نفس، محمدرضا حسینی، کریستین اوساگونا، امیر ارسلان مطهری

دیدار النصر عربستان – ذوب‌آهن ایران در هفته دوم لیگ قهرمانان امروز دوشنبه ۲۰ اسفند ماه ساعت ۱۸ به وقت ایران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x